کد خبر: ۷۰۹۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴ 29 January 2019

به گزارش تابناک کرمان، گوشه‌ای از دستاوردهای 40 ساله انقلاب کبیر اسلامی در حوزه‌ی مطبوعات و خبرگزاری ها بدین شرح است؛

1- وجود بیش از 2300 پایگاه خبری و 42 خبرگزاری پس از انقلاب، بیانگر آزادی گردش اطلاعات در انقلاب اسلامی است.
2- قبل از انقلاب اسلامی انتشار خبر به یک خبرگزاری دولتی 100% تحت کنترل و منحصر بود در صورتی که بعد از انقلاب تعداد خبرگزاری‌ها 42 برابر شده است و همه ذائقه‌های سیاسی و فرهنگی خبرگزاری دارند.
3- تبدیل تعداد انگشت شمار روزنامه صد درصد تحت کنترل دولت در قبل از انقلاب ، به 341 روزنامه با سلائق مختلف در حال حاضر، از دستاوردهای انقلاب اسلامی می باشد.
4- انتشار 341 روزنامه با همه سلیقه‌ها نماد آزادی بیان در جمهوری اسلامی است.
5- مطبوعات ایران بعد از انقلاب به عنصر تأثیرگذار در معادلات بین الملل تبدیل شده‌اند.
6- 3500 عنوان تخصصی از نشریات ایران با تنوع مواضع و تکثر موضوعی، در دنیا مثال زدنی است.
7- بخش اعظم یارانه دولتی به نشریات منتقد نظام تعلق می‌گیرد.
8- انتشار 9230 نشریه و رسانه در ایران، در منطقه بی‌نظیر و در جهان کم‌نظیر است.
9- تعداد عناوین نشریات علمی کشور به 1272 نشریه رسیده که از افتخارات علمی کشور است.
10- با وجود اضافه شدن رقبای رسانه‌‌های مجازی و ماهواره‌ای، شمارگان سالانه نشریات رشد چشمگیری داشته است.
11- 1650 رسانه استانی و شهرستانی و 473 رسانه منطقه‌ای حاکی از عدالت در رسانه و تبادل اطلاعات در نظام اسلامی است.
12- علی رغم برخورد سخت استکبار با رسانه‌های انقلاب اسلامی، به برکت انقلاب اسلامی، انحصار و سلطه تک‌صدایی صهیونیزم بر گردش جهانی خبر شکسته شد.
13- رسانه های انقلاب اسلامی جذابیت اندیشه و تفکر را جایگزین جذابیتهای سکس و خشونت متداول در غرب و قبل از انقلاب کردند.
14- به برکت انقلاب اسلامی اولین بلوک رسانه‌ای مستقل از صهیونیزم بین الملل در جهان اسلام شکل گرفت.

15- پیش از انقلاب اسلامی هیچ رسانه تأثیرگذار بین المللی نداشتیم و امروز رسانه‌های نافذ منطقه‌ای و بین المللی را داریم.
16- جدی‌ترین و تند ترین انتقادات، روزانه در مطبوعات ایران منتشر می شود.
17- با وجود جو رسانه های غرب، کارنامه آزادی مطبوعات در ایران پس از انقلاب افتخارآمیز و درخشان است.
18- 275 رسانه صوتی و تصویری فارسی زبان تحت حمایت سرویس‌های جاسوسی غربی و عربی در تاریخ جنگ‌های روانی جهان بی سابقه است و این وضعیت بیانگر اثرگذاری پیام انقلاب اسلامی در منطقه و جهان است.
19- تخصیص وقت طولانی روزانه برای مطالعه مطبوعات توسط رهبر معظم انقلاب، یک الگوی ناب برای همه جوامع است.
20-برگزاری سالانه نمایشگاه مطبوعات، ابتکار جمهوری اسلامی و نماد اهتمام و جایگاه خاص مطبوعات در کشور است.
21- بیش از 80% عناصر مطبوعاتی کشور را جوانان تشکیل می‌دهند.
22- انقلاب اسلامی رسانه‌ های در خدمت زر و زور و قدرت و فساد را به رسانه های خدمتگزار تبدیل کرد.
23- 1508 رسانه با مدیرمسئولی بانوان، پس از انقلاب، یک جهش استثنائی و رشد نجومی از حضور زنان در حوزه رسانه است.
24- پیش از انقلاب اسلامی، زن در رسانه ابزار جذابیت جنسی بود و امروز عنصر فرادست است که بیش از
17 % نشریات را اداره می‌کند.

25- امروز به برکت عدالت رسانه‌ای، محروم‌ترین و کم‌برخوردارترین مناطق کشور از رسانه‌ای محلی متنوع برخوردارند.
26- شاغلین مرتبط با حوزه مطبوعات، پس از انقلاب چندین برابر شده‌اند.
انتهای پیام/*

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار