رئیس اتاق کرمان:
رئیس اتاق کرمان گفت: وجه غالب تصمیم‌گیری‌ها در کرمان با نگاه سیاسی و نه اقتصادی است و این موضوع به توسعه و پیشرفت استان لطمه وارد می‌کند.
کد خبر: ۷۵۰۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳ 31 May 2019

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، سیدمهدی طبیب‌زاده در نشست کارگروه فرهنگی اقتصادی شورای فرهنگ عمومی استان کرمان، افزود: با تغییر هر دولت، تغییرات وسیعی در استان به وجود می‌آید که در کمتر استانی این اتفاق رخ می‌دهد. وی به مسائل زیرساختی مانند افزایش بهره‌وری، صرفه‌جویی و رقابت‌پذیری اشاره و توجه جدی شورای فرهنگ عمومی به این موارد را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: با وجود محدودیت‌های بسیار استان در زمینه آب و انرژی، به گونه‌ای رفتار و عمل می‌کنیم که انگار مشکلی وجود ندارد.

وجه غالب تصمیمات استان با نگاه سیاسی است

طبیب‌زاده، ادامه داد: اگر احساس جدایی و بی‌اعتمادی بین مردم و حاکمیت وجود داشته باشد برخی پیام‌های توصیه‌ای مانند مشارکت در صرفه‌جویی‌ها مورد پذیرش مردم قرار نمی‌گیرد. رئیس اتاق کرمان با بیان اینکه روحیه مطالبه‌گری در کرمان وجود ندارد و باید این روحیه تقویت شود، خاطرنشان کرد: استان در بسیاری از ظرفیت‌ها مانند معدن و تولید محصولات باغی و کشاورزی رتبه اول کشور را داراست اما در 25 شاخص توسعه، پایین‌تر از متوسط کشور قرار دارد.

وی تصریح کرد: همچنین برخی تنگ نظری‌ها و اعتقاد به مسائل خرافی، باعث فرار سرمایه از استان می شود و هیچ سیاست تشویقی نیز برای افراد سرمایه‌گذار وجود ندارد. طبیب زاده، با تأکید بر احترام به کارآفرین و سرمایه گذار، گفت: باید کارآفرینی به عنوان یک ارزش و مهارت‌آموزی نیز به عنوان یک فرصت مناسب برای ایجاد اشتغال در جامعه تلقی شود و مسائل فرهنگی در این موارد را برطرف کنیم تا توسعه استان تحقق یابد. وی فضای کسب و کار استان را نامناسب دانست و افزود: متأسفانه کارمندان و کارکنان دستگاه‌ها این شرایط را احساس نمی‌کنند و همراهی نکردن بدنه سازمان‌ها، مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کند.

در ادامه این نشست رئیس مرکز مطالعات و پژوهشهای اقتصادی اتاق کرمان، با اشاره به اینکه پایش شاخص فرهنگی در فضای کسب و کار استان کرمان انجام شده است، گفت: در بسیاری موارد شرایط مناسبی وجود ندارد که برای رسیدن به نقطه مطلوب پیشنهاد راه‌اندازی مدرسه تابستانه کسب و کار را ارائه داده‌ایم. مسعود رشیدی نژاد اظهار کرد: پیشنهاد شده این مدرسه با ساختار کارگاهی به مدت چهار هفته و هر هفته دو روز برای دانش آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم تحصیلی و دانشجویان به فعالیت بپردازد. وی ادامه داد: مسائل پولی و بانکی، کسب و کار و کارآفرینی، اقتصاد عمومی (عرضه و تقاضا، تورم و قیمت) و صرفه‌جویی در آب و انرژی از محورهای برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌ها خواهد بود.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار