گزارش از: علیرضا سهرابی
کد خبر: ۷۰۶۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴ 22 January 2019

به گزارش تابناک کرمان، در روزهای نه چندان سرد دیماه امسال که خبری ازبرف و باران نبود درعوض دوگروه تئاتری درشهرکرمان اثرخود را پس از ماه‌ها تمرین به روی صحنه بردند و مردم کرمان هم با حضور خود برای تماشای این تئاترها گرمابخش حضور هنرمندان شهرشان برروی صحنه بودند.

اما اگر تاکنون زمستان آنچنان سردی راتجربه نکردیم اما درعوض سردی بی مهری مسؤولان فرهنگی نسبت به هنرنمایش رااحساس می‌کنیم.
هر زمان که درکنارهنرمندان تئاتر شهرمان قرار گرفتیم یا درجلسه رسانه‌ای این عزیزان حضور داشتیم هیچ‌وقت به این صحبت نرسیدیم که ازحمایت مدیران فرهنگی و غیرفرهنگی بهره‌مند بوده‌اند اما در عوض بیشتر از عدم حمایت ها چه به صورت مادی و چه به صورت معنوی گلایه داشته‌اند.

تئاتر بن‌بست خجسته به نویسندگی وکارگردانی مهدی حشمتی که این روزها در پلاتو صنعتی به روی صحنه می‌رود موفق شده مخاطبان بسیاری راجذب کند وگاهی تادو و سه اجرا در روز برای علاقه‌مندان داشته باشد.
این گروه سعی کرده با اجرای بیشتر از یک بار در روز پاسخگوی مخاطبانی باشد که هنگام مراجعه به پلاتو صنعتی با در بسته روبرو نشوند و این نشان دهنده اقبال مردم نسبت به هنرمندان شهرشان است و این نکته را به خوبی به مدیران فرهنگی گوشزد می‌کند که برای هنرنمایش ارزش بیشتری قائل باشند و ضمن حمایت از هنرمندان این رشته پرمخاطب ضمن ایجاد بسترهای لازم برای آنها (که البته این از وظایف آنهاست) زمینه را هم برای حضور بیشتر مخاطبان و علاقه‌مندان به این رشته پر طرفدار ایجاد نمایند.

یکی از امکاناتی که مدیران فرهنگی در بحث زیرساخت‌ها باید پیگیری نمایند ساخت پلاتوهای تئاتر است باهمه استانداردهای لازم هم برای اجرا و هم برای تماشاگران که متأسفانه در شهر کرمان به جز پلاتوی صنعتی که آن هم فاقد استانداردهای لازم به صورت کامل است دیگر جای مناسبی برای اجرا نیست. درجلسه اجرای تئاتر "همین امشب" ویژه خبرنگاران، فقدان محل اجرای مناسب کاملا محسوس بود.

در زیرزمین کانون هنر با فضای بسیار نامناسبی روبرو شدیم که به همه چیز شباهت داشت جزپلاتوی تئاتر هنرمندانی چون «مهدی ملکی» که باعشق و علاقه شخصی و پیگیری خودش تئاتر همین امشب را روی صحنه برده و هیچگونه حمایتی هم از هیچ جا نشده بیشتر به خاطر مسائل مالی و عدم حمایت دیگر پلاتوهای مناسب‌تر از کانون هنر مجبور شده اثرش را در زیرزمین کانون هنر به روی صحنه ببرد و تنها لذت ماندن مخاطب در چنین جایی هنرمندان این نمایش هستند که اثری زیبا را بر روی صحنه خلق می‌کنند.

فضای بسیار نامناسبی که تماشاگر ضمن تماشای این اثر نیم نگاهی هم به سقف و اطراف آن می‌اندازد و افسوسی که آنجا جامی گذارد و می‌رود.
امیدواریم مدیران شهرمان هنگام اجرای این دو تئاتر به محل اجرای آنهاسر بزنند و درکنار مردم به تماشای آنها بنشینند ودر مورد بهتر شدن اوضاع تئاتر، هم با هنرمندان و هم با مردم گفتگوکنند و راه حلهایی که چندان سخت هم نیست به بهبود شرایط کمک کنند.

تجربه نشان داده که نمایندگان مجلس هم گاهی برای تبلیغات انتخاباتی به تماشای تئاتر می‌روند و در کنار هنرمندان محبوب مردم، عکسی به یادگار می‌گیرند که جا دارد از این عزیزان بخواهیم حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر را فقط در فصل انتخابات مدن نظر نداشته باشند و در مجلس شورای اسلامی هنگام تصویب لوایح مربوط به هنرمندان و مباحث فرهنگی به خصوص در بحث هنرمندان شهرستانی نیم نگاهی هم به آنها داشته باشند.

تئاتر"بن بست خجسته" که با تبلیغ این تئاترکمدی نیست هر روز ساعت 17:45 درپلاتوی صنعتی به روی صحنه می‌رود که با استقبال گرم مردم به اجراهای بیشتر می‌رسد و ساعت اجراهای این تئاتر در فضای مجازی هر روز به اطلاع مخاطبان می‌رسد.

اما تئاتر "همین امشب" هر شب ساعت 19 در پلاتوی کانون هنرپذیرای علاقه‌مندان می‌باشد. کاری به کارگردانی مهدی ملکی و نمایشنامه‌ای از محمد چرمشیر.
در مدت اجرای این دو اثر فقط حضور مردم وعلاقه مندان به هنرنمایش باعث شده این دوگروه با قدرت ودلگرمی بیشتری به کار خود ادامه دهند باشد که با حمایت مردم هنرمندان هم بعد از پایان اجراهای خود باز هم برای خلق اثری جدید تلاش خود را آغاز کنند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار