قابل توجه شهردار کرمان (مهندس عالم زاده)؛
گزارشی از بی‌تفاوتی شهرداری منطقه یک در حل مشکل سه ساله یک شهروند
کد خبر: ۶۹۹۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۶ 05 January 2019

به گزارش تابناک کرمان، چندی پیش مالک ساختمانی در خیابان قدس (بین چهارراه کاظمی تا چهارراه ارگ) با مراجعه به دفتر هفته نامه هفتواد ضمن اظهار مشکل ساختمان خود از عدم همکاری شهرداری گلایه و خواستار پیگیری ما برای رفع این مشکل شد.

مجید نصیری مالک ساختمان تجاری واقع در خیابان قدس بین کوچه شماره 2 و 4 اظهار داشت: سال 90 پروانه ساختمان از شهرداری گرفته شد و همه کارهای قانونی انجام شده و در حال حاضر سه سال است که این ساختمان ساخته شده است و پایان کار هم گرفته‌ اما مغازه‌های قدیمی جلوی ساختمان که در طرح هم هستند مانع از بهره‌برداری از این ساختمان شده است.
وی افزود: شهرداری کرمان باید مغازه‌های قدیمی که در طرح قرار دارند را خریداری و تخریب نماید، تاکنون پیگیری‌های زیادی صورت گرفته است و پاسخ شهرداری کرمان این بوده که بودجه کافی برای خرید را نداریم.
مالک این ساختمان تجاری تصریح کرد: در حال حاضر سه سال است که هیچ بهره‌برداری از این ساختمان نمی‌توانیم داشته باشیم و اگر شما به خیابان قدس مراجعه کنید می‌بینید این چند دهنه مغازه جلوه خیابان را زشت کرده است علاوه بر این مغازه‌های مذکور قدیمی و حادثه‌ساز هستند و بارها به شهرداری تذکر داده‌ایم اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

نصیری ابراز داشت: علت اینکه ما نمی‌توانیم از ساختمان استفاده کنیم این است که ورودی ساختمان پشت این مغازه‌ها واقع شده است، بنده بارها با شهردار قبلی و فعلی صحبت کردم و حتی در شورای شهر هم شکایت کردیم اما متأسفانه به جایی نرسید و هیچ پاسخی داده نشد.
وی ادامه داد: شهرداری می‌گوید بودجه ندارد پس این همه پول پروانه، تراکم و غیره از ما گرفته است چه شد؟ اما سه سال است به علت کوتاهی آنها نمی‌توانیم از ساختمان بهره‌برداری کنیم.

مالک این ساختمان تجاری عنوان کرد: این نداشتن بودجه کاملا غیر منطقی است، افرادی که مالکین این مغازه‌ها هستند وابستگی به اشخاصی دارند که سفارش شده هستند در حالیکه کل متراژ این مغازه‌ها به سی متر نمی‌رسد.

آیا یک شهردار سابق ذی‌نفع است؟

نصیری تاکید کرد: دو دهنه از مغازه‌ها ظاهراً برای فردی است که قبلا شهردار یکی از شهرستانهای استان بوده و به همین دلیل اقدامی انجام نمی‌دهند.
با توجه به تلاشهای فراوان خبرنگار هفتواد و تماسهای مکرر با مسئولین در شهرداری منطقه هیچ کس پاسخگو نبود و حتی حاضر نشدند ارتباط با دفتر شهردار را وصل کنند.
در نهایت فردی که در قسمت املاک شهرداری مشغول به فعالیت است، بدون معرفی خود به خبرنگار هفتواد گفت: شهرداری تلاش‌های فراوانی برای خریداری این مغازه‌ها انجام داده چندین نوبت برای مالکان مغازه‌ها نامه فرستاده‌ایم تا برای فروش به شهرداری بیایند اما اقدامی از سوی مالکان صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: لازم به ذکر است مالکین قیمتی برای مغازه‌ها پیشنهاد کرده‌اند که نه‌ تنها واقعی نیست بلکه شهرداری هم نمی‌تواند با این قیمت‌ها مغازه‌ها را خریداری نماید.
در پایان نویسنده این گزارش ضمن اظهار امیدواری که با انتشار این مطلب در هفته‌نامه هفتواد شهرداری منطقه یک شهر کرمان بویژه دستور مهندس عالم زاده شهردار کرمان اقدامی مؤثر در جهت رفع مشکل این مالک و سرمایه گذار محترم انجام دهد.
گزارش از: زهرا سلیمانی‌فرد
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار