فرماندار درمیان گفت: در دهه مبارک دهه فجر سال تعداد ۱۲۲ پروژه با اعتبار ۵۵ میلیارد و ۴۵۶ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۷۰۹۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶ 31 January 2019

به گزارش تابناک خراسان جنوبی،«محمد بشیری زاده» فرماندار درمیان، با اشاره به قابلیت ها و دستاوردهای این شهرستان در چهل سالگی انقلاب در بخش های مختلف اظهار کرد: وجود کارخانه سیمان باقران در این شهرستان موجب توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان شده که در فروردین 1396 به دست ریاست جمهور به بهره برداری رسید.

 

وجود ۲۴ معدن در درمیان

وی درخصوص فعالیت‌های معدنی شهرستان درمیان، افزود: این شهرستان داراری 24 معدن است که این ذخایر معدنی مارن و آهک، ظرفیت خوبی برای استان است.

 

فرماندار درمیان، همجواری با کشور افغانستان و مرز مشترک به طول 70 کیلومتر و لزوم توسعه ناوگان حمل و نقل بین المللی، وجود بازارچه مرزی میل 73 با بیش از سه دهه سابقه فعالیت و تلاش در جهت راه اندازی مجدد آن به منظور توسعه صادرات به ویژه سیمان را از ظرفیت های ویژه شهرستان درمیان برشمرد و افزود: این شهرستان به دلیل نزدیکی به  کریدور شمال به جنوب (محور توسعه ترانزیت شرق کشور) پتانسیل خوبی است که باید از آن استفاده کرد.

 

بشیری زاده با اشاره به وجود سد مخزنی اسدیه (رزه) با حجم ذخیره آب 24 میلیون مترمکعب، گفت: این سد بر روی رودخانه فخرود با مساحت حوضه آبریز 3250 کیلومتر مربع و آورد سالیانه حدود 4/12 میلیون متر مکعب با هدف جلوگیری از خروج آب از کشور و کنترل سیلاب‌های فصلی احداث شده است.

 

ثبت جهانی فرش دستباف قهستان

وی با بیان اینکه قدمت و شهرت فرش قهستان «منطقه آسیابان- درخش» اشاره کرد و افزود: فرش دستباف قهستان در  منطقه جغرافیایی در سازمان جهانی مالکیت فکری (wipo) ثبت جهانی شده است.

 

فرماندار درمیان گفت: وجود منطقه حفاظت شده محیط زیست درمیان به عنوان یک منطقه توریستی تفریحی با گونه های منحصر به فرد گیاهی و جانوری است و همچنین امکان توسعه سطح زیرکشت محصولات متنوع باغی، گلخانه ای و صنعت دام و طیور به لحاظ تنوع اقلیمی در این شهرستان فراهم است.

 

بشیری زاده از برق رسانی به تمامی روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان درمیان خبر داد و گفت: امیدواریم تمامی روستاهای درمیان از این مزیت برخوردار شوند.

 

وی با بیان اینکه ارتقای شاخص های بهداشتی از دیگر نکات مورد توجه در نگاه دولتمردان به این منطقه محروم به شمار می رود، افزود:  در همین راستا بیمارستان 24تختخوابی خاتم الانبیاء شهر اسدیه و تأسیسات جانبی آن با اعتباری معادل 240 میلیارد ریال احداث و نسبت به تجهیز و استقرار کادر درمانی و حضور موقت پزشکان متخصص در بخشی از آن اقدام شده که برای راه اندازی کامل آن نیازمند تخصیص اعتبار به منظور تجهیز و تأمین کادر پرستاری است.

 

فرماندار درمیان ادامه داد: در حال حاضر تعداد 10 مرکز بهداشتی، 34 خانه بهداشت، پنج پایگاه بهداشتی با 330 نفر کادر درمانی و 17 نفر پزشک عمومی، 6 پزشک متخصص، 9 دستگاه آمبولانس و 4 پایگاه اورژانس در حال خدمت رسانی به مردم شهرستان درمیان هستند.

 

بشیری زاده با اشاره به اجرای طرح هادی روستایی، خاطرنشان کرد: در همین زمینه از محل قیر یارانه ای اختصاص یافته به شهرستان درمیان، عملیات اجرای طرح هادی و آسفالت معابر 34 روستا سطح شهرستان انجام شده است.

 

وی گفت: آبرسانی به شهرهای شهرستان درمیان و اجرای پروژه مجتمع های بزرگ آبرسانی برای آبرسانی به مناطق روستایی از دیگر دستاوردهای انقلاب در طول این چهل سال است.

 

فرماندار درمیان افزود: اجرای بندهای خاکی، مرمت و احیای قنوات، اجرای طرح‌های انتقال آب به مزارع کشاورزی و آبیاری‌های نوین نیز از دیگر دستاوردهای این شهرستان در چهل سالگی انقلاب اسلامی است.

 

بشیری زاده درخصوص گزارش پروژه‌های عمرانی افتتاحی از ابتدای تأسیس شهرستان درمیان، یادآور شد: از ابتدای تأسیس شهرستان تا آغاز بکار دولت تدبیر و امید تعداد یک هزار و 165 پروژه با اعتبار 931 هزار و 348 میلیون ریال در بخش های مختلف به بهره برداری رسیده است.

 

وی گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید نیز تعداد  505 پروژه با اعتبار 200 میلیارد و 4142 میلیون تومان به بهره برداری رسیده است.

 

افتتاح 122 پروژه در درمیان

فرماندار درمیان گفت: در دهه مبارک دهه فجر سال جاری نیز تعداد 122 پروژه با اعتبار 55 میلیارد و 456 میلیون و 800 هزار ریال به بهره برداری می رسد.

 

بشیری زاده گفت: ۹۴ درصد شهرها و روستاهای شهرستان درمیان گازرسانی شده که شهرهای اسدیه، قهستان و روستای طاغان اولین مناطق گازدار شده در سال 95 در شهرستان هستند.

 

وی ادامه داد: گازرسانی به شهرهای اسدیه، قهستان، گزیک و طبس مسینا و 48 روستای شهرستان با 105 میلیارد و 650 میلیون تومان به بهره برداری رسیده است.

 

گاز رسانی به 21 روستای درمیان در دهه فجر

فرماندار درمیان افزود: در دهه مبارک فجر سال جاری نیز گازرسانی به 21 روستای شهرستان و 52 واحد صنعتی با اعتبار ۲۷۵ هزار و ۱۰۰ میلیون ریال به بهره برداری خواهد رسید.

 

بشیری زاده با اشاره به ابلاغ تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری اظهار داشت: در سال جاری تعداد 77 طرح با مبلغ بیش از سه میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند.

 

وی با بیان اینکه مجموع راه‌های اصلی، فرعی و روستایی شهرستان یک هزار و ۴۴ کیلومتر است، گفت: 702 کیلومتر راه آسفالته و 342 کیلومتر راه شوسه روستایی بالای 20 خانوار است که از تعداد 100 روستای بالای 20 خانوار شهرستان و تعداد 83 روستا از راه آسفالته برخوردار بوده و 16 روستا فاقد آسفالت هستند که هشت روستا در دست اجرا است.

 

فرماندار درمیان با بیان اینکه همزمان با دهه فجر تعداد 122 پروژه افتتاح و یک پروژه کلنگ‌زنی می شود، گفت: این پروژه ها شامل 15 پروژه شهری و 107 پروژه روستایی در بخش های مختلف است که تعداد هفت هزار و 668 خانوار از آن بهره مند می شوند.

 

بشیری زاده خاطرنشان کرد: مهمترین پروژه های افتتاحی مربوط به توسعه و آسفالت راه‌ها، گازرسانی، اجرای طرح های آبخیزداری، توسعه و اصلاح شبکه برق، احیا و مرمت قنوات، اجرای طرح های سرمایه گذاری و اشتغال است.

 

وی با بیان اینکه نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در درمیان نیز برپا می شود، گفت: این نمایشگاه از 13 الی 18 بهمن ماه در محل مدرسه شهید باهنر شهر اسدیه با تعداد 19 غرفه شامل معرفی دستاورهای انقلاب اسلامی و ارائه تولیدات شهرستان دایر خواهد بود.

 

گفتنی است، وسعت شهرستان درمیان پنج هزار و ۷۹۷ کیلومتر و جمعیت این شهرستان ۵۳ هزار و ۷۱۴ نفر است. این شهرستان دارای سه بخش، 6 دهستان، چهار نقطه شهری، 157 پارچه آبادی، 100 روستای بالای 20 خانوار و 93 روستای دارای دهیاری است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار