اختصاصی هفتواد: فعال فرهنگی، سیاسی و مبارز دوران انقلاب مطرح کرد؛
عامل دیگر در ایجاد شرایط بد اقتصادی سوءاستفاده فرصت‌طلبان است که باید جلوی آنها را بگیریم ، زیبنده جمهوری اسلامی نیست که مدیری میلیارد ها تومان اختلاس کند و مردم اینگونه در مضیقه باشند.
کد خبر: ۷۱۳۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸ 08 February 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از نشریه هفتواد، به مناسبت فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران خبرنگار هفته نامه هفتواد به سراغ حجت الاسلام محمد ربانی زاده یادگار دوران انقلاب و فعال فرهنگی، سیاسی و عضو سابق شورای شهر کرمان و نائب رئیس شورای اسلامی شهرستان کرمان رفت و در خصوص اهداف انقلاب و وضعیت فعلی جمهوری اسلامی با این فعال فرهنگی، سیاسی به گفت و گو نشست.

هفتواد: آیا پس از گذشت چهل سال انقلاب اسلامی به اهداف خود رسیده است؟
حجت الاسلام محمد ربانی زاده ضمن تبریک ایام ا... دهه فجر و فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت ایام فاطمیه اظهار داشت: چهل سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد، شعارهایی که در آن زمان داده می‌شد حول سه محور حرکت می‌کرد استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی بود.

وی عنوان کرد: بر این اساس می توان گفت در حوزه آزادی از دیدگاه بنده آزادی‌های فردی و اجتماعی در حوزه‌های مختلف از ابتدای انقلاب تاکنون بسیار زیاد شده است و در حال حاضر در این حوزه مشکلی نداریم به ویژه در حوزه اندیشه و بیان که افراد می توانند حرف خود را بزنند و هیچکس هم مانع آنها نمی‌شود.

این یادگار و مبارز دوران انقلاب افزود: در خصوص استقلال با صراحت اعلام می‌کنم امروز بعد از چهل سال که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد کشوری به مانند ایران نیست که اینگونه استقلال خود در حوزه‌های مختلف را حفظ کرده باشد و امروز استقلال جمهوری اسلامی ایران در دنیا بی نظیر است.

این فعال فرهنگی ، سیاسی ابراز داشت: کشور ایران قبل از انقلاب وابسته به کشورهای دیگر نظیر آمریکا و انگلیس بود و یک کشور مستعمره محسوب می شد اما امروز در کشور ما تصمیم‌گیرنده مردم هستند نه سایر قدرت های جهانی.

حجت الاسلام ربانی زاده ادامه داد: در مورد شعار جمهوری اسلامی همان طور که می دانید در ابتدای انقلاب 98 درصد مردم به جمهوری اسلامی رأی دادند و باید گفت متأسفانه به اهدافی که در جمهوری اسلامی دنبال و پیگیری می کردیم به طور کامل نرسیده‌ایم اما ناامید نیستیم.

وی تأکید کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب ما در مسیر قله در حرکت هستیم و در جهت رسیدن به تمدن اسلامی ایرانی در حرکت هستیم و ان شاا... به این نقطه خواهیم رسید.

این یادگار دوران انقلاب گفت: بنده به عنوان یک طلبه انقلابی اعلام می کنم آنچه که امروز وجود دارد همه اهداف انقلاب نیست اما امیدواریم با رهبری مدبرانه رهبر انقلاب و همکاری مردم همیشه در صحنه ایران به تمامی این اهداف برسیم.

هفتواد: شرایط سخت اقتصادی موجب نگرانی مردم شده و برخی جمهوری اسلامی را عامل آن می دانند ، نظر شما در این مورد چیست؟
حجت الاسلام ربانی زاده تصریح کرد: ما از ابتدای انقلاب دشمنان زیادی داشتیم از جمله آمریکا که دست آنها را از کشور کوتاه کردیم قطعاً آنها به این سادگی از ما دست بر نمی دارند چرا که نه تنها ما دست آنها را از ایران قطع کردیم بلکه با بیداری و آگاهی اسلامی که در منطقه ایجاد شده منافع آمریکا و منافع دشمنان امت اسلامی در معرض تهدید قرار گرفته است به همین جهت آنها از هرگونه توطئه ای علیه نظام اسلامی استفاده می کنند و نمی گذارند ملت ایران در آرامش باشند.

وی اذعان کرد: بخشی از مشکلات اقتصادی که ما داریم به علت توطئه ای است که دشمنان علیه ما به راه انداخته اند مثل تحریم های مختلف در بخش های مختلف.

این یادگار دوران انقلاب افزود: بخشی از مشکلات اقتصادی که شاهد آن هستیم به علت سوء مدیریت دولتمردان و مدیران اقتصادی ما در کشور است ، اعتقاد من بر این است که بی‌تدبیری ، عدم مدیریت صحیح و بی تعهدی سه عامل به وجود آورنده مشکلات اقتصادی محسوب می شوند.

حجت الاسلام ربانی زاده خاطر نشان کرد: کشور ما غنی ، ثروتمند و دارای منابع زیادی است که می‌توانیم از آن‌ها در بسترهای مختلف استفاده کرده و با کمک جوانان با استعداد و قشر تحصیلکرده جامعه این مشکلات را برطرف نماییم.

این فعال فرهنگی ، سیاسی و مبارز انقلابی عنوان کرد: عامل دیگر در ایجاد شرایط بد اقتصادی سوءاستفاده فرصت‌طلبان است که باید جلوی آنها را بگیریم ، زیبنده جمهوری اسلامی نیست که مدیری میلیارد ها تومان اختلاس کند و مردم اینگونه در مضیقه باشند.

وی توضیح داد: این مشکلات لاینحل نیستند و می‌توانیم از آنها عبور کنیم اگر توصیه های رهبر معظم انقلاب سرلوحه فعالیت مدیران قرار گیرد ، مدیران ما تعهد داشته باشند و جلوی فساد گرفته شود.

یادگار دوران انقلاب ابراز داشت: قطعاً در کمترین زمان می توانیم این مشکلات را پشت سر بگذاریم با داشتن اتحاد ، همدلی ، دلسوزی ، تدبیر و برنامه‌ریزی می توان از سد این مشکلات عبور کرد.

حجت الاسلام ربانی بیان کرد: در حال حاضر ما در کشورمان به مدیرِ مسئول، متعهد ، انقلابی و با روحیه جهادی نیاز داریم و اگر این امر محقق شود قطعاً در کمتر از یک سال مشکلات اقتصادی برطرف می شود و دشمنان کوردل بار دیگر شکست خواهند خورد.

وی در خاتمه گفت: از تمامی مردم ایران بویژه استان کرمان می خواهم همچنان با وحدت و یکدلی مسیر پیشرفت و تعالی اسلامی را بپیمایند و در این ایام سوگواری با تأسی از سیره عملی حضرت فاطمه الزهرا (س) حمایت از ولی امر مسلمین و ولایت فقیه را ادامه دهند تا شاهد رشد و پیشرفت بیشتر انقلاب اسلامی و نا امید شدن دشمنان انقلاب باشیم.
گفتگو از: زهرا سلیمانی‌فرد
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار