بازخوانی خاطرات؛
ان شاا... که با مطالعه کرمان قدیم افراد مسن تجدید خاطرات نموده و باور کنید که کرمان دل عالم و در کرمان قدیم کارتن خواب وجود نداشت.
کد خبر: ۷۰۷۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۴ 25 January 2019

به گزارش تابناک کرمان، در نوجوانی از زاهدان به اتفاق خانواده به کرمان آمدم آن زمان پدر در محل انتهای خیابان سرباز خانه‌ای کرایه داشت بعد از آن محل به سرآسیاب نقل مکان و زندگی می‌کردیم.

در قدیم اگر غریب در سرآسیاب شب از راه می رسید و خانه نداشت مردم او را به خانه خود می بردند.

در قدیم مشکلی به نام کارتن خواب‌ها نبود و مردم به مسافران و بی خانه ها کمک می‌کردند.

بعد خانه پدر به شهر کرمان خیابان شاه سابق ساختمان مرحوم حسین هدایت منتقل شد.

برای آنکه از قدیم کرمانی ها بگویم باید به عرض برسانم که مرحوم هدایت حدود 8 تا 10 خانه و زیر زمین داشت و به من که کرایه ها را هر ماه جمع می‌کردم ، می‌گفت اگر کسی نداشت 4 یا 5 تومان از او کمتر کرایه بگیر.

ضمناً حداکثر کرایه‌ها  آن زمان 40 تومان بود.

ضمناً در سالهای 1340 کبابی همیشه بهار که صاحب آن بعداً به محل میدان مشتاق تغییر مکان داده بود و در حال حاضر سید محمود کارآموزیان فوت نموده اگر کسی به چلوکبابی مراجعه و پول نداشت به او مجانی غذا می‌داد.

در قدیم به قول شاه نعمت ا... ولی دل عالم کرمان بود و کرمانی ها دل عالم و به فکر هم بودند ، باور کنید تا آنجا که من به خاطر دارم در کرمان همه به فکر هم بودند و آن زمان برف زیادی در کرمان می بارید.
ان شاا... که با مطالعه کرمان قدیم افراد مسن تجدید خاطرات نموده و باور کنید که کرمان دل عالم و در کرمان قدیم کارتن خواب وجود نداشت.
انتهای پیام/ حمزه فریفته

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار