رئیس حوزه ی هنری استان کرمانشاه گفت:یکی از شاخه های مهم انقلاب اسلامی وقلب تپنده ی انقلاب اسلامی موضوع فرهنگ است وهنر تشکیل دهنده بخش اعظم از انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۷۳۲۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳ 08 April 2019

به گزارش خبرنگار تابناک،افشین آزادی رئیس حوزه ی هنری استان کرمانشاه در نشست خبری امروز دوشنبه ۱۹ فروردین ماه سال جاری اظهار داشت:در آستانه هفته هنرهای انقلاب اسلامی هستیم که این روز مصادف با ۲۰ فرودین همزمان با سالروز شهادت شهید آوینی است .

وی خاطر نشان کرد:شهیدآوینی در حوضه های هنری و دینی دارای جایگاه ویژه ی هستند وی در حوضه ی فیلم سازی فعالیت داشت وباعث شده هنر انقلابی در سایر گونه های هنری جایگاه خودش را پیدا کند.

رئیس حوزه ی هنری استان کرمانشاه افزود:به همین مناسبت این روز به هفته تبدیل شده تا جامع ترشود و حوضه ی هنری  که جایگاه هنری انقلاب اسلامی با برنامه های متعدد ومتنوع است؛ وبرنامه ریزی های در سطح کشور داشته که حوزه هنری کرمانشاه هم برنامه ریزیهای در حد ظرفیت های خودش برای هفته ی هنر انقلابی برنامه ریزی های خاصی داشته است.

آزاد تصریح کرد: هفته ی هنرهای اسلامی بهانه ی است که یک روز از سال رابه این اسم میگذرانند تا دوباره تازه بشود وهمین مناسبت ها هم برای این است که انقلاب چه مفهومی واساسی وچه مبنای دارد هنر انقلابی چیست وماهیت ان چگونه است.


وی ابراز داشت: مراحل ۵ گانه تحقق تمدن اسلامی در فرمایشات مقام معظم رهبری عبارتند از تشکیل نظام اسلام ، تشکیل دولت اسلامی ،تشکیل جامعه ی اسلامی است و تشکیل تمدن اسلامی است وهر کدام از این مفاهیم که با موضوع انقلاب اسلامی تشکیل میشود ،حرکت فکری وفرهنگی است که در بین آن مسائل مختلف اجتماعی وهر چه که هست بایددر دل ان شکل بگیرد وبه همان جهت حرکت کند.

به گفته این مسئول،یکی از شاخه های مهم انقلاب اسلامی وقلب تپنده ی انقلاب اسلامی موضوع فرهنگ است وموضوع فرهنگ وشاخه ای اصلی فرهنگ هم هنر است ودر دنیا تعاریف متعددی برای فرهنگ است ولی به طور جامع موسیقی کتاب تئاتر ..... واقسام مختلف هنر یک بخش اعظم فرهنگ را تشکیل می دهد وبخش اعظم از انقلاب اسلامی را هنر تشکیل می دهد.

رئیس حوزه ی هنری استان کرمانشاه گفت :مسئولیت بخش هنر با وزارت ارشاد است وی در خصوص اینکه چرا در یک کشور سازمان این با اهداف تشکیل می شود چون انقلاب اسلامی یک انقلاب فکری و مفهومی بود برای چابک تر شدن هنرمندان ما در حوضه انقلاب اسلامی کار میکنند .

وی در ادامه ابراز داشت:در واحد پایداری کتاب های در خصوص پایداری وپایمردی مردمان وکرمانشاه در دفاع مقدس نوشته می شود که چندین کتاب در سال اخیر چاپ شده که نمونه آن کتاب فرنگیس از مهناز فتاحی نویسنده ان است کتاب خواهر بسیطی با موضوع ایام دفاع مقدس است.


.رئیس حوزه ی هنری استان کرمانشاه اذعان داشت:امسال هم چندین کتاب به چاپ خواهد رسیدکه کتاب پرفسور معصومی که ان هم در موضوع دفاع مقدس است آماده چاپ و کتاب شهید حسین ادبیان.

وی اذعان داشت: جشنوارهای که با موضوع همین کتاب ها به صورت نمایش نامه هم باشند ودر جشنوار ه به صورت نمایش خوانی خواهد بود و اولین نشست اثار سینمای با اقتباس به کتاب ها یا کتاب های که بر اساس فیلم های سینمای چه در ایران وچه در خارج بر پا میشود اولین موضوع ان هم ناخدا خورشید براساس رمان داشتن یا نداشتن است.

آزادی در پایان به مراسم تجلیل از بهمن پرورش که به عنوان یک قهرمان کرمانشاهی وخیلی گمنام که حدود ۴۰۰ مرده و۱۰۰ نفر زنده از اب بیرون اورده نیز اشاره نمود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار