استاندار کرمان گفت: از یک هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی استان کرمان ۲۵ درصد غیرفعال است و ۳۵ درصد واحدها نیز نیمه راکد بوده به طوری که این سرمایه گذاری‌های بلا استفاده مانده و منطقی است به جای سرمایه گذاری جدید، این موارد را فعال کنیم که در زمان کوتاه‌تری اشتغال ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۷۵۳۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶ 13 June 2019

‌به گزارش تابناک کرمان به نقل از ایسنا، دکتر"محمدجواد فدایی" امروز ۲۳ خردادماه در جشن کرامت آفتاب"بهره برداری از ۵۲۰ نیروگاه خورشیدی" خانواده مددجویان کمیته امداد استان کرمان در گلزار شهرستان بردسیر اظهار کرد: این فعالیت‌ها به حل مشکلات مردم و معیشت آنها کمک می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در رأس برنامه‌های دولت تدبیر و امید رفع فقر و محرومیت، اشتغال و تولید است که این سه مقوله به یکدیگر ربط داشته و مکمل هم هستند، تصریح کرد: معتقدیم بسیاری از مشکلات موجود در کشور ناشی از بیکاری است و اشتغال حلال همه مشکلات از جمله فقر و محرومیت، آسیب‌های اجتماعی و نابسامانی‌های جامعه بوده و هرکس برای ایجاد حتی یک شغل گام برمی‌دارد، کار آن از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده زیرا یک شغل معادل با حل بخشی از مشکلات است.
فدایی بیان کرد: نباید در ایجاد شغل زمان را از دست بدهیم و سرعت عمل در ایجاد شغل خیلی مهم است زیرا تأخیر در ایجاد شغل مشخص نخواهد بود چه مشکلاتی را برای جامعه ایجاد خواهد کرد.
استاندار کرمان با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال، مشارکت جمعی و کمک همگانی می‌خواهد و هیچ کدام از دستگاه‌ها نمی‌توانند به تنهایی کار کنند و بانک‌ها نیز باید همکاری کنند، با تشکر از همراهی بانک‌ها افزود: در سه سال گذشته ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در استان کرمان برای اشتغال‌های خرد و خانگی و تولید پرداخت شده است.
فدایی در ادامه بیان کرد: از یک هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی استان کرمان ۲۵ درصد غیرفعال است و ۳۵ درصد واحدها نیز نیمه راکد بوده به طوری که این سرمایه گذاری‌های بلا استفاده مانده و منطقی است به جای سرمایه گذاری جدید، این موارد را فعال کنیم که در زمان کوتاه‌تری اشتغال ایجاد می‌کند.
استاندار کرمان گفت: از ایده و فعالیت‌های جدید در زمینه ایجاد اشتغال استقبال می‌کنیم و با تمام توان همکاری خواهیم داشت تا در فرصت زمانی معقول فقر و محرومیت از استان کرمان ریشه کن شود.
"شهباز حسن پور" نماینده مردم بردسیر و سیرجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور نوع جدیدی از مدیریت را در کشور اعمال می‌کند و در همین راستا نیز دولت و مجلس را به خدمت گرفته است.
وی افزود: از آقای فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور، درخواست کردیم که کمیته امداد معین اقتصادی شهرستان بردسیر باشد و با مطالعه، طرحی را اجرا کنیم و به هر میزان که کمیته امداد سرمایه گذاری کند، معادل آن را از طریق بانک‌های عامل سرمایه گذاری می‌کنیم.
حسن پور با اشاره به اینکه مدیران در شهر گلزار بدون سیاسی بازی کار می‌کنند، گفت: درخواست داریم اراضی که سال‌ها بدون کشت و زرع باقی مانده، تغییر کاربری داده شده و برای استفاده از انرژی پاک و احداث نیروگاه‌های خورشیدی مورد بهره برداری قرار بگیرد.
انتهای پیام/*

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار