کد خبر: ۷۳۱۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳ 06 April 2019

آقای محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مصاحبه با خبرگزاری مهر گفته است: امروز بخشی از مشکلات نظام بانکی ناشی از عدم به روز رسانی قانون در حوزه نظام بانکی بر اساس مبانی اسلامی و شیعی است. بر اساس آرمان‌های انقلاب اسلامی قوانین بانکی باید بر اساس مبانی اسلامی و شیعی پایه گذاری می‌شد که در این بخش حرمت ربا از موضوعات بسیار مهم بود اما به این آرمان‌ها بی‌توجهی شد.

وی افزوده است: معتقدم بخش زیادی از دغدغه‌هایی که امروز فعالان اقتصادی در خصوص نظام بانکی دارند به دلیل عدم رعایت ضوابط اسلامی در روابط فعالان اقتصادی و نظام بانکی است. توده‌های مردم نیز چنین ایراداتی را به نظام بانکی وارد می‌دانند. مراجع تقلید نیز انتقادات جدی نسبت به سود وام‌های بانکی دارند. اصلی‌ترین موضوع ما در حوزه مسائل اقتصادی این است که نظام بانکی ما منطبق بر مقتضیات زمانی مباحث فقهی و اسلامی نیست به همین دلیل ارزش‌های ما در حوزه اقتصادی امروز دچار مشکل است. صدماتی که در حوزه اقتصادی به کشور وارد شده است ناشی از انحراف از مسیر اصلی انقلاب است، تبعات ناشی از این انحراف مشکلاتی را برای اقتصاد کشور ایجاد کرده است.
سخنان پورابراهیمی در حالی عنوان می شود که وی 7سال است در کسوت نماینده و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، وظیفه داشته شعارهایی را که مطرح می‌کند در قالب طرح به مجلس ارائه دهد و از اشکالاتی که مدعی آنهاست جلوگیری کند.
بعلاوه نماینده کرمان که مدرس دانشگاه هم هست باید توضیح دهد در دانشگاه کدام مقاله علمی درباره اقتصاد اسلامی را تألیف کرده که به درد اقتصاد کشور خورده باشد. به نظر می‌رسد وی جز تئوری‌های کلاسیک اقتصاد و نظریه‌های قرون گذشته اقتصاددانان غربی مانند کینز، چیز دیگری تدریس نکرده است.
عده‌ای از نمایندگان مجلس در واپسین سال مجلس دهم با حرافی و طرح شعارهایی که سالها برای عملیاتی شدن آنها فرصت سوزی کرده‌اند بدنبال تمدید نمایندگی خود در مجلس و تکیه زدن بر کرسی‌های سبز بهارستانند و می‌دانند راحت‌ترین شغل حکومتی که می‌توان شعار داد و حرف زد و البته پاسخگو نبود ،نمایندگی مجلس است.
دغدغه‌های مراجع تقلید درباره اقتصاد اسلامی بخصوص حذف ربا سالهاست که مطرح می‌شود اما امثال آقای پورابراهیمی که دائماً سخن می‌گویند حتی یک طرح و برنامه عملیاتی برای رفع این دغدغه ارائه کرده‌اند؟ و یا خدای ناکرده از دین استفاده ابزاری برای قدرت می‌کنند؟
منبع: خبر آنلاین
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار