در بسته خبری امروز از هدر رفت بیش از ۱۱۰ میلیون متر مکعب آب در خراسان رضوی تا اجرای ۴۰ پروژه مرتبط با احیای آب در خراسان جنوبی و بازار داغ خرید و فروش عقرب در سیستان را بخوانید.
کد خبر: ۷۵۳۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۶ 13 June 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از ایمنا، هفته گذشته شهرهای شرقی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

مشهد بیش‌ترین کودکان کار را در ایران دارد
خراسان‌رضوی: مرتضی دیاری، یک پژوهشگر مسائل اجتماعی گفت: مشهد بیش‌ترین کودک کار را در ایران دارد و بیش از ۵ درصد کودکان کار در ایران مشغول به فعالیت‌های ساختمانی و کارگری ساختمان هستند.
بیش از ۱۱۰ میلیون متر مکعب آب در خراسان هدر می‌رود
خراسان‌رضوی: رضا شیران خراسانی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۱۱۰ میلیون متر مکعب آب در خراسان هدر می‌رود، باید هدررفت لوله‌های آب در شهر مشهد را بررسی کنیم.
۷۰ درصد کارخانه‌های تولید طلا تعطیل شده است
خراسان‌رضوی: باقر معبودی‌نژاد، رییس اتحادیه طلا و جواهر مشهد با اشاره به اینکه در حال حاضر خرید طلا کم شده و مغازه‌ها با رکود فاحشی روبه‌رو هستند، تصریح کرد: کارگاه‌های تولیدی تعطیل شدند، بیش از ۷۰ درصد کارخانه‌های تولیدی ما تعطیل شده و فعالیت ۳۰ درصد باقیمانده بسیار کم بوده و با حداقل تولید فعالیت می‌کنند. همکاران ما بیشتر در حال تعطیلی محل کسب و کار خود هستند، بسیاری تعطیل کردند و بسیاری نیز در شرف تعطیلی هستند، زیرا درآمد و سوددهی ندارند.
تهدید بیماری آنفلوانزای فوق حاد در جمعیت طیور خراسان جنوبی
خراسان جنوبی: قاسم عجم، سرپرست اداره طیور، آبزیان و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به شیوع گسترده بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در طیور کشور افغانستان، گفت: با توجه به مبادلات کالا و محصولات بین خراسان جنوبی و افغانستان، خطر شیوع این بیماری به استان بیش از پیش احساس می شود.
اجرای ۴۰ پروژه مرتبط با احیای آب در خراسان جنوبی
خراسان جنوبی: مهدی هنری، سرپرست بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: با انعقاد تفاهم نامه بین استان قدس رضوی و بسیج سازندگی ۴۰ پروژه مرتبط با احیای آب در استان اجرا می‌شود.
تولید ۱۶۵ میلیارد محصولات گلخانه‌ای در خراسان‌جنوبی
خراسان جنوبی: هاشم ولی‌پورمطلق، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: در حال حاضر ۱۸۵ گلخانه فعال در استان داریم که از ابتدای سال از این گلخانه‌ها تولید۹۷۰۰ تن محصول را داشته ایم.
زیرساخت‌های شهری زاهدان هوشمندسازی می شود
سیستان و بلوچستان: زهرا احمدی، رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری زاهدان ضمن تشریح برخی اقدامات و برنامه های سازمان، ضرورت همگام بودن با تکنولوژی روز در مدیریت شهری را مورد تاکید قرار داد و گفت: هدف ما در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات حرکت به سوی هوشمندسازی زیرساخت های مدیریت شهری است و بودجه سازمان نیز بر همین اساس قرار گرفته هست.
فعالیت بیش از ۴۸ هزار نفر در شرکت‌های تعاونی سیستان و بلوچستان
سیستان و بلوچستان: مهرداد جهاندیده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از فعالیت دو هزار و ۲۲۲ شرکت تعاونی در سطح استان خبر داد.
بازار داغ خرید و فروش عقرب در سیستان
سیستان و بلوچستان: مهدی سراوانی اول، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زابل از دستگیری فردی که قصد خارج کردن هشت عدد عقرب سیاه مولد را به سمت کشور افغانستان داشت خبر داد و افزود: زنده گیری عقرب و فروش آن در ایران در سال‌های اخیر پررونق بوده است.
وقوع توفان شن در مناطق شرقی استان و راه‌های مواصلاتی کرمان – سیستان و بلوچستان
کرمان: حمیده حبیبی، رییس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان هشدار احتمال وقوع توفان شن در محورهای مواصلاتی کرمان سیستان و بلوچستان داد و گفت: امروز وقوع توفان شن در محور شهداد – نهبندان خواهیم داشت لذا رانندگان نکات ایمنی را رعایت کنند.
کرمان، دومین استان پرمصرف آب در کشور
کرمان: سیدمهدی طبیب‌زاده​، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: مسئله آب با وجود محدودیت‌زا بودن آن بسیار اهمیت دارد و باید به این نکته توجه داشت که کرمان با سرانه دو هزار و ۱۰۰ مترمکعب پس از خوزستان دومین استان پرمصرف آب است اما گردش مالی فعلی از مصرف آب در استان حدود پنج میلیارد دلار است در حالی که می تواند به ۲۰ میلیارد دلار برسد.
۶۰ درصد اراضی شهر کرمان وقفی است
کرمان: حجت الاسلام اسماعیل تدینی،‌مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان به وقفی بودن بیش از ۶۰ درصد اراضی شهر کرمان اشاره و تصریح کرد: متاسفانه با توجه به این حجم املاک موقوفه در استان، اما نسبت به توسعه و عمران موقوفات بی توجهی هایی صورت گرفته و جلوه نامناسبی از این سنت حسنه در جامعه به چشم گذاشته که با روحیات معنوی و کاربردی  وقف سازگار نیست. 
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار