آخرین گزارشات هواشناسی
اردکانیان گفت: بعد از عبور دو موج نامنظم از کشور و وقفه بارشی دو تا سه روزه، این بار فعالیت سامانه بارشی با ظرفیت بالاتر از نرمال اتفاق می‌افتد و می‌تواند روند ترسالی کشور را در سال ۱۳۹۷ ثابت کند.
کد خبر: ۷۱۴۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ 14 February 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / نیمی از روزهای هفته جاری در سطح استان و بیشتر مناطق کشور فعالیت یک سامانه بسیار پربار ، باعث ریزش های بسیار خوب برف و باران شد که در کهگیلویه و بویراحمد هم این بارش ها به هر دو صورت برف و باران ضمن موجب شدن خوشحالی عمومی اما با ناهماهنگی ها و سهل انگاری های برخی مسئولین ، مشکلات متعددی هم برای مردم بوجود آمد. حال بسیاری می پرسند که وضعیت بارش ها در ادامه کار چه خواهد بود؟
حسین اردکانی، هواشناس برجسته کشور، پیش‌بینی کرد بهترین سامانه بارشی زمستانی به صورت برف و باران، یخبندان ضعیف تا متوسط از جمعه 26 بهمن به مدت یک هفته وارد کشور می‌شود.
خبر امیدوار کننده هواشناس برجسته کشوری
وی گفت: بعد از عبور دو موج نامنظم از کشور و وقفه بارشی دو تا سه روزه، این بار فعالیت سامانه بارشی با ظرفیت بالاتر از نرمال اتفاق می‌افتد و می‌تواند روند ترسالی کشور را در سال ۱۳۹۷ ثابت کند.
هواشناس برجسته کشور با بیان اینکه این سامانه از جمله 26 بهمن حدود یک هفته به طور متناوب بارندگی‌های متناسبی را به صورت برف و باران یخبندان ضعیف تا متوسط برای کلیه استان‌های کشور به ارمغان خواهد آورد، تصریح کرد: بنابر تجربیات و تحقیقات دانشگاهی دانشجویان، امیدواریم تغییرات زیادی در این الگو ایجاد نشده و همچنان سالی پربارش را شاهد باشیم.
وی گفت: بر اساس الگوهای موجود، این سامانه بارشی تمامی استان‌های کشور از غرب، شرق، جنوب و شمال را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد.
 
خبر امیدوار کننده هواشناس برجسته کشوری / اخطاریه ها و گزارشات آب و هوایی کهگیلویه و بویراحمد
 
هشدار هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی ، اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با صدور اطلاعیه شماره ۱۸ مورخ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ نسبت به بروز برخی مشکلات به مردم و مسئولان هشدار لازم برای آمادگی مواجه شدن با یک سیستم بارشی قوی را داد.
در این اطلاعیه آمده است : با بررسی آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی ، سامانه بارشی جدید از اواخر وقت پنج‌شنبه تا یکشنبه بر جو استان فعال می گردد که پیامد آن بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید در عمده مناطق سردسیری و ارتفاعات نواحی گرمسیری بارش برف ، در مناطق مستعد ریزش تگرگ خواهد بود.
در ادامه این اطلاعیه آمده است : لازم به ذکر است که شدت بارش ها برای روز شنبه می باشد و به تدریج صبح یکشنبه این سامانه از استان خارج خواهد شد . بر این اساس هشدارها و توصیه های هواشناسی ذیل جهت کاهش خسارات احتمالی و اتخاذ تمهیدات لازم از سوی هم استانی های عزیز ، سازمان های امدادی و مدیریت بحران به کار گرفته شود:
 
طغیان رودخانه ها مسیل‌ها آبگرفتگی معابر عمومی با توجه به شدت و حجم بارش ها
 
کاهش دید افقی به دلیل بارش برف و باران
 
پدیده اختلال در تردد جاده ای به ویژه در جاده های مواصلاتی و گردنه های استان
هشدار پلیس راه استان
رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل ورود سامانه های بارشی جدید در روزهای آینده به جو استان مردم و مسئولان اقدامات ایمنی را رعایت کنند و از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.
سرهنگ بهنام ویسی پور اظهار داشت: مسافران در صورت نیاز به تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ، لباس گرم و آذوقه خشک مجهز شوند تا در طول سفر با مشکل مواجه نشوند.
وی افزود: رانندگان قبل از حرکت از وضعیت جاده های مورد نظر مطلع شده و همچنین باک خودروی خود را پر کنند.
رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این صورت هنگام گرفتار شدن چند ساعته خودروها در این جاده ارتباطی مشکل خاصی برای سرنشینان آنها ایجاد نمی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار