کارشناس مسائل خاورمیانه:
عرب گفت:دور افتادن از گفتمان انقلاب اسلامی و مساله فلسطین در سیاست خارجی کشور، خلاف عزت ملی، حکمت و مصلحت انقلاب و جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۷۱۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴ 16 February 2019

به گزارش تابناک کرمان، علیرضا عرب کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به منشور گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری گفت: نهضت مقاومت اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از مرزهای ایران فراتر رفته و منطقه غرب آسیا را به شدت متاثر کرده است.

وی با بیان اینکه هویت،گفتمان و راهبرد انقلابی و اسلامی ایران، وجه تمایز آن از فرهنگ ها و کشورهای دیگر منطقه ای و فرامنطقه ای است، عنوان کرد:اندیشه اتحاد اسلامی، اخوت اسلامی، بیداری اسلامی، بازگشت به خویشتن، مبارزه با هرگونه ظلم و ستم و نفی شرک و اعتلاء جهان اسلام و به ویژه محو رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف در هسته مرکزی آرمان ها و ارزشهای نهضت مقاومت اسلامی بوده و بخش اساسی از گفتمان انقلاب اسلامی است.

دور افتادن از گفتمان انقلاب اسلامی خلاف عزت ملی است/حمایت از فلسطین منبع لایزال نفوذ منطقه ای ایران

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: با توجه به اینکه امنیت و موجودیت اسرائیل خط قرمز غرب و به ویژه آمریکا است درجه دشمنی آنان و متحدین منطقه ای شان را با انقلاب اسلامی درک خواهیم کرد.

عرب بیان کرد: در واقع انقلاب و نهضت مقاومت اسلامی با گسترش و تعمیق در سطح جهان اسلام علی رغم تمام دشمنی و موانع موجود به تهدیدی پایدار برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است  و تمامی معادلات راهبردی بین المللی و منطقه ای آنان  را برای سلطه و استعمار نو یکسره برهم زد.

وی تأکید کرد: مهمتر اینکه هم اکنون نهضت مقاومت اسلامی تمامی جوامع و کشورهای اسلامی را البته با درجه شدت و عمق متفاوت، متأثر کرده است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اینکه فرهنگ انقلاب اسلامی متکی بر دین اسلام است که ریشه های عمیق و درونی در منطقه دارد، ابراز کرد:بنابراین علی رغم تلاش آمریکا و صهیونیسم برای مقابله و تحدید انقلاب اسلامی ، کشورهایی همچون لبنان، سوریه، عراق، افغانستان، یمن و فلسطین در هسته اولیه نهضت مقاومت اسلامی جای دارند.

عرب با بیان اینکه فرهنگ مقاومت اسلامی در تمامی سطوح و لایه های جامعه آنها درونی شده و ریشه دوانده است، اظهار کرد: علاوه بر آنها بقیه کشورهای اسلامی هم هریک به نوعی از فرهنگ انقلاب و نهضت مقاومت اسلامی متاثر شده اند و این فرایند تعمیق و گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی با شدت و قوت ادامه دارد.

وی ضمن تأکید بر اینکه نهضت مقاومت اسلامی امنیت و بقای رژیم صهیونیستی را به شدت تهدید می کند، تصریح کرد: اشغال سرزمین اسلامی فلسطین و قلب قدسی آن یعنی قدس شریف و مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است، فاجعه ای بزرگ و سراسر خفت برای مسلمین و جهان اسلام تلقی می گردد؛ بنابراین  موجودیت رژیم صهیونیستی از نظر اسلام و مسلمین به هیچ وجه به رسمیت شناخته نخواهد شد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: این عدم مشروعیت دائمی و پایدار رژیم صهیونیستی، امنیت و بقای این رژیم را در معرض تهدید دائمی قرارداده است؛ بنابراین اکنون فلسطین و مبارزه جهت آزادی آن یعنی  مبارزه با استعمار، استکبار، صهیونیسم و غربزدگی و فلسطین به قطب نمای نهضت اسلامی تبدیل شده است.

عرب عنوان کرد: اعتقاد واقعی به مبارزه با اسرائیل و آزادی فلسطین و انعکاس آن در  گفتمان و راهبردها، شرط لاینفک اسلامی بودن و اصیل بودن نهضت های مدعی اسلامگرایی است؛لذا عزت ،حکمت و مصلحت ما در سیاست خارجی در وهله اول مستلزم درک اهمیت گفتمان متفاوت انقلاب اسلامی و جایگاه رفیع مساله فلسطین در نقطه کانونی آن است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان خاطر نشان کرد: دور افتادن از گفتمان انقلاب اسلامی و مساله فلسطین در سیاست خارجی کشور، خلاف عزت ملی، حکمت و مصلحت انقلاب و جمهوری اسلامی است و تاکید ما بر مساله مقاومت اسلامی و آزادی فلسطین قدرت نرم و نفوذ معنوی ما را در منطقه به نحو بی سابقه افزایش داده است.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار