وزارت کشور؛
منطقه‌ای که از آنجا می‌توان «کویر لوت» را بخوبی تماشا کرده و جاذبه بازدید بعدی را در ذهن تله کابین نشینان ایجاد نمود. چطور ممکن است شهرداری کرمان چنین منطقه‌ای که جزء شهر کرمان (ناحیه 4) می‌باشد در محاسبات ارزیابی خود ندیده باشد؟ نخبگان شورای شهر کرمان با چه دیدگاه‌های علمی برای شهر کرمان در جهت توسعه فکر می‌کنند؟ امید است که با بررسی های بیشتر و دقیق تر در ایجاد طرح تله کابین تجدیدنظر نموده و مکان پیشنهادی را بیشتر مد نظر قرار دهند.
کد خبر: ۷۵۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴ 14 June 2019

به گزارش تابناک کرمان، سیستم تله کابین نمک آبرود شمال از محل سوار شدن تا بالای کوه هر فرد بازدید کننده یا تله کابین سوار را به منطقه‌ای راهنمایی می‌نماید که در دل آن همه‌اش تنوع و دیدنی‌هایی وجود دارد که انسان را از ورود به چنین محلی به وجد و شادمانی می‌اندازد. هوای مناسب، درختان جنگلی، کوهستانی بودن، به نوعی جاذبه گردشگری ایجاد نموده که «صد در صد» افراد تله کابین نشین وقتی‌که در ایستگاه پایانی پیاده می‌شوند، از ورود به چنین مکانی لذت برده و شاد می‌شوند. در شهرستان رامسر، تله کابین تعریفی جامع‌تر از نمک آبرود را به خود اختصاص می‌دهد. همینطور دربند و درکه شهر تهران بازدید از مناطق مطروحه این ذهنیت را در هر انسان تقویت می‌نماید که شهرداری، شرکت‌های مطالعه کننده برای انتخاب محل تله کابین قابلیت و ظرفیت بررسی جامع و انتخاب گزینه مناسب را داشته‌اند.

شما محل تله کابین کرمان را محک بزنید

در شهر کرمان مناطق جنگلی، رودخانه‌های دائمی، سیمای آب دریا وجود ندارد. این مسئله به این معنی نیست دیگر به صرف نبودن جنگل و یا سایر پارامترهای مناطق شمالی، گزینه‌یابی در کار نباشد و یک‌دفعه سر از کوه‌های مسجد صاحب الزمان در آورد که رشته اصلی آن وصل به اعتقادات و عقاید مردم شهر کرمان می‌باشد.
آیا هیئت تصمیم‌گیری بندر والی‌آباد، مناطق کوهستانی آنرا از نزدیک بازدید نموده‌اند؟ مناطق کوهستانی که دمای هوای آن در تابستان نسبت به شهر کرمان بین 15 الی 20 درجه سانتی گراد خنک تر، گستردگی منطقه کوهستانی بین بندر والی آباد ، سیرج، چهار فرسخ، فوسک، پستی و بلندی مناطق کوهستانی این بخش، با ذخیره نمودن برف ایجاد یخبندان‌های گسترده، همچنین مستعد بودن برای راه‌اندازی پیست اسکی و همه ویژگی‌های مؤثر و ارزنده‌ای که می‌توان در آن دید، تمامی کمبودهای شهر کرمان نسبت به مناطق شمالی را در ارتباط با تله کابین برطرف می‌نماید.
منطقه‌ای که از آنجا می‌توان «کویر لوت» را بخوبی تماشا کرده و جاذبه بازدید بعدی را در ذهن تله کابین نشینان ایجاد نمود.
چطور ممکن است شهرداری کرمان چنین منطقه‌ای که جزء شهر کرمان (ناحیه 4) می‌باشد در محاسبات ارزیابی خود ندیده باشد؟ نخبگان شورای شهر کرمان با چه دیدگاه‌های علمی برای شهر کرمان در جهت توسعه فکر می‌کنند؟ امید است که با بررسی های بیشتر و دقیق تر در ایجاد طرح تله کابین تجدیدنظر نموده و مکان پیشنهادی را بیشتر مد نظر قرار دهند.
انتهای پیام/حسن اشرف گنجویی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار