وزیر صمت در کرمان:
نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با حضور وزیر صنعت معدن وتجارت بر گزار شد.
کد خبر: ۷۵۳۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳ 14 June 2019

به گزارش تابناک کرمان، رضا رحمانی  دیشب در نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با اشاره به  وضع اکتشافات  کشور و استان کرمان و با اعمال نظر مثبت درباره تدوین طرح اکتشافی تفصیلی استان کرمان در سطوح 50 درصدی تا یک‌ماه آینده افزود: در صورت ارایه این طرح، اعتباری از سوی سازمان ایمیدرو به این حوزه برای اکتشافات و تکمیل این بخش به استان کرمان اختصاص خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری اکتشاف در سطوح 100 هزار کیلومتر پهنه خطی در سطح کشور است  گفت: استان کرمان بهشت معادن کشور است و باید از این ظرفیت نهایت استفاده را کرده و کار متفاوتی نسبت به سال های قبل در این حوزه صورت گیرد.

رحمانی با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال اجرای راحتر و سریعتر کارها در تمامی حوزه های زیرمجموعه خود است افزود: هرجایی که طبق قانون بتوانیم تفویض اختیارات را به اتاق های اصناف، تشکل ها، خانه های صنعتی و... دهیم، این کار را با همه توان انجام خواهیم داد زیرا ما به دنبال آن هستیم که در نقش حاکمیتی و سیاستگذاری عمل کنیم

وی در باره انتقاد رییس اتاق اصناف کرمان درباره صدور مجوزهای متعدد اظهار کرد: متاسفانه طبق قانون رقابت و در ماده 7 این قانون، هیچ وزراتخانه ای حق ندارد به دلیل اشباع بازار، مجوزی صادر نکند که همین قانون مشکلات فراوانی ایجاد کرده است که باید اصلاحیه این قانون صورت گیرد و ما نیز در وزارت صنعت، معدن و تجارت اصلاحیه ای را در آینده نزدیک به مجلس شورای اسلامی ارایه خواهیم داد.

وزیر صمت با بیان اینکه در سامانه 124 همه قیمت‌ها درج شده و قیمت رسمی کشور هستند. افزود:  به تازگی کار جدیدی آغاز شده که برای 100 کالای پرمصرف و اساسی، اپلیکیشن اعلام قیمت ها را طراحی کردیم که در آن به صورت روزانه قیمت ها اعلام خواهد شد و در آینده نزدیک از این اپلیکیشن رونمایی خواهد شد.
رحمانی با اشاره به اینکه هیچ خودرو ساز داخلی حق ورود قطعه خودرویی که در داخل تولید می شود را ندارد گفت: از ابتدای امسال  وارد کردن ۱۴۲ قلم کالا و پارسال نیز ۱۳۹ قلم کالا را که در کشور تولید می شد ممنوع اعلام کردیم و این روند ادامه خواهد داشت.
وی در خصوص وضع نابسامان کارخانه های تولید رینگ افزود: از نظر ما مطمئن باشید، قطعا وارد نمی‌شود و ثبت سفارش جدیدی نیست و اگر هم دیده می‌شود به شکل قاچاق و یا غیر رسمی است.
وزیر صنعت معدن وتجارت تاکیدکرد: به عنوان وزارت در این زمینه هیچ مماشاتی نداریم و منبع ورودی آن را بدانیم، حتما جلوی آن را می‌گیریم، حتی اگر بدانیم خودروساز وارد کرده حتما جلوی آن را می‌گیریم و برخورد می کنیم.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه سخت‌ترین قانون کار دنیا مربوط به جمهوری اسلامی است، گفت: با اصلاح ساده‌ای در قانون کار برای جذب نیرو به راحتی می‌توان تعداد زیادی را با حداقل هزینه در کشور به کارگیری کرد.
پور ابراهیمی  گفت: مقاومت شدیدی در این زمینه اتفاق افتاد و مسئله را اینگونه عنوان می‌کنند که ما حذف منافع کارگری را پیش می‌بریم، اما الان صاحب واحد صنفی کوچک برای به کارگیری فرزند خود مشکل دارد و تامین اجتماعی می‌گوید ما باید بگوییم چه مبلغی و چگونه به کارگیری شود.
پورابراهیمی تسهیل در امر به کارگیری نیروی جدید را خواستار شد و افزود: سختگیری‌های کنونی اول به خود کارگر صدمه می‌زند، ما پیشنهاداتی آماده کردیم اما مقاومت شدیدی از وزارت تعاون وجود دارد.
وی تصریح کرد: 2 میلیون واحد صنفی قابل جذب در کشور داریم که با اصلاح قانون، تعداد زیادی اشتغال ایجاد می‌کنند، حداقل برای بازه زمانی سه تا پنج ساله اجازه دهند که بخشی از محدودیت‌های تامین اجتماعی را برای جذب نیرو کار تعدیل کنیم و مطمئنا اثر آن را در بخش اشتغال و کارگری می‌بینیم.
وی گفت: ما می‌گویم کارگر و کارفرما توافقی با هم کار کنند، اما در واحد صنفی اجازه نمی‌دهیم و تامین اجتماعی برای آن جریمه منظور می‌کند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اشکال سیاست‌های ارزی  افزود: 27 بخشنامه متناقص در سال گذشته بابت سیاست‌های ارزی منتشر شد و کلافگی فعالان اقتصادی را داشت.
وی بیان کرد: به علت سیاست‌های غلط صادراتی، 50 درصد میزان ارز صادرات کشور تا امروز هنوز تعیین تکلیف نشده اند.
در این نشست استاندار کرمان زاهدی دیگر نماینده مردم  کرمان وراور در مجلس، رییس اتاق بازرگانی استان و چند تن از مدیران و فعالان اقتصادی استان دیدگاههای خود را بیان کردند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار