مدیرکل ثبت احوال استان کرمان:
مدیرکل ثبت احوال استان کرمان گفت: درصد کهنسالی استان کرمان (جمعیت ۶۵ سال به بالا) ۱/۵ درصد و این میزان در کشور ۱/۶ درصد است.
کد خبر: ۷۴۵۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰ 16 May 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، حسین زین‌الصالحین در شورای راهبردی جمعیت استان کرمان برآورد جمعیت استان در پایان سال ۹۷ را سه میلیون و ۲۵۳ هزار و ۳۴۲ نفر بیان و اظهار کرد: «استان کرمان از حیث جمعیت رتبه‌ی ۹ کشوری را به خود اختصاص داده است».

وی افزود: «بیشترین جمعیت به ترتیب مربوط به کرمان، سیرجان، رفسنجان، جیرفت و بم و کمترین جمعیت مربوط به کوهبنان، فاریاب، رابر، انار و ارزوئیه است».
زین‌الصالحین با بیان این‌که نرخ رشد جمعیت در استان کرمان ۳۲/۱ و در کشور ۲/۱ است، بیان کرد: «بیشترین نرخ رشد جمعیت مربوط به رودبارجنوب، قلعه‌گنج، کهنوج، عنبرآباد و نرماشیر و کمترین نرخ رشد جمعیت نیز مربوط به بردسیر، کوهبنان، بافت، رابر و بم است».
وی ادامه داد: «کرمان هفتمین استان جوان ایران بعد از استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، کهگیلوئیه و بویراحمد، قم، و گلستان است».
مدیرکل ثبت احوال استان کرمان گفت: «درصد کهنسالی استان کرمان (جمعیت ۶۵ سال به بالا) ۱/۵ درصد و این میزان در کشور ۱/۶ درصد است».

کرمان هفتمین استان جوان کشور است
 


انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار