قابل توجه مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان ، به دنبال آسیب دیدگی یک دانش آموز در مدرسه؛
پس این پرسش در ذهن بوجود می آید که بیمه دانش‌آموزی کار کردی نداشته و زمانی که در عمل نیاز باشد به کمک دانش آموزان نمی‌آید!
کد خبر: ۷۱۰۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۷ 04 February 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از هفته نامه هفتواد، آقای محمد حسنی پدر بزرگ آرین هاشمی زاده دانش آموزی که در مدرسه دچار آسیب شده به هفته نامه هفتواد مراجعه کرده و از اوضاع نابسامان بیمه دانش آموزی و اعتبار آن در حد یک کارت می گوید.

آقای محمد حسنی در این رابطه به خبرنگار هفتواد گفت: در دی ماه سال جاری نوة من از ناحیه سر در مدرسه دچار حادثه شده و نهایتاً با مراجعه به بیمارستان سیدالشهدا (ع) کرمان ابتدا پسرم را در بخش اورژانس و سپس در بخش مغز و اعصاب بستری کردند.

وی افزود: در این مدت ضمن انجام آزمایشات و سی تی اسکن هزینه‌های زیادی بر خانواده تحمیل شد.

پدر بزرگ این دانش آموز ابراز داشت: بر طبق قانون آموزش و پرورش در ابتدای سال دانش‌آموزان بیمه می‌شوند بر همین اساس به مدرسه مراجعه کرده و ضمن دریافت فرم مربوط به بیمه دانش‌آموزی به همراه مدارک مربوط به آسیب دیدگی نوه‌ام به بیمه مراجعه کردم.

آقای محمد حسنی عنوان کرد: بیمه بعد از دریافت کلیه مدارک که آماده سازی آنها حدود یک هفته به طول انجامید به من گفتند شما بیمه بانک بودید و آنها هزینه‌های درمان را پرداخت کردند.

وی تصریح کرد: اگر قرار است بیمه ما هزینه‌های درمان بیمه دانش آموزی را پرداخت کند پس هزینه‌ای که در ابتدای سال ما برای بیمه دانش آموزی پرداخت می‌کنیم برای چیست؟

پدر بزرگ این دانش آموز تأکید کرد: به گفته مدیر مدرسه هفت میلیون تومان بیمه معلم از مدرسه برای بیمه دانش آموزان گرفته است درحالی که یک دانش آموز دچار آسیب شده از پرداخت آن سر باز می‌زند!

آقای محمد حسنی ادامه داد: مسئولین بیمه می‌گویند خودتان پول را پرداخت کنید که حدود دو میلیون تومان است و بعد سپس به بیمه مراجعه کرده مقداری از این پول کسر می‌شود و مابقی پرداخت می‌شود در حالی که مسئولین بیمارستان به من گفتند بیمه این اجازه را داشته تا این پول را بدون معطلی در وجه بانک سپه واریز کنند و این پول بابت پرداخت هزینه‌های دانش آموز آسیب دیده است.

وی یادآور شد: حال آنکه بانک‌ سپه پولی که بابت هزینه‌های درمان پرداخت کرده از حقوق پدر بر می‌دارد اگر قرار است بیمه سایر ارگانها هزینه‌های مربوط به بیمه دانش‌آموزی را بپردازند چرا دانش‌آموزان را بیمه می‌کنند؟ و هزینه زیادی هم در این زمینه از مدرسه و والدین دریافت می‌کنند.

آقای محمد حسنی در خاتمه گفت: از مسئولین ذیربط می خواهم پاسخ این سوال من را بدهند فلسفه بیمه دانش آموزی چیست؟ و آیا اعتبار این بیمه در حد یک کارت است؟

پس این پرسش در ذهن بوجود می آید که بیمه دانش‌آموزی کار کردی نداشته و زمانی که در عمل نیاز باشد به کمک دانش آموزان نمی‌آید!

از مسوولان بیمه دانش آموزی آموزش و پرورش و شرکت مرکزی بیمه ایران خواستار توضیحات قانع کننده هستیم تا مردم در جریان خدمت رسانی آن ها قرار گیرند.

گزارش از: زهرا سلیمانی‌فرد
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار