کد خبر: ۷۵۰۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳ 02 June 2019

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: هنوز هستند نیروهای نفوذی در آموزش و پرورش که به‌صورت نقطه‌ای در ارتباط با سند 2030 کارهایی را انجام می‌دهند و می‌طلبد وزیر نظارت بیشتری داشته و با عوامل آن برخورد قاطعی به‌عمل آورد.

به گزارش تابناک کرمان به نقل از فارس، محمدمهدی زاهدی در جمع دانشجویان ادوار جامعه اسلامی استان کرمان با بیان اینکه جامعه اسلامی دانشجویان هزینه داد تا تشکلشان ایجاد شد، اظهار داشت: اینکه گفتند نظر مجلس در مورد سند 2030 مثبت بوده صحت ندارد و اصلا این سند به کمیسیون آموزش ارائه نشده بود که نظر داده شود.

نیروهای نفوذی به‌صورت نقطه‌ای روی سند 2030 کار می‌کنند

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت سند 2030 را برای اجرا مصوب کرد، عنوان کرد: بنده اولین کسی بودم که در کشور در مورد این سند واکنش نشان داده و بعد از این موضع‌گیری‌ها بود که موجی علیه این سند راه افتاد اما بازخوردی برای توقف آن ایجاد نشد تا اینکه مقام معظم رهبری ورود کرده و پس از دو بار تذکر جدی ایشان، دولت در بخشنامه‌ای اجرای این سند را متوقف کرد.

وی بیان داشت: البته هنوز هستند نیروهای نفوذی در آموزش و پرورش که به‌صورت نقطه‌ای در این زمینه کارهایی را انجام می‌دهند و می‌طلبد وزیر نظارت بیشتری داشته و با عوامل آن برخورد قاطعی به‌عمل آورند.

زاهدی تصریح کرد: کشور با معضل تنوع مدارس روبه‌رو است در حال حاضر 18 نوع مدرسه در کشور وجود دارد که در دنیا بی‌سابقه است و با پیگیری‌هایی که در این خصوص انجام دادیم وزیر آموزش و پرورش کارگروهی را تعیین کرده که تنوع مدارس را کم  کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه سرانه مدارس در لایحه بودجه در سال‌های اخیر توسط دولت حذف شد و در نتیجه مدارس دولتی برای تامین هزینه‌هایشان مجبور شدند از اولیاء دانش‌آموزان پول بگیرند که خلاف قانون اساسی است و احتمال ایجاد زمینه‌های فساد در  مدارس دولتی را نیز به‌وجود خواهد آورد و امسال در قانون بودجه مصوب کردیم که پول آب، برق و گاز با رعایت الگوی مصرف در مدارس کشور رایگان شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: متأسفانه برخی در دولت هستند که با عملکردشان می‌خواهند مردم را ناراضی کنند وگرنه دلیلی ندارد گوشت گرم و مرغ به ناگهان چنین وضعی پیدا کند و ارز و طلا بیش از سه برابر شود.

زاهدی گفت: اگر این ناکارآمدی دولتمردان نباشد، می‌تواند توطئه باشد، متاسفانه دولت در زمینه دور زدن تحریم‌ها در سال‌های اخیر کاهلی کرده و هم و غم خود را برای اجرای برجام و FATF  صرف کرده است در حالی‌که اینها در شرایط جنگ اقتصادی و اعمال تحریم‌های شدید و متنوع علیه کشورمان مانع از دور زدن تحریم‌ها و فروش نفت و ارزآوری برای کشور است.

وی خاطرنشان کرد: بعضی‌ها در کشور می‌گفتند برجام خوب است و باید اجرا شود و با اجرای آن اقتصاد، انرژی، آب، محیط زیست و همه مشکلات حل می‌شود و آخر این شد سرنوشت برجام، برخی هم به این فکر بودند که تعامل با شرق را کم کنند و با غرب کار کنند و آخر تعامل با غرب سر کار گذاشتن کشورمان در بحث برجام بوده و بسته مالی حمایتی SPV  تبدیل به اینستکس شد و نتیجه آن را هم که همگان دیدیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه متأسفانه مجلس در نظارت کاستی و ناکارآمدی پیشه کرده است، افزود: اگر مجلس در این زمینه قوی‌تر عمل می‌کرد، می‌توانست جلوی برخی کاستی‌ها و مشکلات اقتصادی را بگیرد.

زاهدی گفت: در یکی دو سال اخیر بالای 900 هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌شود که  600 هزار میلیارد تومان آن یارانه انرژی است در مجلس طرحی مطرح شد که هم به نفع اقشار مستضعف کشور بوده و هم حداقل 200 هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی داشت که با آن پول می‌شد اشتغالزایی جدی فراهم کرد و به رونق تولید کمک کرد که متاسفانه دولتمردان با آن مخالفت کردند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: اگر تا 10 سال آینده نتوانیم ورود به نسل چهارم انقلاب صنعتی را در کشور داشته باشیم، به‌شدت از دنیای فناوری در حوزه دیجیتال عقب خواهیم افتاد و جبران آن دیگر به‌راحتی میسر نخواهد شد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار