وزارت جهاد کشاورزی؛
جمع‌بندی مشاهدات صحرایی با نقطه نظرات و مسائل مطرح شده از طرف سرمقنی محلی و میراب‌ها، و به دنبال آن لیست نمودن مشکلات و مسائل قنات.
کد خبر: ۷۴۵۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳ 16 May 2019

به گزارش تابناک کرمان، تحقیق در خصوص عملکرد جهاد کشاورزی، بر روی قنوات استان در پروسه ده ساله گذشته نشان می‌دهد که قنات و قنات‌داری در این استان صرفاً با تأمین اعتبار امکانپذیر نمی‌باشد. برای قنات‌داری رعایت موارد ذیل الزامی می‌باشد:

1- بازدید تخصصی از مادر چاه تا مظهر قنات از سطح زمین، کنترل موقعیت مادر چاه نسبت به مناطق کوهستانی، رودخانه‌های فصلی، سیل‌ها و آبراهه‌ها، نیز ارزیابی وضعیت چاه‌های میله‌ای، مسیر کوره قنات تا محل مظهر قنات و یادداشت‌برداری از کلیه موارد مطروحه و به دنبال آن تهیه گزارش کارشناسی.

2- بحث و تبادل نظر با سرمقنیان و میراب‌های محلی قنات و یادداشت نمودن نظرات فنی مرتبط با قنات، همچنین جمع‌آوری اطلاعات فنی بیشتر در خصوص کوره قنات از مادر چاه تا مظهر.

3- جمع‌بندی مشاهدات صحرایی با نقطه نظرات و مسائل مطرح شده از طرف سرمقنی محلی و میراب‌ها، و به دنبال آن لیست نمودن مشکلات و مسائل قنات.

4- اولویت بندی نارسایی‌های قنات، تشکیل جلسه با مسئولین محلی قنات و تنظیم صورتجلسه‌ای که در آن برای امور اجرایی تقسیم کار بعمل می‌آید.

5- هزینه نمودن اعتبار در نقاط بسیار ضروری که بتواند کار جمعی را همزمان که نیروهای محلی همکاری می‌نمایند فعال‌تر نمایند.
انتهای پیام/حسن اشرف‌گنجویی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار