نماینده سیرجان در مجلس نیز در یک نشست خبری در کرمان گفت: شنیده‌ام تقی‌زاده از گل گهر میرود، من هم تغییر در مدیریت گل گهر را شنیده‌ام. من و بقیه نمایندگان استان آمادگی حمایت از مدیر بومی در گل گهر را داریم. امروز بیش از ده مدیر در خود گل گهر داریم که توانایی مدیریت این مجموعه و حتی شرکت‌های بزرگتر در سطح کشور را دارند و اتفاقات بزرگ این سال‌ها در منطقه گل گهر به دستان پرتوان آنها رقم خورده است.
کد خبر: ۷۰۸۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲ 27 January 2019

به گزارش تابناک کرمان؛ حسن عباسی: "تقی زاده" مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر کرمان بر خلاف مقرارت به طور هم زمان در هیأت مدیره چند شرکت کلیدی عضویت دارد. وی به غیر از عضویت در هیات مدیره شرکت گل گهر، رئیس هیات مدیره شرکت گهر زمین، رئیس هیات مدیره جهان فولاد، رئیس هیات مدیره توسعه آهن و فولاد گل گهر است. تمامی این عضویت ها بر خلاف قانون به همراه دریافت مزایا، حقوق و پاداش است که برای دور زدن قانون، تقی زاده در پایین صورت جلسات هیات مدیره شرکت‌ها، در خصوص دریافت مزایا می نویسد: "فعلاً نمی گیرد".

اینها بخشی از گزارش صبا آذرپیک روزنامه‌نگار با عنوان گزارش چهارم از فساد هزار فامیل در کرمان در شهریور ماه امسال است، اما چرا این گزارش بار دیگر مورد توجه قرار گرفته است؟
چند روز پیش بود که تصویر قراردادی امضاء شده شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با روزنامه دنیای اقتصاد که درآن خبر از قراردادی به مبلغ 750میلیون تومانی برای پوشش یک همایش دو روزه توسط این روزنامه می‌داد در فضای مجازی منتشر شد. این درحالی است که اخیراً گفته‌هایی مبنی بر تغییر تقی‌زاده از مدیرعاملی این شرکت صنعتی، معدنی بزرگ کشور شنیده می‌شد. ناصر تقی‌زاده از اردیبهشت سال 94 در این سمت حضور دارد و در دولت اصلاحات سکاندار گل گهر نیز بوده است. این بحث ها و گفته ها از زمانی شروع شد که قانون منع بکارگیری بازنشتگان در کشور مطرح شد، این قانون بسیاری از مدیران کشور را راهی خانه کرد و موجب شد بحث استفاده از جوانان کشور به جای آنها که یکی از آرزوهای دیرینه تحصیل کرده ها و متخصصین جوان بود به واقعیت تبدیل شود. در متن این قانون گرچه نامی از مدیران مجتمع‌های صنعتی و معدنی آورده نشده است اما این بند را می‌توان مربوط به آنها دانست، «کارکنان و اعضای هیأت‌مدیره مناطق آزاد تجاری - صنعتی نیز مشمول این قانون می‌باشند.» البته تقی‌زاده هنوز بازنشسته نیست و یکسال وقت دارد تا کارش را ادامه دهد اما عملا انسانی که انگیزه‌ی خود را از دست داده آیا می‌تواند مؤثر و مفید برای مجموعه‌ی گل گهر باشد؟ او که برای ادامه کار خود با حضور در مجلس شورای اسلامی ضمن دیدار با اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان از آخرین وضعیت پروژه‌های در دست اجرای گل‌گهر در استان کرمان گزارشی ارایه کرد و در پایان خبری با این عنوان منتشر شد:
درخواست 9 نماینده مجلس استان کرمان برای ادامه فعالیت مدیریت فعلی گل‌گهر
9 نماینده مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از عملکرد ناصر تقی‌زاده مدیرعامل فعلی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر سیرجان از وزیر صمت و وزیر اقتصاد درخواست کرده بودند تا وی همچنان به فعالیت خود در شرکت گل‌گهر سیرجان ادامه دهد.
دیری نپایید که کمالی‌پور نماینده مردم جیرفت هر رشته‌ای را که تقی‌زاده با این دیدار و گزارش دادن مد نظرش بود پنبه کرد. اوگفته بود: از شخص تقی‌زاده برای تدوام مدیریت گل گهر حمایت نمی‌کنیم.
این نماینده مجلس گفت: نامه مجمع نمایندگان استان صرفاً حمایت از عملکرد شرکت گل گهر بود و نه شخص خاصی و ما از مدیریت تقی‌زاده بر گل گهر حمایت نمی‌کنیم، اصولاً حمایت از تداوم مدیریت افراد وظیفه ما نیست.
او گفت: بزودی دکتر انارکی سخنگوی مجمع نمایندگان در این رابطه اظهار نظر خواهد کرد.
انارکی هم در مورد نامه گفت: نامه اخیر اعضای این مجمع حمایت از عملکرد گل گهر بود.
نماینده سیرجان در مجلس نیز در یک نشست خبری در کرمان گفت: شنیده‌ام تقی‌زاده از گل گهر میرود، من هم تغییر در مدیریت گل گهر را شنیده‌ام. من و بقیه نمایندگان استان آمادگی حمایت از مدیر بومی در گل گهر را داریم. امروز بیش از ده مدیر در خود گل گهر داریم که توانایی مدیریت این مجموعه و حتی شرکت‌های بزرگتر در سطح کشور را دارند و اتفاقات بزرگ این سال‌ها در منطقه گل گهر به دستان پرتوان آنها رقم خورده است.

تقی زاده مدیرعامل قدیمی گل گهر زمانی که این واکنش ها را دید دست به دامان رسانه‌هایی مانند روزنامه دنیای اقتصاد شد. دنیای اقتصادی که بر اساس اعلام سایت وزارت ارشاد بیشترین یارانه ریالی و دلاری را در ده سال اخیر دریافت کرده است که یک رقم آن فقط یک میلیون دلار است.
سخن اصلی؛
آقای تقی زاده مگر نمی‌دانند که هر آمدنی، رفتنی دارد. آیا پول پاشی او برای رسانه‌های ثروتمند ماندش را بر این منصب تضمین می کند؟ او که بابت یک همایش دو روزه 750 میلیون تومان قرارداد می‌بندد برای دیگر همایشها و روزنامه‌ها حامی‌اش چقدر پرداخت می کند؟ آقای تقی‌زاده شفاف‌سازی کنید که چگونه 750 میلیون تومان از جیب مردم برای ماندن خودتان تنها در یک مورد قرارداد می‌بندید، مگر شرکت گل گهر میراث خانوادگی‌تان است؟ چه سود و منافعی دارید که حاضر نیستید جای خود را به یک مدیر دلسوز و بومی بدهید! آقای تقی‌زاده لطفا به کیسه خلیفه رحم کنید! آیا یکسال بیشتر ماندن به این همه خرج کردن از جیب مردم میارزد.

آقای تقی‌زاده به کیسه‌ی خلیفه رحم کنید!!!
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار