شاهرخ سبزی در گفتگو با تابناک:
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلام آباد غرب خواستار اجرای آموزش و فرهنگسازی توسط شهرداری و اجرای مسولیت‌های قانونی این نهاد شد.
کد خبر: ۷۵۵۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲ 18 June 2019

شاهرخ سبزی در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت:قاعدتاً باید پروژه بازیافت بنا بر دلایل مهمی در اولویت اول شهرداری و شهرستان باشد.

وی درخصوص این دلایل گفت:پروژه مذکور منطقه‌ای بوده و عملأ بازیافت زباله شهر اسلام آباد غرب بعنوان دومین شهر، ۴ شهر مجاور و دهستان‌ها را نیز برعهده دارد، همچنین پروژه بازیافت بعنوان یک پروژه نیمه تمام که حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، قائدتا باید تکمیل شود و در اولویت اصلی نسبت به پروژه‌هایی که جدیدأ تعریف می‌شوند قرارگیرد.

سبزی با توجه به اینکه پروژه مذکور اشتغالزایی پایداری را به همراه خواهد داشت گفت: پیشگیری از تخریب محیط زیست بعنوان مهمترین بحث در کشور شناخته شده و در اولویت دولت و مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسلام آباد غرب در خصوص میزان پیشرفت پروژه بازیافت اظهار داشت: براساس اعلام مسئولین شهرداری میزان پیشرفت پروژه تا سال گذشته ۶۰ درصد بوده و تا کنون در همین حد باقی مانده است.

وی در ادامه تصریح کرد: ظاهرأ بعضی از وسایل مورد نیاز پروژه از کشور‌های اروپایی خریداری شده و مبالغی نیز بعنوان پیش پرداخت هزینه گردیده است، اما اصل مبلغ جهت ترخیص از بندر تا کنون پرداخت نشده و این وسایل کماکان در گمرک معطل مانده که در این خصوص سال گذشته جلسه‌ای تشکیل و مصوب گردید که شهرداری اقدامات لازم را به منظور اخذ وام و تکمیل پروژه انجام دهند که تا کنون شهرداری به نتیجه نرسیده.

سبزی درپایان تاکید کرد: شهرداری، جمع آوری، حمل و نقل و بازیافت پسماند تولیدی در شهر، آموزش و فرهنگسازی را که براساس قانون پسماند از وظایف آن ارگان می‌باشد می‌بایست از واجبات دانسته و در این راستا احساس مسئولیت نماید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار