دادستان بم خبر داد؛
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم از انهدام یک باند قاچاق مواد مخدر صنعتی و کشف ۵۰ کیلوگرم شیشه در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۴۶۹۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹ 21 May 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از ایسنا منطقه کویر، محمد ضیاء‌الدینی در تشریح جزییات این خبر گفت: «قاچاقچیان این بار قصد داشتند از طریق کارتن‌های خرما محموله‌ی ۵۰ کیلوگرمی شیشه به ارزش ۴۰ میلیارد ریال را به پایتخت منتقل کنند».

کشف محمولۀ ۵۰ کیلویی شیشه در هواپیمای بم – تهران

وی اظهار کرد: «در این رابطه یکی از سرکردگان قاچاق مواد مخدر به همراه چهار نفر از پرسنل فرودگاه بم و همچنین دو قاچاقچی دیگر که در پوشش مسافر قصد سوار شدن به پرواز را داشتند بازداشت شده‌اند».

این مقام قضایی ادامه داد: «پس از انجام چندین ماه کار منسجم اطلاعاتی از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان کرمان، مشخص شد یک گروه از سوداگران مواد مخدر به صورت سازمان‌یافته و باندی، قصد حمل و جابه‌جایی مواد مخدر از نوع شیشه به صورت عمده از فرودگاه بم و از طریق هوایی به پایتخت را دارند ».

دادستان بم گفت: «تحقیقات اولیه از متهمان بیانگر این مطلب است که این محموله‌ی مواد مخدر شیشه که از نوع بسیار مرغوب می‌باشد در لابراتورها و آزمایشگاه‌های پیشرفته در کشور افغانستان تولید و قاچاقچیان از طریق مرزهای شرقی کشور وارد استان کرمان کرده‌اند».

وی افزود: «ماموران اداره اطلاعات شهرستان بم با اشراف اطلاعاتی کامل برای مدت طولانی باند فوق را تحت تعقیب و مراقبت قرار داده بودند تا این‌که با حصول اطمینان از حمل مواد و انتقال آن‌ها به فرودگاه برای ارسال به پایتخت، افسران اطلاعاتی وارد عمل شدند».

دادستان بم افزود: «طی عملیاتی دقیق و حساب‌شده پس از بارگیری موادمخدر در هواپیما که در کارتن‌های خرما جاسازی شده بودند نسبت به کشف و ضبط مواد اقدام و هفت نفر از مرتکبین و سوداگران در محل دستگیر و طی تحقیقات به عمل آمده از آن‌ها سایر ایادی و شرکای جرم نیز شناسایی و یک نفر که واسطه‌ی مرتکبین در ارسال و انتقال مواد بوده در شهرستان کرمان شناسایی و دستگیر شدند».

وی بیان کرد: «سایر اشخاص مرتبط نیز تحت تعقیب قرار گرفته و اقدامات تعقیبی جهت شناسایی و دستگیری آن‌ها در دست اقدام است».
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار