مدیرکل بیمه سلامت فارس با تاکید بر اینکه امروز درصد قابل توجهی از مطالبات مراکز درمانی وپزشکان از سوی سازمان بیمه سلامت ایران پرداخت شده است اظهار داشت: روز گذشته با اعتباری بالغ بر 117 میلیاردتومان، 95 درصد مبلغ مطالبات مراکز درمانی در استان پرداخت شد و در تلاش هستیم به زودی مطالبات آذرماه امسال نیز پرداخت شود.
کد خبر: ۷۱۶۷۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳ 19 February 2019

تابناک فارس به نقل از تسنیم:فرهاد لطفی با تاکید بر اینکه امروز درصد قابل توجهی از مطالبات مراکز درمانی وپزشکان از سوی سازمان بیمه سلامت ایران پرداخت شده است اظهار داشت: روز گذشته با اعتباری بالغ بر 117 میلیاردتومان، 95 درصد مبلغ مطالبات مراکز درمانی در استان پرداخت شد و در تلاش هستیم به زودی مطالبات آذرماه امسال نیز پرداخت شود.

وی افزود: براساس آمارها مطالبات امسال تمامی مراکز درمانی و پاراکلینیکی دولتی و خصوصی به بیمه سلامت به کمتر از 3 ماه رسیده است.

مدیرکل بیمه سلامت فارس با بیان اینکه برای انعقاد قرارداد با بیمارستان‌های خصوصی از سوی نظام پزشکی مذاکراتی انجام شده افزود: برای انعقاد مجدد قرارداد و ارائه خدمت از سوی بیمارستان‌های خصوصی هیچ بهانه‌ای وجود ندارد زیرا تمامی مطالبات سال گذشته آنان پرداخت شده و امروز بیمه سلامت این آمادگی را دارد مانند گذشته ارائه خدمات به بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت از سوی بیمارستان‌های خصوصی از سر گرفته شود.

 

لطفی با اشاره به وضعیت پرداختی به پزشکان خانواده شهری و روستایی استان گفت : با تخصیص اعتباری جدید از سوی سازمان، مطالبات این دو گروه در حال پرداخت است و طبق تفاهم‌نامه سال جاری تا مهرماه مطالبات بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی را تسویه کردیم و 70 درصد نیز به صورت علی‌الحساب در مهر و آبان ماه پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان فارس با اشاره به بازدید خود از بیمارستان نمازی گفت:هیچ گونه مشکلی در ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تحت پوشش بیمه سلامت وجود نداشته و شایعات در خصوص عدم پذیرش بیماران توسط بیمارستان نمازی شیراز کذب است.

لطفی درباره پرداختی‌های بیماران به بخش خصوصی تا قبل از انعقاد قرارداد گفت: تمامی بیمه شدگانی که به بیمارستان‌های خصوصی مراجعه کردند با تحویل اسناد درمانی به واحد خسارت متفرقه، پس از رسیدگی سهم سازمان پرداخت می‌شود و چنانچه در این زمینه مشکلاتی مشاهده شود آنان می‌توانند از طریق سامانه پاسخگویی 1666 مشکلات خود را مطرح کرده تا پیگیری شود.

وی درباره جمعیت تحت پوشش بیماران خاص این سازمان افزود: بیماران خاص از جمله دیالیز، هموفیلی، پیوند کلیه، ام اس و تالاسمی بیش از 6 هزار و 500 نفر در استان هستند که از طریق بیمه سلامت خدمات دارویی و درمانی دریافت می‌کنند.

به گفته لطفی مطالبات داروخانه‌های بخش خصوصی نیز تا تیرماه سال جاری تسویه و مطالبات مرداد و شهریور نیز 60 درصد پرداخت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار