رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گفت: مردم باید در ساختمان‌سازی از افراد دارای صلاحیت استفاده کنند چرا که افراد بدون تخصص لازم، ساخت و ساز استان را دچار مشکل و چالش می‌کنند.
کد خبر: ۷۱۷۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۶ 23 February 2019

به گزارش تابناک قم، امین مقومی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم با تبریک پنجم اسفندماه که به نام روز مهندس نامگذاری شده است، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۵ هزار مهندس در رشته‌های هفتگانه مهندسی، عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم هستند و این سازمان طی دو سال متوالی رتبه برتر رعایت مقررات ملی ساختمان را در سطح ملی کسب کرده است.

وی ابراز داشت: این سازمان در زمینه صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان نیز جزو استان‌های پیشرو بوده که این شناسنامه در واقع کیفیت و چگونگی بنا را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم ادامه داد: ثمره رعایت مقررات ملی ساختمان که در ۲۲ مبحث تدوین شده، کاهش تلفات ناشی از زلزله است.

وی افزود: اگر به وقوع زلزله‌های بعد از انقلاب نگاه کنیم، می‌بینیم که آسیب‌های زلزله بعد از تصویب قانون نظام مهندسی ساختمان به دلیل استحکام بناها کاهش یافته است.

عضویت یک مهندس در هیئت مدیره امامزادگان قم

مقومی گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در زمینه طراحی و نظارت حسینیه‌ها و مساجد بدون دریافت هزینه‌ای اقدام می‌کند و در حوزه مسکن محرومین و ایثارگران نیز خدمات خاصی داده می‌شود و در هیئت مدیره امامزادگان استان نیز یکی از مهندسان عضویت دارند.

وی ابراز داشت: در زمینه نظارت و آموزش مهندسان و مشاغل مرتبط با ساخت ساز از محل هزینه‌های سازمان برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با بیان اینکه صنعت ساختمان ظرفیت و پتانسیل خوبی برای ایجاد اشتغال دارد افزود: استفاده از مشاوران و مهندسان بومی موضوع مهمی است که نیاز است برای حمایت از اشتغال استان و تولیدات بومی در زمینه ساخت و ساز از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

مردم باید مهندسان را به عنوان مشاور امین خود بدانند

وی گفت: مردم باید مهندسان را به عنوان مشاور امین خود بدانند و در زمینه اجرا نیز باید از افراد دارای صلاحیت استفاده کنیم چرا که افراد بدون تخصص لازم، ساخت و ساز استان را دچار مشکل و چالش می‌کنند.

مقومی با بیان اینکه امروز موضوع مستحکم بودن بنا فرهنگ سازی شده است، افزود: در سال‌های اخیر نگاه‌ها به سمت موضوعات داخلی ساختمان و چگونگی معماری داخلی معطوف شده است که رعایت این مسائل موجب ارتقاء کیفیت ساختمان‌ها و کاهش تلفات ناشی از شدت زلزله خواهد بود.

وی بیان داشت: در سیاست‌های کلی نظام در بخش خانواده، بازنگری در نظام مسکن و شهرسازی با محوریت خانواده مورد تأکید قرار گرفته که لازم است در این زمینه مسئولین اقدامات لازم را صورت دهند و موضوع سبک زندگی نیز در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری اشاره شده است که نظام مهندسی می‌تواند در این زمینه نقش خوبی ایفا کند.
اخبار تبریز

اخبار اردبیل

اخبار البرز

اخبار اصفهان

اخبار ایلام

اخبار تهران

اخبار خراسان جنوبی

اخبار خراسان رضوی

اخبار خراسان شمالی

اخبار مازندران

اخبار خوزستان

اخبار فارس

اخبار قزوین

اخبار قم

اخبار کردستان

اخبار کرمانشاه

اخبار کهکیلویه و بویراحمد

اخبار گیلان

اخبار همدان

اخبار یزد

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار