کد خبر: ۷۵۵۵۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸ 20 June 2019

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، دکتر حسین امید رییس دانشگاه علمی – کاربردی کشور، در ابتدای سخنانش گفت: من وظیفه دارم هم از طرف خودم به عنوان رییس کمیسیون دایمی دانشگاه های زیر مجموعه وزارت علوم در استان مازندران و نماینده دکتر غلامی وزیر علوم، از زحمات دکتر میرنیا و دکتر طالبی رستمی تشکر کنم.

رییس کمیسیون دایمی دانشگاه های زیرمجموعه وزارت علوم در استان مازندران در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به مشکلات مالی و تحریم های ظالمانه‌ای که کشور با آن مواجه است، خطاب به رییس جدید دانشگاه مازندران گفت: من مطمئن هستم با تجربیات و عزت نفس و تواضعی که دارید، حتما از تجربیات گذشتگان بهره خواهید گرفت.

دکتر امید با اشاره به این مطلب که من همه دانشگاه های کشور را با توجه به اینکه حدود چهار پنج سال معاون وزیر بودم، می شناسم، افزود: دانشگاه مازندران تنها دانشگاه مادر و جامعی است که در مرکز استان وجود ندارد و این مهم، یکی از دلایلی است که توجه استان به این دانشگاه کافی نیست.

رییس دانشگاه علمی – کاربردی کشور، در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سخنان روسای قبلی و جدید دانشگاه مازندران در خصوص حفظ وحدت و انسجام، گفت: الحمدالله برای پیشرفت این دانشگاه، انسجام لازم وجود دارد. این دانشگاه در سال آینده باید پنجاهمین سال تاسیسش را جشن بگیرد، من تلاش های زیادی را بویژه در زمان مدیریت دکتر میرنیا برای سامان دهی و تبدیل به احسن کردن بعضی از املاک و بناها شاهد بودم، حتماً دکتر نوذری این روند را ادامه خواهند داد ولی نیاز به کمک استان وجود دارد. اگر این همدلی و هماهنگی میان مسئولان استانی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با دانشگاهیان ایجاد شود، دانشگاه می‌تواند جایگاه خودش را حفظ کند و به آنچه در سطح کشور لایقش است، دست یابد.

 

دکتر امید در پایان سخنانش ضمن تشکر ویژه از دکتر نوذری به جهت پذیرش این مسئولیت، خطاب به رییس جدید دانشگاه مازندران خاطرنشان کرد: در این دوره، ماموریت و هدف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، توسعه کیفی است. قطعاً توسعه علمی را در اولویت کار خود قرار خواهید داد. شکی نیست که این دانشگاه، نیاز به تکمیل زیرساخت‌ها هم دارد ولی همانطور که در سیاست‌های وزارتخانه، ماموریت گرایی، کمک به دولت برای حل مشکلات، ارایه راه‌حل های منطقی جهت ارتقای رفاه و معیشت مردم منطقه پر رنگتر است، انشاءالله این مهم در دانشگاه مازندران نیز پررنگ‌تر شود که اینها جزو سیاست های جاری وزارتخانه و مورد تاکید آقای وزیر و مشاور ایشان می باشد.

 

پروفسور نوذری : با نیت الهی برای خدمت به وطن و پیشرفت علم ودانشگاه مازندران امده ام .

درادامه" پروفسور کوروش نوذری سرپرست جدید دانشگاه مازندران" در ابتدای سخنانش ضمن خیرمقدم به حاضران و میهمانان مراسم، با ادای احترام به روح پرفتوح امام راحل و شهدای جنگ تحمیلی، شهدای مدافع حرم، جانبازان و ایثارگران، آنان را افرادی معرفی کرد که امنیت بی بدیل کنونی را مدیون و مرهون رشادت های آنهاییم.

این مقام مسوول افزود: آنهایی که عمق استراتژیک نفوذ ایران اسلامی را در گستره ی وسیعی از جهان گسترش داده اند، آنانی که مایه عزت و افتخار ایران شدند. آنانی که ناوهای غول پیکر حمل کننده تعداد زیادی جنگنده های پیشرفته را در آب‌های بین المللی زمین‌گیر کردند آنانی که هیمنه دشمن را به لرزه در آوردند. من امروز بودنم در پشت این تریبون، حاصل رشادت های آنهاست. من مدیون آنها هستم و مدیون بسیاری از کسانی که شاید نتوان در اینجا اسامی همه آنها را به دلیل ضیق وقت ذکر کرد.

سرپرست جدید دانشگاه مازندران سپس به عزت و اقتدار ایران در دیدار نخست وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت: ما این عزت را در ملاقات نخست وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری به وضوح دیدیم شاید بعضی از افکار عمومی فکر می کردند که باید این نامه را پذیرفت، تن به این تقدیر داد و مذاکره کرد، ولی مقام معظم رهبری با نهایت عزت، نهایت اقتدار یک کشور مستقل را به نمایش گذاشتند. انشاءالله آن نگاه بزرگ و عزت‌مندانه ایشان، راهنما و محرک اصلی راه این حقیر هم باشد.

پروفسور نوذری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بررسی های صورت گرفته توسط یکی از دانشگاه های مشهور آمریکایی برای بیست سال آینده جهان، افزود: ما چالش های زیادی داریم. هیچ کس منکر این چالش ها نیست اما از سربلندی های زیادی هم برخورداریم. به عنوان نمونه می ‌توان به بررسی‌هایی که آن دانشگاه از منظر رشد کیفیت تولیدات علمی انجام داد، اشاره کرد که در افق ۲۰۴۰میلادی یعنی حدود ۲۱ سال دیگر، کیفیت تولیدات علمی ایران جز ۵ کشور ممتاز دنیا می شود. این عزتی است که در سایه انقلاب اسلامی و به برکت انقلاب اسلامی به دست آوردیم
.
سرآمد علمی کشور در رشته فیزیک در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: تا روزی که در این موقعیت هستم، چیزی را به زبان خواهم آورد که در درون، به آن معتقدم، تلاش خواهم کرد تا صداقت، پیشه من باشد و از دروغ گویی، پرهیز کنم. این را در مقابل دیدگاه ارزشمند و گرانقدر، به شما قول خواهم داد. این وظیفه من است و من یک معلم فیزیک هستم و ابتدایی ترین شاخصه معلم فیزیک، صبوری قبل از قضاوت، و صداقت و بیان آن چیزی است که بر آن اعتقاد دارم و به آن پایبند خواهم بود
.
پروفسور نوذری با اشاره به اهمیت توسعه های اقتصادی، منابع انسانی، اجتماعی و فرهنگی گفت: مهم ترین محور کارهایم را بر این قرار دادم که هیچ بازگشتی به گذشته نداشته باشم، از گذشته استفاده خواهم کرد ولی گذشته را مبنای تصمیمات خود قرار نخواهم داد. درصدد انتقام از کسی بر نخواهم آمد. حفظ آبرو، احترام و ارزش انسان‌ها، وظیفه من است و این، امانتی است که در مدت زمان کوتاهی در اختیار خواهد بود و من موظف به حفظ آبرو و حیثیت و اعتبار مردم هستم.

استاد کیهان شناسی دانشگاه مازندران، سپس با اشاره به این مطلب که مشارکت اساسی و حداکثری در دانشگاه خواهیم داشت، ادامه داد: اعضای هیات علمی باید محترم شمرده شوند و فراغت خاطر داشته باشند تا بتوانند کار تاثیرگذار و عمیق در آموزش و پژوهش انجام بدهند. دانشجوی دانشگاه مازندران باید از امکانات رفاهی مطلوبی برخوردار باشد تا بتواند در واقع، نقش آفرین آینده ای بهتر برای کشور باشد. من به اینها متعهد هستم محدودیت‌ها را هم می شناسم. چون در این حوزه کار کردم و می‌دانم که چقدر تنگ‌دستی‌ها و موانع وجود دارد، ولی با چشم باز این مسیر را انتخاب کردم. سرباز وطنم هستم و اعتلای هر گوشه ای از این مرز و بوم، هدف مقدسی است که هر تلاشی در آن جهت، وظیفه ملی و دینی ام است.

پروفسور نوذری با اذعان به این مطلب که دانشگاه مازندران، استحقاق داشتن سقف آرزوهای بالاتری دارد، تاکید کرد: ما سقف آرزوهای دانشگاه مازندران را با کمک شما و با لطف خدا و با حمایت های حضرت مهدی موعود(عج) بالاتر خواهیم برد.
سرپرست جدید دانشگاه مازندران سپس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت جایگاه دانشجو و لزوم توجه ویژه به این قشر آینده ساز و نقش آفرین گفت: سهم دانشجویان در باور و اعتقاد اینجانب در این جایگاه، بسیار پررنگ است و این اعتقاد من است که آنها باید تکریم شوند.

این پیشگام علم با اشاره به اینکه به حوزه پشتیبانی و توسعه عمرانی دانشگاه به شدت علاقه‌مندی دارد، افزود: روند توسعه عمرانی دانشگاه را ادامه خواهیم داد البته در این خصوص اولویت بندی خواهیم کرد و با حفظ اولویت ها عمل خواهیم نمود.

سرپرست جدید دان

شگاه مازندران در بخش دیگری از سخنانش به اتاق فکر استان مازندران که دبیرخانه آن در دانشگاه مازندران مستقر است، اشاره و خاطرنشان کرد: دکتر میرنیا زحمات زیادی برای آن کشیده اند. ولی من فکر می‌کنم که باید حضور خود را در جلسات استانی و مجموعه مدیریت شهری، بیشتر و پررنگ تر کنیم و انشالله در این مسیر، قدم های مفید و موثری خواهیم برداشت.

پرفسور نوذری در بخش دیگری از سخنانش به اسناد بالادستی نیز اشاره کرد و گفت: اسناد بالادستی و نقشه راهی داریم که موظف به حرکت در امتداد این نقشه راه هستیم. اما به مزیت های نسبی شهرستان بابلسر و استان مازندران نیز توجه خواهیم کرد.

استاد کیهان شناسی دانشگاه مازندران در خصوص نگرش و گرایش سیاسی خود نیز توضیح داد: خوشبختانه سیاسی نیستم ولی ذائقه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سیاسی و تعلقات فکری انفرادی سیاسی مشخصی که ذیل چتر نظام قرار دارد، دارم. مثل همه انسان ها، من هم در سپهر سیاست کشورم یکی از سلایق سیاسی به ذائقه ام، بیشتر خوش می آید و به آن پایبندم، اما قبل از آن، به اصول نظام و به ارزش‌های دینی پایبندی دارم. به همین دلیل از همه نیروهای دانشگاه با هر سلیقه ای، به شرطی که هنجارهای نظام مورد قبول شان باشد و زیر چتر نظام باشند، استفاده خواهم کرد.
دکتر نوذری با اشاره به این مطلب که منافع دانشگاه مازندران و تعالی آن برای من، اولویت اول را دارد، گفت: افراد بسیار مهم اند ولی منافع دانشگاه مازندران بسیار مهم تر است. دانشگاه مازندران باید بزرگ شود و بزرگ دیده شود تا آدم های درونش بزرگ شوند و بزرگ دیده شوند. به همین دلیل در تمامی تعاملات، این منافع دانشگاه مازندران است که برای من، اولویت خواهد داشت.
این پیشگام علم سپس گریزی هم به محیط زیست زد و گفت: ما به محیط زیست مان توجه چندانی نکردیم. پیشرفت بدون تعامل با محیط زیست و بدون نگاه درست به محیط زیست برقرار نخواهد شد. دکتر میرنیا در این خصوص برنامه‌هایی داشتند. از وجود ایشان و دیگران استفاده خواهیم کرد تا به مقوله محیط زیست هم توجهی جدی داشته باشیم. توسعه پایدار بدون توجه به محیط زیست غیرممکن است.

سرپرست جدید دانشگاه مازندران در پایان سخنانش خطاب به حاضران در مراسم گفت: دوستان عزیز و همکاران محترم، من همان روستایی هستم که با نیت خدایی آمدم تا برای شما، برای کشورم و برای وطنم کار کنم. به لطف خدا ایمان دارم، به دعای خیر شما ایمان دارم و باور دارم که دانشگاه مازندران دوره بهتری را به فضل خداوند قادر و متعال تجربه خواهد کرد. دست همکاری، همدلی و دوستی به سوی همه شما دراز می کنم و ایمان راسخ دارم که توفیقات فراوان خداوند عزوجل حاصل خواهد شد.

از تمام شخصیت هایی که از پروفسور نوذری حمایت کردند تشکر دارم

سپس دکتر سیدخلاق میرنیا رییس اسبق دانشگاه مازندران در ابتدای سخنانش، با طرح این سئوال که چرا وقتی یک رییس می‌رود، هفت ماه طول می کشد تا رییس جدید انتخاب شود؟، پاسخ داد: اینجا هیچ کس مقصر نیست. وزارتخانه هیچ تقصیری ندارد. این مهم، یک گپ فرهنگی بین ما مازندرانی هاست که باعث طولانی شدن این داستان جایگزین می‌شود.

رییس اسبق دانشگاه مازندران با ابراز امیدواری از حل‌شدن این مسایل، ادامه داد: من از همه دوستانی که آمدند و به نوعی از حضور دکتر نوذری حمایت کردند، تشکر کرده، امیدوارم حضور شما به ایشان دلگرمی بیشتری بدهد تا بتوانند در دانشگاه مظلوم مازندران که در استان مظلوم‌تر مازندران وجود دارد، این مظلومیت ها را حل کنند.

یقین دارم حضور پرفسور نوذری به دانشگاه مازندران عزت خواهد داد / تلاش کنیم دانشگاه مازندران، جایگاه واقعی خود را در کشور کسب نماید

همچنین درادامه این مراسم دکتر یحیی طالبی رستمی سرپرست سابق دانشگاه مازندران در ابتدای سخنانش گفت: از مدت کوتاهی که به عنوان سرپرست دانشگاه منصوب شدم، کوشیدم، در مسیر توسعه در تمامی ابعاد گام برداشته، نسبت به ایجاد بسترها و تقویت شاخص‌های ارتقای سطح دانشگاه، با همکاری معاونان دانشگاه و سایر همکاران دانشگاهی، از هیچ کوششی فروگذار نکنم.

سرپرست سابق دانشگاه مازندران ادامه داد: تلاش کردم تا اقداماتی که موجب حیات و پویایی دانشگاهیان شده و انگیزه و امید را در آنها بارور نماید، انجام دهم. بر همگان روشن است که عمده تلاش‌های صورت گرفته در حوزه های مختلف به ویژه پروژه‌های عمرانی در حین انجام یا نیمه تمام که در این مدت کوتاه پایان یافت، ناشی از زحمات دکتر میرنیا است که در اینجا لازم می دانم از ایشان تقدیر و تشکر نموده و برای ایشان آرزوی سربلندی و سعادت نمایم. .

دکتر طالبی رستمی در پایان سخنانش، خلاصه ای از فعالیت های انجام گرفته شده در زمان مدیریت خود را برشمرد و گفت: افتتاح آمفی تئاتر روباز در دانشگاه، اتمام پیاده‌روی سرپوشیده از کتابخانه مرکزی تا دانشکده فنی و مهندسی، اتمام و بهره‌برداری از سلف سرویس چند منظوره خوابگاه خواهران، برنامه‌ریزی برای انجام و شروع فاز اول پروژه دانشکده علوم اقتصادی و اداری که با رعایت زمان قطعاً تا مهرماه سال جاری قابل بهره برداری خواهد بود، انعقاد تفاهم نامه همکاری با کشورهای عربی، چین، روسیه و فرانسه، افتتاح و شروع به کار مرکز کنفوسیوس در دانشگاه، مجوز فعالیت امور کنسولی در دانشجویان غیر ایرانی، فعال کردن کمیته پنج‌گانه مدیریت سبز دانشگا ،تشکیل کمیته تصمیم‌گیری در چگونگی تنوع بخشی به منابع درآمدی دانشگاه در جهت کاهش اتکا به اعتبارات دولتی، تصویب سند راهبردی در دانشگاه و ... از جمله فعالیت های مهمی بود که در این دوره کوتاه انجام گردید.

سرپرست سابق دانشگاه مازندران در پایان سخنانش، ضمن تبریک به پروفسور نوذری و آرزوی موفقیت برای ایشان در مسئولیت جدید، خاطرنشان کرد: برای پیشبرد امور دانشگاه و برداشتن گام‌های مثبت و سازنده، برخود لازم می دانم که از رییس جدید دانشگاه مازندران، قاطعانه حمایت کرده، از اقشار مختلف دانشگاهی تقاضا کنم با همدلی و همفکری و با حمایت کامل از ایشان، بتوانیم در ارتقای دانشگاه سهیم باشیم .یقین دارم که حضور ایشان به دانشگاه عزت خواهد داد و انشاءالله با همت و تلاش مضاعف، تلاش کنیم که دانشگاه مازندران، جایگاه واقعی خود را در کشور کسب نماید.

امروز یک روز شاخص و به یاد ماندنی در پرونده تاریخ دانشگاه مازندران است
سپس "حجت الاسلام والمسلمین محمد رحیمیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری" در دانشگاه مازندران نیز در ابتدای سخنانش با بیان اینکه امروز را، باید یک روز شاخص و به یادماندنی در پرونده تاریخ دانشگاه مازندران منظور کرد و دانشگاه مازندران در گذشته چنین روزهایی را نیز به خود دیده است،گفت: خوشا به حال آنان که وقتی دوره مسوولیت شان به پایان می رسد، در پیشگاه خداوند روسفید هستند و کارنامه خوبی از خود برجای گذاشته اند.

رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان ادامه داد: هر یک از ما موظفیم بحث های سلیقه ای را کنار بگذاریم و با وجود تمامی مشکلات و سختی ها در کنار هم قرار بگیریم، دست به دست هم دهیم و به دکتر نوذری یاری رسانیم و از همه ظرفیت ها استفاده کرده و به اعتلای دانشگاه مازندران کمک کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با اشاره به آیه ای از سوره آل عمران بیان کرد: خداوند متعال در این سوره می فرماید فلسفه این آمد و رفت‌ها، این است که هر کس، در هر موقعیتی که هست، چگونه عمل می کند و پرونده خود را چگونه رقم می‌زند و می‌نویسد تا مشخص شود چه کسانی به آن حقیقت واقعی رسیده‌اند چرا که باید مراقب بود تا درست عمل نمود تا از این آزمون، سربلند بیرون آمد.

رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در ادامه ضمن تقدیر از زحمات دکتر میرنیا و با اشاره به اینکه دکتر طالبی ایثارگرانه و بدون تنش، نگاه‌شان به ارتقا، کمک و پیشبرد امور دانشگاه بود، تشکر و به دکتر نوذری نیز در سمت جدید، خیرمقدم گفت.
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان در پایان سخنانش با اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری که برای چهل سال بعدی ما ترسیم شده است، خاطرنشان کرد: انشاالله بتوانیم رسالت عظیم خود را به درستی، به انجام رسانده و قادر باشیم پاسخ خوبی به خون ها، ایثارگری ها و تلاش های 300 هزار شهید گلگون کفن بدهیم و به وعده هایی که به شهدا دادیم، به درستی عمل کنیم.

بهترین الگوی ما در دفاع ملی شهدای گرانقدر هستند و دانشگاه باید در تدوین آرمان های شهدا نقش آفرینی کند

،نانواکناری رییس مجمع نمایندگان استان مازندران و نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی، ضمن تشکر از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از انتخاب شایسته و بجای پروفسور نوذری از بین نخبگان دانشگاه مازندران گفت: از خدای متعال می خواهم آنچه که خیر است برای همه دانشگهیان عنایا ت کند.
وی در خصوص انتظاراتی که از دانشگاه مازندران وجود دارد عنوان کرد: در خصوص موضوع محیط زیست، کشاورزی، احیای دریای خزر و در بحث برند جهانی صادرات خاویار در دریای خزر به سراسر جهان و جنگل های هیرکانی مازندران و همچنین جلگه همیشه سبز و سرافراز مازندران که اینها نشان دهنده این است که استان مازندران به تنهایی می تواند در خودکفایی کشور در محصولات کشاورزی نقش آفرینی کند.‌ نقش دانشگاه مازندران در این رشته می تواند بسیار موثر باشد و رییس دانشگاه و همچنین همکاران و دانشجویان در این عرصه می توانند بسیار فعال باشند.

نانواکناری با بیان اینکه باید در دفاع ملی نقش آفرینی کرد گفت: بهترین الگوی ما در دفاع ملی شهدای گرانقدر هستند و دانشگاه باید در تدوین آرمان های شهدا نقش آفرینی کند که این اقدام می تواند خود راه گشا نیز باشد و بهترین و پیشتازترین الگو برای همه مردان و زنان ایران زمین در عرصه جهاد علمی نیز، شهدا هستند نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنانش با آرزوی موفقیت برای دکتر نوذری و قدردانی از زحمات دکتر میرنیا و دکتر طالبی رستمی، بیان داشت: انشالله بتوانیم همه با هم در کنار هم این مسیر را سپری کنیم و مردان و زنان غیرتمند ایران بتوانند پله های ترقی را با موفیقت طی کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار