رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی فارس از صدور ۲۰۰ هزار کارت اهدای عضو در استان فارس خبر داد.
کد خبر: ۷۰۹۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵ 29 January 2019

تابناک فارس به نقل از مهر:نادر معینی آزاد با اشاره به اینکه این سازمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی با کمک و مساعدت خیرین برای کمک به همنوعان راه اندازی شده از صدور 200 هزار کارت اهدا عضو تاکنون خبر داد .
وی با بیان اینکه استان فارس به عنوان قطب پیوند کلیه و کبد در کشور شناخته می شود گفت : این تعداد برای ثبت نام کننده برای اهدا عضو بسیار کم است.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی فارس با بیان اینکه در استان فارس پیوند کلیه ،کبد ،پانکراس ،قلب ،پوست ،قرنیه و... انجام می شود افزود :بیماران ما نیاز جدی به این پیوند ها داشته و لازم است که این امر از طریقب رسناهئ های اطلاع رسانی شود.
به گفته رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی فارس کارت اهدا عضو نخستین بار به ابتکار تیم پیوند بیمارستان نمازی در شیراز رونمایی و به سایر نقاط کشور ارسال شد افزود: معتقدیم اهدای عضو، خریدوفروش اعضای بدن نیست بلکه با این اقدام ارزشمند جان چندین بیماران نیاز عضو از مرگ حتمی نجات و عمر دوباره‌ای به زندگی خواهند داشت

معینی آزاد با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های رسمی روزانه در کشور هموطنانی هستند که به دلیل مختلفی به مرگ مغزی مبتلا می‌شوند که با رضایت خانواده آنان و تکمیل کارت اهدا عضو می‌توانند به بیماران نیازمند دریافت عضو حیات دوباره ببخشند.
وی افزود: هر فرد مرگ مغزی در صورتی که اعضای بدنش سالم باشد می‌تواند جان ۹ نفر را نجات دهد و علاوه بر دو ریه و قلب، امکان اهدای دو کلیه، کبد، دو قرنیه و نسوج مختلف وی وجود دارد.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی فارس گفت: مرگ مغزی حالتی است که کاملاً با کمای عمیق فرق دارد زیرا در حالت مرگ مغزی فرد متأسفانه فوت شده است، ولی قلب او با استفاده از تزریق داروهای محرک قلب و عروق و دستگاه تنفس مصنوعی مدت کوتاهی به ضربان ادامه می‌دهد. فرد مرگ مغزی شده به هیچ وجه تنفس ندارد و به محض جدا کردن دستگاه تنفس مصنوعی یا داروهای فوق، قلب نیز از حرکت بازمی‌ایستد.

معینی آزاد اظهار داشت: از هر متوفی مرگ مغزی کلیه، پانکراس، قرینه، قلب، ریه، کبد و پوست قابل پیوند است و افراد می‌توانند در کارت اهدا عضو خود تعداد اعضای اهدایی را با علامت مشخص کنند.

وی با بیان اینکه در کشور های دیگر شخص دچار مرگ مغزی در اختیار دولت قرار گرفته و دولت از اعضا بدن آنها استفاده می کند ،افزود :به دلیل اسلامی بودن در کشور ایران این امر نیاز به رضایت ولی دم دارد.

معینی ادامه داد : اگر مسئله اهدا عضو در دولت و مجلس جا بیافتد و همانند کشور های دیگر کسی که دچار مرگ مغزی شده در اختیار دولت قرار بگیرد دیگر نیازی نیست که کسی در صف پیوند عضو قرار یگیرد.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان فارس گفت :نیاز است که این امر در جامعه فرهنگ سازی شود و همه واقعگرا باشند و از زنده به زنده عمل پیوند انجام نشود.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان فارس در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه از اقصی نقاط کشور و همچنین کشور های دیگر برای عمل پیوند به استان فارس آمده و ازآنجایی که شیراز شهر توریستی ،مذهبی بوده برای کمک و مساعدت و رفاه حال بیماران نیازمند خوابگاه هستیم.

معینی ادامه داد :بخش دیالیزم 40تخته در شیراز برای راه اندازی نیاز به کمک خیرین دارد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار