رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای اسلامی شهر کرمان در نشست هم اندیشی روسای کمیسیون های گردشگری شوراهای اسلامی کلان شهرها:
رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای اسلامی شهر کرمان در نشست هم اندیشی روسای کمیسیون های گردشگری شوراهای اسلامی کلان شهرها و مراکز استان ها در شهر اصفهان ضمن تقدیر از برگزاری این نشست و تاثیر آن در توسعه گردشگری داخلی گفت: همه ما صنعت گردشگری را به عنوان یکی از محورهای توسعه پایدار می شناسیم ولی باور نداریم این صنعت پاک و هم سو با محیط زیست، می تواند برای ما درآمد پایدار نیز به ارمغان بیاورد.
کد خبر: ۷۵۵۹۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱ 21 June 2019

به گزارش تابناک کرمان، سیدمحمدرضا میرحسینی با بیان این که امکانات و ظرفیت های کشور ما به حدی است که می توانیم جزو مقاصد اولیه گردشگری در دنیا باشیم افزود: با این حال آیا شوراهای شهر و شهرداری ها توانسته اند در توسعه این صنعت تاثیرگذار و نقش آفرین باشند؟ 

وی با طرح این سئوال که در زمینه جذب گردشگر داخلی چه کرده ایم اظهار داشت: اما کشورهای همسایه ما در زمینه گردشگری، درآمدی چندین برابر درآمدهای نفتی کشور ما دارند.
میرحسینی با بیان این که جذب گردشگر خارجی متاثر از سیاست های دولت هاست تاکید کرد: در این میان اما نقش شوراها بسیار کمرنگ بوده و صرفا تشکیل این گونه اجلاس ها می تواند به زیرساخت توسعه گردشگری داخلی کمک کند.
وی با اشاره به اولویت ایجاد زیرساخت گردشگری و جذب گردشگر در توسعه این صنعت گفت: به هرحال توسعه گردشگری نیازمند ورود سرمایه گذار بخش خصوصی است و سرمایه گذار نیز نیازمند توجیه اقتصادی سرمایه ای که در این حوزه صرف می کند.
رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای شهر کرمان با بیان این که به ازای ورود هر گردشگر خارجی یک شغل ایجاد می شود تاکید کرد: اما مردم با راه اندازی خانه های بوم گردی اشتغالی ایجاد کردند که بنگاه های اقتصادی با اخذ میلیاردها تومان وام اشتغال از دولت، نکرده اند.
میرحسینی با بیان این که دولت باید رسالت خودش را در این زمینه ایفا کند گفت: شوراها و شهرداری ها نمی توانند بار دولت را به دوش بکشند و تنها می توانند با معرفی جاذبه های گردشگری شهرها به مردم کشور و ایجاد زیرساخت های گردشگری شهری، قدم های مثبتی در توسعه صنعت گردشگری داخلی بردارند.
وی با اشاره به شکل گیری مثلث های گردشگری در کشور افزود: این راهکار توانسته است با گنجاندن شهر کویری مانند یزد توسعه صنعت گردشگری شهری آن را به همراه بیاورد.
میرحسینی چندضلعی کردن مثلث های گردشگری را ضروری عنوان و تاکید کرد: اگر کرمان هم به عنوان ضلع چهارم گردشگری کشور معرفی شود می تواند در سبد گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد.
وی با اشاره به وجود گرم ترین نقطه جهان در کلوت های شهداد و بزرگترین پیست اسکی روی چمن طبیعی دنیا در سرتشتک رابر اظهار داشت: بهتر است همزمان با معرفی ایران به عنوان مقصد گردشگری در دنیا، شهرها و روستاهای کشور نیز به مردم کشور معرفی شوند.
رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای شهر کرمان، کاربردی کردن بیشتر خواهرخواندگی ها بین شهرهای کشور را ضروری دانست و گفت: همچنین پیشنهاد می شود با استفاده از توانمندی های شهرداری ها، شهرهایی با جاذبه های تاریخی و طبیعی به مردم معرفی شوند.
میرحسینی با اشاره به تاثیر برگزاری هفته های فرهنگی در شهرهای مختلف کشور تصریح کرد: در هفته فرهنگی کرمان مناسبت های بسیاری مدنظر قرار گرفتند اما بزرگداشت خواجوی کرمانی به عنوان هفته فرهنگی کرمان در شورای اسلامی این شهر ثبت شد.
وی همچنین اظهار داشت: این تصمیم در راستای معرفی ظرفیت های گردشگری کرمان به شهروندان شهرهای مختلف در کمیسیون گردشگری و اصناف شورا اخذ شده و می تواند الگوی مناسبی برای توسعه گردشگری شهری در سایر استان ها باشد.
منبع: روابط عمومی شورای اسلامی شهرکرمان
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار