چه کسی باید چاره‌اندیشی نماید؟ درچه زمانی باید چاره‌اندیشی نمایند؟ شما بعنوان نماینده حساس‌ترین شهر کرمان از لحاظ کم آبی تصور می‌کنید راهکاری برای چاره‌اندیشی وجود دارد؟ یا هنوز در این رویاها هستید که بتوان آب از سایر استانها به کرمان منتقل نمود؟ آب دریاها، اقیانوس‌ها را شیرین نمود؟ ابرها را باور نمود؟. در اینجا محبت فرمایید برای سؤالات ذیل با دسترسی بسیار خوبی که به وزرا و وزارتخانه ها دارید جواب دقیق تهیه نمایید.
کد خبر: ۷۲۹۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲ 27 March 2019

به گزارش تابناک کرمان، انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 11 هزار چاه غیرمجاز در استان کرمان وجود دارد,که از این تعداد 37 حلقه چاه در رفسنجان هستند. که باید برای آنها چاره‌‌اندیشی شود (کرمان امروز دوشنبه 2 بهمن 1396) لذا درج مطلب فوق الذکر در روزنامه نیاز به تحلیل بیشتر دارد. جناب آقای انارکی محمدی نماینده محترم مردم رفسنجان و انار رسماً اعلام فرموده‌اند که در استان کرمان 11 هزار حلقه چاه غیرمجاز وجود دارد. این خبر از هر جایی که به جنابعالی رسیده قابلیت پیگیری دارد که در این بحران کمبود آب در استان، پراکندگی 11 هزار حلقه چاه در سطح استان چگونه است؟ میزان آبدهی هر حلقه چاه در حال حاضر چه مقدار می‌باشد؟ جمعا چه حجمی روزانه، ماهانه، سالانه از آب سفره‌های زیرزمینی تخلیه و به ازاء آن چند مترسطح آب سفره‌های زیرزمینی پایین و پایین‌تر می‌رود؟ آمار چاه‌های مجاز در سطح استان چه مقدار است؟ پراکندگی آنها چگونه است، آبدهی هر حلقه چاه چقدر است؟ و به این ترتیب چه حجم آبی از چاه‌های مجاز تخلیه می‌شود؟ آیا تخلیه آب از چاه‌های مجاز و غیرمجاز با هم سنخیت دارند؟ تناسبی بین درآمدها و ضرر و زیان ناشی از تخلیه آب‌ها یا ثروت ملی وجود دارد؟ جنابعالی در موقعیت و جایگاهی هستید که بایستی مقتدرانه مسائل آبی استان را بررسی و به همت کارشناسان مطلع پیشنهاد و راهکار ارائه فرمایید. جمله باید برای آنها چاره‌اندیشی شود با توانایی و قدرت شما تضاد دارد. چه کسی باید چاره‌اندیشی نماید؟ درچه زمانی باید چاره‌اندیشی نمایند؟ شما بعنوان نماینده حساس‌ترین شهر کرمان از لحاظ کم آبی تصور می‌کنید راهکاری برای چاره‌اندیشی وجود دارد؟ یا هنوز در این رویاها هستید که بتوان آب از سایر استانها به کرمان منتقل نمود؟ آب دریاها، اقیانوس‌ها را شیرین نمود؟ ابرها را باور نمود؟. در اینجا محبت فرمایید برای سؤالات ذیل با دسترسی بسیار خوبی که به وزرا و وزارتخانه ها دارید جواب دقیق تهیه نمایید.

1-آمار قنوات شهرستان رفسنجان و انار، استان و وضعیت موجود آنها، کیفیت احیاء و مرمت آنها تا این تاریخ .
2-چگونگی بهره‌برداری از جریانات سطحی و سیلاب‌ها مناطق کوهستانی اطراف انار و رفسنجان، استان با احداث سدهای خاکی، آبخیزداری، احداث پخش سیلاب‌ها و بندهای انحرافی.
3-تأثیر سیستم‌های آبیاری نوین برای بالا بردن راندمان آبیاری در شهرستان‌های رفسنجان و انار، استان و مشکلات و راهکارهای چگونگی برطرف نمودن آنها.
4-چگونگی مهار تخلیه سفره‌های آب زیرزمینی با چاه‌های مجاز و غیرمجاز حفاری شده.

نمایندگان مردم کرمان در مجلس چرا وزارت نیرو را بازخواست نمی‌کنید؟
انتهای پیام/حسن اشرف‌گنجویی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار