نشست خبری اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار کرمان با اصحاب رسانه برگزار شد :
با توجه به شعارهای انتخاباتی لیست امید ( اصلاح طلبان ) در ایام انتخابات شورای شهر، حال که اکثریت اعضای شورا از این لیست می‌باشند به چه میزان این شعارها و وعده‌ها عملی شده است ؟ چرا اعضای شورا با لیست سیاسی وارد شورا می‌شوند و بعد می‌گویند ما سیاسی نیستیم
کد خبر: ۷۴۵۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷ 17 May 2019

به گزارش تابناک کرمان، نشست خبری اعضای شورای شهر شهردار و معاونینش از استقبال خوبی از سوی رسانه‌ها روبرو شد که اعضای شورای شهر به سوالات خبرنگاران کرمانی پاسخ دادند.

 

آیا وعده های انتخاباتی اصلاح طلبان در شورای شهر کرمان عملی شد؟

سئوال خبرنگار هفتواد از ریاست شورای شهر کرمان و اعضای آن بدین صورت مطرح شد :
" با توجه به شعارهای انتخاباتی لیست امید ( اصلاح طلبان ) در ایام انتخابات شورای شهر، حال که اکثریت اعضای شورا از این لیست می‌باشند به چه میزان این شعارها و وعده‌ها عملی شده است ؟ چرا اعضای شورا با لیست سیاسی وارد شورا می‌شوند و بعد می‌گویند ما سیاسی نیستیم " آیا اصلاح‌طلبان پاسخگو عملکرد خود در این دو سال در شورای شهر کرمان هستند ؟ "
شایان ذکر است شعارهای انتخاباتی لیست اصلاح‌طلبان کرمان بدین شرح بود که در کتابچه‌های تبلیغاتی آنان آورده شده: 1ـ ایجاد مرکز پژوهشهای شورای شهر 2 ـ ایجاد شورا و شهرداری تمام شیشه‌ای 3 ـ ایجاد درآمد پایدار برای شهر 4 ـ اتمام هرچه سریعتر پروژه‌های شهری 5 ـ عدالت در توزیع امکانات رفاهی شهر 6ـ توسعه شهر پیاده محور 7ـ افزایش ظرفیت‌های فرهنگی شهر 8 ـ پایه‌گذاری مترو
حال مردم قضاوت می‌کنند که آیا این شعارها و وعده‌ها عملی شده است یا نه ؟ در پاسخ به این سوالات اعضای شورا چنین پاسخ دادند :
ابتدا آقای خدادادی عضو شورای شهر گفت: ما با لیست سیاسی آمدیم و سیاسی هم هستیم ولی سیاسی‌کاری نمی‌کنیم و تا روزی که زنده هستیم این سیاست را اجرا می‌کنیم.
آقای فرشاد (رئیس شورای شهر کرمان ) در تکمیل اظهارات آقای خدادادی گفت: اولاً همه اعضای شورا در چهار چوب لیست‌های سیاسی حرکت می‌کنند کار شورا با اندیشه‌های سیاسی اعضاء و مردم در کنار یکدیگر به صورت همدل و همراه صورت می‌گیرد.
فرشاد(سیف اللهی) افزود: ما الان با زحمت عزیزان در شهرداری سه پروژه ( پل سعیدی ، شهید بهشتی ، میدان آزادی ) را به اتمام رسانیدم پل ابوذر در شرف بهره‌برداری است شهرداری قرار است انشاءا... تا پایان سال پروژه پل ابوذر را به اتمام برساند و خلف وعده نمی‌کند .

درخواست هیچ شهروندی بدون پاسخ نمانده

در خصوص مصوبات شورای شهر باید بگویم ما هیچ جلسه بدون حضور خبرنگاران نداشتیم در سایت شورا هم تمام اخبار و اطلاعات منعکس می‌شود در این سایت آنچه مورد نیاز شهروندان برای اطلاع‌رسانی است درج می‌شود و اطلاع‌رسانی شده است.
وی ادامه داد: اعضای شورا بارها با مطبوعات و صداوسیما مصاحبه داشتند و هیچ چیزی در ابهام نیست هیچ سئوالی بدون پاسخ نمانده ، هیچ شهروندی نمیتواند ادعا کند که من سؤالی از شهرداری یا شورا داشتم اما پاسخ لازم را نگرفتم .
پروژه‌هایی در بوستان شهید مطهری ، خیابان زریسف و ... در دست اقدام است که همه آنچه گفته شد دارد به تدریج عملی می‌شود.

وعده ای که عملی نشد

آقای فرشاد در خصوص مترو عنوان داشت: در این خصوص ما مکّرر گفتیم برای شهر کرمان مترو را مطالعه خواهیم کرد ،
کارشناسانی چه در دوره‌ی قبلی شورا چه در این دوره آورده‌ایم بررسی‌ها صورت گرفته است ، در نتیجه وزارت کشور که 50 درصد از بودجه را باید بدهد این مصوبه را تصویب نمی‌کند دلیل آنرا هم آب‌های زیر سطحی شهر کرمان عنوان کردند .
خبرنگار هفتواد نیز گفت: طبق تبلیغات در زمان انتخابات شورای شهر اصلاح‌طلبان گفتند اگر شهر کرمان در اختیار اصلاح‌طلبان و لیست ‌امید باشد احداث‌مترو در دو خط یکی از کوه‌های صاحب‌الزمان و دیگری در مسیرهای عمود بر آنرا در دستور کار قرار خواهیم داد .
در این لحظه مهندس عالم‌زاده شهردار کرمان وارد بحث شد و گفت: اعضای شورا زمانی داوطلب می‌شوند بهترین نظام حمل و نقل را برای مردم پیشنهاد می‌دهند اما مترو در چهارچوب مقررات قرار می‌گیرد و وزارت کشور تأکید می‌کند اولا شهر کرمان باید به جمعیت یک‌میلیون برسد ، دوماً در طرح ترافیک باید مترو تبیین می‌شد که این مورد نیز تبیین نشده است. عالم زاده ادامه داد ما طی این سالها به مترو نخواهیم رسید .
آقای سردار چناریان عضو شورای شهر هم گفت: قبل از انتخابات، منتخبین برنامه ها و نظرات سیاسی متفاوتی دارند اما همین که وارد شورا می‌شوند هدفی جز خدمت به مردم ندارند اعضای شورا با توجه به سوابق و تخصص بدون در نظر گفتن جبهه خاصی برای پیشرفت شهر از همه توان خود استفاده می‌کنند .
خبرنگار : محمد حسنی سعدی
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار