رئیس مرکز تحقیقات بیهوشی مراقبت های ویژه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با راه اندازی نخستین سامانه بین المللی نظام ثبت اطلاعات بیماران بستری در بخش های مراقبت های ویژه در بیمارستان نمازی شیراز، امکان تبادل اطلاعات علمی اینگونه بیماران با مراکز علمی اروپایی فراهم شد.
کد خبر: ۷۱۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶ 13 February 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا: فرید زند، چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: نخستین سامانه بین المللی نظام ثبت اطلاعات بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه به عنوان خدمتی نوین در عرصه سلامت، با همکاری انجمن مراقبت های ویژه استرالیا و نیوزیلند در بیمارستان نمازی شیراز راه اندازی شده است.
وی بیان کرد: با راه اندازی این سامانه، مطلوب ترین خدمات نوین پزشکی ارایه و از مدت زمان بستری بیماران در بخش مراقبت های ویژه کاسته می شود.
زند افزود: از طریق این سامانه قادر هستیم از نوع خدمات رسانی به بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه در کشورهای اروپایی مطلع شده و تجربه های مربوط به شیوه ارایه خدمت به این بیماران را به اشتراک بگذاریم.
او گفت: یک تیم فوق تخصصی شامل متخصصان گروه های مختلف پزشکی و فناوری اطلاعات، با جمع آوری اطلاعات این مرکز و دیگر مراکز عضو این سامانه، اطلاعات بیماران و نوع بیماری را پایش و در اختیار پزشکان این مرکز قرار می دهند.
رئیس مرکز تحقیقات بیهوشی مراقبت های ویژه دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: این سامانه، مدیریت اطلاعات اغلب بیماران با شرایط ویژه را در بر می گیرد.
زند ادامه داد: بر اساس نوع بیماری، مطالعه به روز اطلاعات انجام می شود و تا کنون اطلاعات بیش از یک هزار و 800 بیمار به صورت تخصصی و با جزییات کامل در این سامانه ثبت شده و برای درمان بیماران دیگر مورد بررسی قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: مهمترین دستاورد این سامانه، استفاده از تجربه های دانشمندان مطرح اروپایی در بیمارستان نمازی است و از طریق این سامانه، پزشکان این مرکز می توانند در مورد انواع بیماری های حاد به صورت رایگان تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.
زند بیان کرد: ردیابی الگوهای ارجاعی بیماران، عنصر مورد نیاز در پیشگیری و کنترل هر بیماری، برخورداری از اطلاعات صحیح و کافی در باره بیماران مبتلا به آن بیماری و مطالعه دقیق بر روی گروه های بیماران از جمله قابلیت های این سامانه است.
وی گفت: نیاز است سایر دستگاه های مرتبط برای توسعه این سامانه، فعالیت جدی تری داشته باشند تا بتوانیم این سامانه بومی را در کشور فراگیر کنیم.
رئیس مرکز تحقیقات بیهوشی مراقبت های ویژه دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: با توجه به اینکه این سامانه مورد حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، درخواست شده تا این سامانه در تمام بخش های مراقبت ویژه بیمارستان های کشور راه اندازی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار