مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان مطرح کرد؛
مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: «وضعیت استان کرمان در رابطه با هجوم ملخ‌های صحرایی، نارنجی است».
کد خبر: ۷۴۵۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴ 16 May 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از ایسنا، مجید سعیدی با اشاره به آخرین وضعیت استان کرمان از هجوم ملخ‌های صحرایی اظهار کرد: «تاکنون بیش از ۶۰ هزار هکتار از اراضی استان کرمان برای مقابله با هجوم ملخ‌ها سمپاشی شده است».

وی با بیان این‌که ریزش و تکثیر این حشره زیاد است، افزود: «وجود رطوبت در مناطق جنوبی استان مخصوصا منطقه‌ی جازموریان، باعث شده که پوره‌های این آفت زودتر به ملخ تبدیل شوند».
مدیر کل مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری کرمان با اشاره به همکاری دستگاه‌های استان برای مقابله با ملخ صحرایی، بیان کرد: «دستگاه‌های اجرایی آنچه مورد تعهدشان بوده، انجام داده‌اند اما وسعت، پراکندگی و صعب‌العبور بودن برخی از مناطق کار مقابله با ملخ صحرایی را با سختی مواجه کرده است».
وی از ۱۴ نوبت سمپاشی هوایی در مناطق جنوبی استان خبر داد و گفت: «مبارزه با این آفت هم اکنون با تمام توان در حال انجام است و خوشبختانه به مزارع کشاورزی خسارتی وارد نشده و جلوی این حشره در منابع ملی گرفته شده اما در حال حاضر این نوع ملخ در دشت‌ها و منطقه‌ی جازموریان هستند».
سعیدی با بیان این‌که ملخ‌های صحرایی در بهمن‌ماه وارد ایران شده‌اند، اظهار کرد: «موج اول این ملخ‌ها در ابتدا در استان‌های جنوبی کشور بود که به مرور به استان کرمان نیز سرایت کرد».
وی افزود: «شمال استان کرمان وضعیت مطلوب‌تری در این حوزه دارد و تاکنون پنج هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی شمال استان سمپاشی شده به طوری که در شمال استان بیشتر در مناطق ریگان و ارزوئیه این حشره دیده شده که با پیگیری‌های صورت گرفته این مناطق نیز کنترل شده، اما بیشتر تکثیر و تولید این ملخ‌های صحرایی در جنوب استان است».
مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به وضعیت استان کرمان گفت: «وضعیت استان کرمان در رابطه با هجوم ملخ‌های صحرایی، نارنجی است». 
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار