رییس کمیسیون بازرگانی اتاق کرمان گفت: در حال حاضر ۳۵ درصد صادرات استان کرمان به افغانستان مربوط به خدمات فنی و مهندسی است.
کد خبر: ۷۵۴۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰ 15 June 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی محمد میرزاییان رییس کمیسیون بازرگانی اتاق کرمان صبح امروز درنشست مشترک جمعی ازاعضای کمیسیون‌های بازرگانی و سرمایه گذاری و امورزیربنایی در اتاق بازرگانی کرمان گفت: بسیاری از تاجران افغانستانی تمایل به همکاری با کرمان دارند و همکاری‌های مشترک و دوجانبه را می‌توان با شناسایی بیشتر فعالان اقتصادی این کشور در ایران افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی می‌تواند به معرفی فعالان تجاری افغان کمک کند، افزود: در شرایط کنونی بازار افغانستان بهترین فرصت برای صادرات کالا‌ها و خدمات استان کرمان است.
وی ازشناسایی بازار‌ها و ظرفیت‌های کشور افغانستان خبرداد و گفت: دو سال گذشته مشکلات مرز میلک به ویژه گمرکات این منطقه مطالعه و بخشی از این مشکلات از طریق پیگیری‌های اتاق کرمان در سطح ملی برطرف شد.
رییس کمیسیون بازرگانی اتاق کرمان عنوان کرد: در حال حاضر ۳۵ درصد صادرات استان کرمان به افغانستان مربوط به خدمات فنی و مهندسی است که در صورت برقراری ارتباط بیشتر این میزان صادرات نیز افزایش خواهد یافت.
علی نقوی رییس کمیسیون سرمایه گذاری و امور زیربنایی اتاق کرمان نیز در این جلسه از اعزام یک گروه کارشناسی متخصص به افغانستان برای بررسی فرصت‌های کاری و سرمایه گذاری استان‌های مختلف این کشور خبر داد و افزود: این گروه به جمع آوری اطلاعات تخصصی، دقیق و کامل می‌پردازد و سپس گزارش حاصل از این بررسی میدانی به اطلاع فعالان اقتصادی خواهد رسید.
وی افزود: پس از سفر هیات تجاری افغانستان به کرمان، مشاوران و کارشناسان حوزه خدمات فنی و مهندسیبه اتاق‌های هرات، قندهار و غزنی معرفی شده‌اند تا در صورت وجود زمینه‌های همکاری مشترک، از آمادگی کرمان در این زمینه استفاده کنند.
نقوی تصریح کرد: اگر شرکت مدیریت صادرات بخش خصوصی راه اندازی شود بسیاری از فعالیت‌های صادراتی ساماندهی می‌شود و همه صادرکنندگان کالا و خدمات می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار