زیباترین گلهای جهان چه گل‌هایی هستند؟ پاسخ به این سؤال بسیار سخت است. زیرا گلهای زیبای فراوانی در جهان وجود دارند. اما اگر نگاه دقیق‌تری به گلها بیندازیم، به تعدادی از گلها برمی‌خوریم که ویژگی‌های ممتازی دارند که می‌تواند باعث حضورشان در لیست زیباترین گل های دنیا باشد. با این مطلب همراه باشید تا زیباترین گلها در جهان را به شما معرفی کنیم.
کد خبر: ۷۵۱۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹ 07 June 2019

گل‌ها کاربرد فراوانی دارند. از مراسم ازدواج و جشن‌ها گرفته تا مراسم تشییع جنازه تا بر سر مزار مردگان از گل‌ها استفاده می‌شود. عشاق برای ابراز علاقه و عشق‌شان به همدیگر گل هدیه می‌دهند. از گل در هنر و مُد الهام گرفته می‌شود. در پاسادنای کالیفرنیا فستیوال سالانه‌ای برگزار می‌شود که به رژه‌ی گل‌ها معروف است.

گل‌ها در همه جا یافت می‌شوند و این امر بی‌دلیل نیست. گل‌ها زیبایی را در خالص‌ترین و بی‌عیب‌ترین شکل خود به بیننده منتقل می‌کنند. البته برخی گل‌ها محبوب‌تر هستند و تمام گل‌ها از نظر همه‌ی افراد زیبا محسوب نمی‌شوند. بیایید ببینیم زیباترین گلها کدام‌ها هستند؟

 

۱۳. شکوفه‌ گیلاس

شکوفه ی گیلاس از زیباترین گلها است.

اگر شما نیز از شرکت‌کنندگان در فستیوال شکوفه‌های گیلاس واشنگتن باشید، نیازی به توصیف زیبایی شکوفه‌‌های گیلاس نخواهید داشت. این فستیوال یکی از زیباترین برنامه‌های بهاری در ایالات متحده است. در این فستیوال بیش از ۳۰۰۰ درخت گیلاس سرشار از شکوفه به معرض نمایش درخواهند آمد.

این فستیوال در روز بیست‌وهفتم مارس (هفتم فروردین) برگزار می‌شود که این روز یک روز ویژه است، زیرا در بیست‌وهفتم مارس سال ۱۹۱۲ میلادی، یوکیو اوزاکی (شهردار توکیو) برای تقویت دوستی دو کشور تعدادی درخت گیلاس ژاپنی به ایالات متحده هدیه داد.

دلیل خاص‌بودن درخت گیلاس، زیبایی خاص شکوفه‌های آن است. تمام درختان گونه‌ی «پرونوس» شکوفه‌های زیبایی دارند، ولی در بین آنها شکوفه‌های گیلاس ژاپنی از بقیه معروف‌تر هستند. در ژاپن به شکوفه‌های گیلاس «ساکورا» گفته می‌شود. شکوفه‌های گیلاس از زیباترین گلها به‌شمار می‌روند و نماد فرارسیدن بهار هستند؛ فصلی که فصل گل‌هاست. شکوفه‌های زیبای سفید و صورتی گیلاس در اواخر ماه مارس یا اوایل آوریل باز می‌شوند. زمان شکوفه‌دهی تا ۱۴ روز طول می‌کشد.

شکوفه‌های گیلاس که یکی از زیباترین گلهای جهان محسوب ‌می‌شوند در فرهنگ ژاپنی، جایگاه ویژه‌ای دارند. برای ژاپنی‌ها شکوفه‌دهی گیلاس به‌معنای شروعی تازه و زیبایی زندگی است. در زمان شکوفه‌دهی، ژاپنی‌ها همراه با خانواده و دوستان، غروب خود را زیر درختان گیلاس می‌گذرانند. واقعا چه چیزی می‌تواند از این زیباتر باشد؟

 

۱۲. مرغ بهشتی

گل مرغ بهشتی از زیباترین گلها است.

شاید نام این گل کمی گمراه‌کننده باشد. اما گیاه مرغ بهشتی، یک گیاه عجیبِ بومی آفریقای جنوبی است. در زمان شکوفه‌دهی، گل‌های زیبای این گیاه مانند یک مرغ بهشتیِ (نوعی پرنده) در حال پرواز هستند. دلیل نام‌گذاری این گیاه نیز همین امر است. گیاه مرغ بهشتی با نام گل آرزو نیز شناخته می‌شود. این گل زیبا و عجیب، نمادی از بهشت نیز هست.

یک گیاه بالغ مرغ بهشتی از ماه مه تا سپتامبر شکوفه می‌دهد. در زمان شکوفه‌دهی هر گل سه کاسبرگ عمودی نارنجی و سه کاسبرگ داخلی افقی آبی دارد. این گیاه برگ‌های سبز درازی دارد. این ویژگی‌ها سبب شده تا این گیاه شبیه به یک پرنده‌ی مرغ بهشتی درحال‌پرواز باشد که یکی از زیباترین پرندگان جهان است.

گیاه مرغ بهشتی در فضای باز به‌خوبی رشد می‌کند. این گیاه به نور آفتاب فراوان نیاز دارد. زمانی که شکوفه‌ها محو شدند، باید ساقه‌ها را ببُرید تا گیاه برای مرحله‌ی بعد شکوفه‌دهی آماده بشود.

 

۱۱. قلب خونین (قلب خونین مریم)

قلب خونین از زیباترین گلها است.

قلب، نماد عشق است. حال گلی را در باغچه‌تان تصور کنید که به شکل یک قلب صورتی-سفید است. زیبا نیست؟ البته که کسی نمی‌تواند منکر جذابیت این گل بشود. زیرا گل قلب خونین به‌حدی زیباست که می‌تواند توجه هر فردی را به خود جلب بکند.

این گل زیبا در بهار شکوفه می‌دهد و در آب‌وهوای خنک و مرطوب به‌خوبی رشد می‌کند. در زمان شکوفه‌دهی بیش از ۲۰ گل قلبی‌شکل بر روی هر ساقه‌ی قوسی این گیاه تشکیل می‌شود. گل قلب خونین در رنگ‌های صورتی، قرمز، زرد و سفید یافت می‌شود. اما آنهایی که گلبرگ خارجی صورتی با نوک سفید دارند، جذاب‌تر هستند. زمانی‌که در اثر رطوبت قطره‌ی آبی از نوک این گل آویزان می‌شود، این گل شبیه به قلبی می‌شود که در حال خون‌ریختن است. علت نام‌گذاری آن نیز همین امر است.

 

۱۰. کوکب

کوکب از زیباترین گلها است.

در میان دوستداران گل، کوکب جایگاه ویژه‌ای دارد و یکی از زیباترین گلها در جهان است. این امر به‌خاطر رنگ و اندازه‌های مختلف این گل است. ۴۲ گونه‌ی مختلف کوکب در جهان وجود دارد. این گل زیبا در اندازه‌های کوچک و بزرگ یافت شده و اندازه‌ی آن از ۵ تا ۵۰ سانتی‌متر است. کوکب را می‌توان تقریبا در هر رنگی به‌غیر از آبی یافت.

کوکب بومی مکزیک است، اما امروزه در سطح وسیعی کشت می‌شود. این گل زیبای خوش‌رنگ از اواسط بهار تا اولین سرما شکوفه می‌دهد. برای افزایش شکوفه‌دهی بعدی زمانی که گل این گیاه از بین رفت، ساقه‌ی آن را ببُرید.

 

۹. نیلوفر آبی

نیلوفر آبی از زیباترین گلها است.

نیلوفر آبی احتمالا ملکه‌ی تمام گل‌های آبی در جهان است. ۷۰ گونه‌ی مختلف نیلوفر آبی در جهان وجود دارد. آنها تنها در زیست‌بوم‌هایی که آب شیرین ساکن وجود دارد، می‌رویند (مانند تالاب‌ها). علاوه‌بر جلوه‌ی زیبایی که نیلوفر آبی به محیطش می‌بخشد، می‌تواند با تنظیم دمای آب، زیستگاه فوق‌العاده‌ای را برای ماهیان به‌وجود بیاورد.

علاوه‌بر گل‌های زیبا، برگ‌های نیلوفر آبی که در سطح آب شناور است، جلوه‌ی زیبای دیگری را خلق می‌کند. نیلوفر آبی ساقه‌ی بلندی دارد که به کف تالاب یا دریاچه‌ای که گیاه در آن قرار دارد، متصل است. گل‌های زیبای نیلوفر آبی از فصل بهار تا پاییز باز می‌شوند. گل‌های نیلوفر آبی نیز مانند برگ‌های آن از آب خارج می‌شوند. هر گل در صبح باز شده و در غروب بسته می‌شود. نیلوفر آبی رنگ‌های مختلفی ازجمله‌ صورتی، سفید، زرد، نارنجی، بنفش و آبی دارد.

 

۸. گازانیا

گازانیا از زیباترین گلها است.

گازانیا گلی زیباست که شبیه به مینای چمنی بوده و بومی آفریقای جنوبی است. این گل با نام گل گنج نیز شناخته می‌شود و یکی از زیباترین گل های جهان است. گازانیا گل‌های خوش‌رنگ و زیبا و برگ‌های سبز و دراز جذابی دارد. گازانیا در جاهایی که نور کافی آفتاب به آن برسد، به‌خوبی رشد می‌کند. این گل‌های رنگارنگ از اوایل تابستان پدیدار می‌شوند و تا اوایل پاییز وجود دارند. گازانیا در رنگ‌های نارنجی، زرد، قرمز، صورتی و سفید یافت می‌شود. همان‌طوری که اشاره کردیم گازانیا از گیاهان آفتاب‌دوست است. بنابراین گل‌های آن هنگام غروب آفتاب بسته شده و در روزهایی که دمای هوا بسیار پایین است، باز نمی‌شوند.

 

۷. لاله‌ مردابی (لوتوس)

لاله ی مردابی (لوتوس) از زیباترین گلها است.

اگر روزی در یک مرداب آلوده، لاله‌ی مردابی را ببینید، چه واکنشی نشان می‌دهید؟ قطعا تعجب خواهید کرد. باوجود کثیفی مرداب، کسی نمی‌تواند به زیبایی لاله‌ی مردابی بی‌توجه باشد. لاله‌ی مردابی یک گل مقدس در آیین بودا بوده و نماد پاکی، نظم آفرینش و زیبایی است.

لاله‌ی مردابی یکی از گل‌های آبی است که در آب‌های کم‌عمق تیره یافت می‌شود. آنها نمی‌توانند در آب‌وهوای سرد به حیات خود ادامه بدهند. لاله‌ی مردابی برای رشد به نور کامل خورشید نیاز دارد. گل‌های روشن حساس آن در صبح‌ها باز شده و شب‌ها بسته می‌شوند.

لاله‌های آبی زیبا معمولا در رنگ‌های سفید و صورتی یافت می‌شوند. هر لاله‌ی مردابی از چندین لایه گلبرگ و یک سر مرکزی تشکیل شده است. برگ‌ها و گل‌ لاله‌ی مردابی بر روی آب شناور می‌ماند. اندازه‌ی لاله‌ی مردابی به ۲۰ سانتی‌متر و برگ‌های زیبای دایره‌ای‌شکل آن به قطر ۶۰ سانتی‌متر می‌رسند. لاله‌های مردابی علاوه‌بر زیبایی، رایحه‌ی خوبی نیز دارند.

 

۶. لاله

لاله از زیباترین گلها است.

اگر از دوستداران گل‌ها هستید، احتمالا باید نام باغ گل کوکنهوف در هلند را شنیده باشید. این باغ مساحتی ۳۲ هکتاری دارد. در بهار هر سال این باغ از میلیون‌ها لاله‌ی بازشده پر می‌شود. خودتان را تصور کنید که در میان زمین‌های پر از لاله‌ها ایستاده‌اید. احتمالا این حس به شما دست می‌دهد که در بهشت هستید. زیرا لاله گل بسیار زیبایی است که توجه‌تان را به خود معطوف می‌کند. در جهان بیش از ۳۰۰۰ واریته‌ی لاله در ۱۵۰ گونه‌ی مختلف وجود دارد. این تنوع، لاله را به یکی از محبوب‌ترین، پرکِشت‌ترین و زیباترین گلهای جهان تبدیل کرده است.

لاله‌ها شکلی شبیه به فنجان داشته و در فصل بهار باز می‌شوند. این گل زیبا در رنگ‌های مختلف به‌جز آبی خالص وجود دارد. به‌طور طبیعی هر ساقه‌ی لاله، یک گل دارد. اما در برخی گونه‌های لاله، از هر ساقه بیش از یک گل می‌روید. نکته‌ی غم‌انگیز درباره‌ی لاله، عمر کوتاه آن است. زیرا لاله‌ها تنها برای ۵ تا ۷ روز باز می‌مانند.

 

۵. ارکیده

ارکیده از زیباترین گلها است.

بیش از ۲۵ هزار گونه‌ی ارکیده در جهان وجود دارد. همین امر این گل را به یکی از بزرگ‌ترین خانواده‌ی گیاهان گلدار در جهان تبدیل کرده است. شما می‌توانید این گل زیبا را در هر جای جهان پیدا کنید. اما چیزی که ارکیده را این‌قدر خاص کرده، منحصربه‌فردبودن هر گونه‌ی آن است.

ارکیده‌ها در انواع کوچک و بزرگ، با طول عمر کوتاه و بلند وجود دارد. علاوه‌بر اینها یکی از برجسته‌ترین نکات درباره‌ی ارکیده، رنگ‌های پرانرژی و زیبای آن است. برخی گونه‌های ارکیده دقیقا شبیه به حیوانات و گیاهان دیگر هستند. به‌عنوان مثال ارکیده‌ی ابرویی زنبوری شباهت بسیار زیادی به یک زنبور ماده دارد. این امر با جذب زنبورهای نر، در گرده‌افشانی این گیاه نقش بسزایی دارد.

علاوه‌بر شکل، رنگ‌های پرانرژی ارکیده نیز در جذابیت ظاهری آنها نقش مهمی دارد. هر گل ارکیده در رنگ مختلفی وجود دارد. از سفید گرفته تا سایه‌های مختلف صورتی، زرد، قرمز و بنفش. رنگ‌های زیبای ارکیده در گرده‌افشانی آنها نیز اهمیت دارد.

 

۴. رز


گل رز از زیباترین گلها است.

 

احتمالا رز زیباترین گل جهان است. انسان‌ها از سال ۵۰۰ قبل از میلاد، رزها را پرورش می‌دادند. این گیاه زیبا و خوشبو ارتباط کهنی با ما آدمیان دارد. رز نماد عشق، افتخار، ایمان، زیبایی و اشتیاق است. زیبایی مهم‌ترین عاملی است که رز را در میان دوستداران و پروش‌دهندگان گل محبوب کرده است. در جهان بیش از ۱۰۰ گونه‌ی مختلف رز وجود دارد. هر گونه‌ی رز زیبایی منحصربه‌فرد خود را دارد.

گل رزی که به‌صورت طبیعی می‌روید، ۵ گلبرگ و ۵ کاسبرگ دارد. تنها استثنا در این میان، رز سریسئا است که ۴ گلبرگ دارد. گل رز را می‌توان در سایه‌های مختلف رنگ قرمز، زرد، صورتی، سفید و نارنجی یافت. رز سیاه و آبی خالص وجود ندارد. زیبایی رز صرفا به‌خاطر رنگ‌ آنها نیست. اما در میان رزها، رنگ قرمز آن برای ما خاص‌تر است. زیرا رز قرمز نماد عشق است.

 

۳. یاس خوشه ای

یاس خوشه ای از زیباترین گلها است.

یاس خوشه‌ای از گل‌های موردعلاقه‌ی حشراتی است که به گل‌ها علاقه دارند. رنگ بنفش و سفید زیبای این گل، جلوه‌ی شگفت‌انگیزی به آن بخشیده است. علاوه‌براین گلبرگ‌های کشیده‌ی آن به این زیبایی افزوده‌اند.

 

۲. زنبق


زنبق از زیباترین گلها است.

 

گل زنبق به حدی زیباست که انگار هنرمند زبردستی آن را طراحی کرده است. شاید دلیل علاقه‌مندی کلود مونه (نقاش توانای سبک امپرسیونیسم) به زنبق همین زیبایی آن باشد. رگه‌هایی از رنگ‌های بنفش، آبی، زرد و سفید ترکیب هنری مثال‌زدنی‌ای به زنبق بخشیده‌اند.

 

۱. گل همیشه بهار

گل همیشه بهار از زیباترین گلها است.

رنگ قرمز روشن و نارنجی گل همیشه‌بهار در یک باغ سبز، شاید یکی از زیباترین جلوه‌هایی باشد که در جهان وجود دارد. هرچه بیشتر به این گل نزدیک می‌شوید، رنگ طلایی آن بیشتر خودنمایی می‌کند. لبه‌های خاص اطراف گلبرگ‌ها، تنوع رنگ‌های زیبا و شکل منحصربه‌فرد گل همیشه‌بهار به آن زیبایی مسحورکننده‌ای را بخشیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار