جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به انتقال تعداد 56 هزار دستگاه خودرو و بیش از 32 هزار دستگاه موتور سیکلت به 86 پارکینگ فعال استان، عمده ترین تخلفات منجر به این حمل وسایل نقلیه به پارکینگ‌ها را تشریح کرد.
کد خبر: ۷۵۵۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳ 18 June 2019

رحیم باقری در گفت‌وگو یی در خصوص میزان خودروها و موتورسیکلت‌های انتقال داده شده به پارکینگ‌های استان اظهار کرد: در سال گذشته 56 هزار دستگاه خودرو و بیش از 32 هزار دستگاه موتور سیکلت به 86 پارکینگ فعال استان انتقال داده شد.

وی بیشترین تراکم خودروهای انتقالی به پارکینگ‌ها را مربوط به پژو 405 و پراید عنوان کرد و افزود: با توجه وجود بیشترین فراوانی خودرو در کشور از شرکت‌های ایران خودرو و سایپا و به ویژه این دو محصول، کاملا طبیعی است که با توجه به تراکم تردد و فراوانی خودروهای پژو و پراید بیشترین فراوانی خودروها نیز مربوط به این دو خودرو باشد.

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی مازندران خاطرنشان کرد: بیش از 75 درصد تصادفات در استان، مربوط به رانندگان خودروهای پژو 405 و انواع پراید است که طبیعتا بر میزان تراکم وجود این دو خودرو در پارکینگ‌های تصادفات می‌افزاید.

این مسئول تصریح کرد: بیشترین علت انتقال خودرو‌ها توسط پلیس به پارکینگ‌ها، عدم توجه به تابلوی توقف ممنوع و حمل با جرثقیل، انجام دو تخلف همزمان، خلافی بالای یک میلیون تومان، شکایت شاکی خصوصی و دستور قضایی توقیف خودرو و عدم بیمه خودرو است.

باقری عمده ترین دلایل انتقال موتور سیکلت توسط ماموران انتظامی به پارکینگ‌ها را عدم دارا بودن کلاه ایمنی، عدم ارائه مدارک قانونی و بیمه نامه، حرکت در پیاده رو، حرکت خلاف جهت، حمل بار غیر متعارف، حمل یدک، تردد در خطوط ویژه و حرکت‌های نمایشی و مارپیچ اعلام کرد.

وی ادامه داد: راکبان موتورسیکلت در صورت انجام تخلفات مذکور در بار اول علاوه بر جریمه، وسیله نقلیه ان‌ها به مدت یک هفته توقیف می‌شود و در صورت ارتکاب در بار دوم، علاوه بر جریمه مدت توقیف وسیله نقلیه آن‌ها به یک ماه افزایش پیدا خواهد کرد.

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی مازندران بر ضرورت فرهنگ‌سازی و آموزش همگانی در خصوص آشنایی و رعایت بر قوانین راهنمایی و رانندگی تاکید و عنوان کرد: نیاز به بازآموزی برای رانندگان قدیمی با توجه به تغییر قوانین، گذشت زمان و تشریح قوانین جدید یکی از ملزوماتی است که باید پلیس با مشارکت عمومی و همراهی دستگاه‌ها و رسانه‌های خبری، دنبال کند.

اکبر رضاپور رئیس واحد ترخیص پلیس راهنمایی و رانندگی مرکز استان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما شایع‌ترین تخلفات منجر به انتقال خودرو به پارکینگ‌های این شهرستان را پارک در زیر تابلوهای توقف ممنوع، شکایات قضایی، خلافی بیشتر از یک میلیون تومان اعلام کرد.

به گفته وی، بیشترین تخلفات منجر به انتقال موتورسیکلت به پارکینگ‌های مرکز استان را عدم کلاه ایمنی راکب و عدم ارائه مدارک از قبیل گواهینامه، کارت موتور و بیمه‌نامه اعلام کرد.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار