کاظم گلخنی روزنامه‌نگار
کد خبر: ۷۳۰۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۳ 03 April 2019

سازمان صلیب سرخ جهانی می‌گوید بخاطر تحریم‌ها نمی‌توانیم به سیل زدگان ایران کمک کنیم .

برعکس زلزله بم که دنیا با ما بود امروز بجز ترکیه و عراق از هیچ کشور کمکی دریافت نکرده‌ایم البته معاون رئیس جمهور معتقد است کشور ثروتمندی هستیم و نیازی به کمک خارجی نداریم.
با این حال نیاز به امدادرسانی بخصوص در حوزه تدارکاتی و تجهیزات ضروری است.
کاش ترامپ بلد بود اندکی از سخنان خجالت بکشد ، شما مدام از تحریم دولت می‌گویید اما خصمانه به دنیا بخصوص اروپا فشار آوردی که داروی خاص بدست مردم نرسد و از این بدتر فشار تحریم‌هایت باعث شده از حیث بالگرد امدادی در مضیقه باشیم.
متأسفانه رفتار غیرانسانی جناب ترامپ روی اخلاق‌مداری دنیا هم اثر گذاشته بطوریکه اروپا با آن همه ادای حقوق بشری به هنگام بروز سیلهای اخیر فقط به چند پیام توئیتری سفیر آلمان و نروژ بسنده کرده است ، کشورهای عربی خلیج‌فارس هم اگر خوشحال نباشند ناراحت هم نیستند ، دیگر پیشنهاد کمک کردن پیشکش!
از همه اسف بار تر ، نگرانی وزارت خارجه آمریکاست که با تصویری از سیل در قاب سیاه با مردم ایران همدردی کرده است ، ای کاش دولت آمریکا همه‌ی خودش را در یک قاب سیاه می‌گذاشت که بی‌تردید اخلاق و انسانیت مدتهاست در این دولت مرده است !
طبق آمارها هم اینک برای همه‌ی کشور فقط حدود چهل بالگرد امدادی در اختیار داریم که معلوم نیست چه تعداد عملیاتی است.
از تحریم و بی‌مروتی ترامپ بی‌انصافی اروپا که بگذریم ، سؤال این است که چرا قبل از برقراری و شدت گرفتن تحریم ها بالگرد غیرنظامی خریداری نکردیم !
بزرگترین فروشنده بالگرد ابتدا ایتالیا بعد آلمان و سپس آمریکا و روسیه هستند اما سؤال اساسی از مسئولان دولت دوم احمدی‌نژاد و دولت اول روحانی این است که چرا نسبت به خریداری بالگرد اقدام نکردند که حالا باید وزیر خارجه کشورمان به آمریکا عنوان بی‌انصاف یا تروریست اقتصادی بدهد !
ای کاش دور اندیش بودیم و می‌توانستیم نه از آمریکا بلکه از اروپایی ها بالگرد خریداری می‌کردیم تا این چنین امروز گرفتار نشویم.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار