تا کنون چندین مرتبه خواسته‌ایم که طبق قانون این خدمات دهی را متوقف کنیم که با مخالفت شورای تأمین روبه‌رو شده‌ایم. که نه مجوز می‌دهند و نه می‌گذارند طبق قانون عمل کنیم !
کد خبر: ۷۲۹۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰ 29 March 2019

به گزارش تابناک کرمان، دکتر زاهدی نماینده مردم کرمان و راور به همراه شهردار کرمان( مهندس عالم زاده ) از روند نوسازی و باز سازی 21دستگاه اتوبوس شهری بازدید کرد و از اقدامات شهردار و سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرمان تقدیر نمود .

در این بازدیدمهندس عبدالهادی طاهری مدیر سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرمان ضمن تشکر از شهردار و نماینده کرمان گفت: در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی مدنظر مسوولان و همچنین استفاده بهینه از تجهیزات موجود این سازمان بر آن شدیم که 23 دستگاه اتوبوس شهری که قابلیت بهتری برای باز سازی داشتند را احیا کنیم که با تلاش و همت کارکنان سازمان و حمایت شهردار کرمان در مرحله اول سیزده دستگاه اتوبوس را بازسازی و ده دستگاه دیگر را نیز بعد از خرید لاستیک ویژه وارد ناوگان حمل و نقل شهر خواهیم کرد،همچنین علاوه بر این اقدامات از هشت دستگاه اتوبوس دسته دوم خریداری شده از مشهد دو دستگاه آن ویژه معلولان (توان خواهان) عزیز اختصاص پیدا کرده است و یک دستگاه هم دوطبقه ویژه طرح گردشگری شهر قرار گرفته است و بقیه هم در محور های شهری فعال هستند و هیچ مشکلی ندارند.
مهندس طاهری خطاب به نماینده مردم کرمان و راور گفت: با تدابیر شهردار کرمان توانستیم بدهی های چندین ساله سازمان حمل و نقل را به پیمانکاران و شرکت بیمه و ... پرداخت کنیم و هزینه این بازسازی ها و نوسازی ها را هم خود شهرداری پرداخت کرده است لذا درخواست میشود از سازمان دهیاری ها و شهرداری های وزارت کشور مطالبه کنید که نگاه ویژه ای به این سازمان داشته باشند زیرا این سازمان یکی از پنج سازمان پایلوت باز سازی و نوسازی های اتوبوس کشور هم می باشد .

خدمات دهی حومه کرمان هم وظیفه شهرداری ست !

شهردار کرمان ( مهندس عالم زاده ) نیز خطاب به نماینده مردم کرمان و راور نیز گفت: باتوجه به درخواست مردم و اهمیت حمل و نقل عمومی در شهر کرمان درخواست می‌شود مجلس شورای اسلامی در بحث بودجه به این مقوله نگاه ویژه‌تری داشته باشند زیرا سالهاست که سهم دولت به بخش حمل و نقل عمومی شهری محقق نشده و شهرداری به تنهایی هزینه‌های بالای این سازمان را می‌پردازد.
وی افزود: بحث مهم دیگری که وجود دارد خدمات دهی سازمان حمل و نقل شهرداری به شهرهای حومه می‌باشد که به هیچ وجه وظیفه شهرداری کرمان نیست اما مردم حومه به این اتوبوس ها و رفت‌وآمد به مرکز استان نیاز دارند اما متأسفانه شهرداری‌های حومه کرمان هیچ کمکی به سازمان و مردم خودشان نمی‌کنند.
شهردار کرمان ادامه داد: تا کنون چندین مرتبه خواسته‌ایم که طبق قانون این خدمات دهی را متوقف کنیم که با مخالفت شورای تأمین روبه‌رو شده‌ایم. که نه مجوز می‌دهند و نه می‌گذارند طبق قانون عمل کنیم !
دکتر زاهدی هم ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات شهرداری کرمان گفت: در بحث بودجه نگاه ویژه‌ای به مسائل شهری داشته‌ایم اما به دلیل سیل اخیر بیشتر بودجه‌های وزارت کشور به آن سمت رفت اما باز هم پیگیر مسائل مطرح شده هستم .
وی افزود: با وجود کارهای خوب و صرفه‌جویی‌هایی که در سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرمان صورت گرفته به طور ویژه و اختصاصی با مهندس جمالی نژاد (معاون وزیر و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها ی وزارت کشور) به جهت اختصاص بودجه بیشتر مذاکره خواهم کرد .
وی همچنین با توجه به دغدغه‌مندی شهردار در خصوص خدمات دهی به شهرهای حومه کرمان قول مساعد داد تا شهرداران شهرهای حومه کرمان نیز در حمل و نقل شهروندان خود تمهیداتی را اتخاذ نمایند تا امور مربوطه مطلقا بر دوش سازمان حمل و نقل شهرداری نباشد .
خبرنگار هفتواد: محمد حسنی سعدی
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار