کد خبر: ۷۳۶۶۱۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶ 20 April 2019

قطار رخدادهای پیرامون همه ما در بستر جامعه آنچنان پر شتاب در حال گذر است که گاه برخی مان فرصت فکر کردن به ابعاد و اجزای مختلف اخبار ریز و درشت روزمره را نمی‌دهد اما در بستر هر آنچه جاری است، امنیت شاه کلید حرکت رو به جلو است.

از روزهای پرهیاهوی ناامنی، ترور، آشوب و جنگ که هر کدام به تنهایی برای زوال یک انقلاب نوپا کفایت می‌کند، نظام استواری جوشیده که مولفه‌های امنیت ملی خویش را بر پایه اراده و انتخاب عموم مردم قرار داده است و توانسته برخلاف انبوهی از دسیسه‌های روزمره همچنان استوار باقی بماند.
اما رمز این حرکت سخت اما موفق را باید در مردمی بودن امنیت جستجو کرد. وقتی به تعبیر امام راحل تمامی آحاد جامعه اجزای سازمان اطلاعاتی کشور باشند، دست یابی به امنیت پایدار امکان‌پذیر و صیانت از آن ممکن خواهد بود.
بوافع امام (ره) حاصل سال‌ها تجربه امروز نهادهای امنیتی دنیا را در قالب یک گفتار کوتاه و 40 سال پیش بیان فرمود و بنیان حرکتی را بنا گذاشت که امروزه از آن به امنیت مردم‌محور یاد می‌شود.
تجربه روزهایی خوش و در کنار هم بودن را جز با وجود امنیتی فراگیر نمی‌توان متصور بود و چه خون‌های پاکی که برای تقویت این حس آرامش نثار نشده و چه تلاشهای بیکرانی که برای حفظ ثبات کشور در جریان است که فقط با لبخند رضایت مردم خریدنی است.
در کشاکش سخت ناامنی در اطراف ایران و در روزهایی که هزاران هزار کشته و آواره از همسایگی ما به این سو و آن سو گرفتارند، چتر زیبای امنیت بر بالای سر ما و زندگی امروزمان است.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار