استاندار کرمان با اشاره به اینکه شاخص‌های بهداشتی درمانی استان کرمان از متوسط کشوری پایین‌تر است گفت: ارتقای شاخص‌های بهداشت و درمان استان کرمان نیازمند برنامه‌ مشخص و مدون است.
کد خبر: ۷۵۸۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۲ 01 July 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از تسنیم، محمد جواد فدایی امشب در نشست اعضای هیئت علمی و هیئت رئیسه دانشگاه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی جنوب کرمان و فرمانداران و ائمه جمعه جنوب کرمان با وزیر بهداشت اظهارداشت: شاخص‌های بهداشتی درمانی استان کرمان از متوسط کشوری پایین‌تر است و می طلبد با همکاری مسئولین مشکل این مهم برطرف شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه این شاخص‌ها در جنوب استان کرمان از متوسط استان کرمان هم پایین‌تر است گفت: باید برنامه‌ مشخص و مدون برای رساندن شاخص‌های استان کرمان در حوزه بهداشت و درمان به سطح کشوری و جنوب استان را به سطح استان داشته باشیم.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه توسعه متوازن در تمام نقاط کشور امری الزامی است بیان کرد: ضروریست شاخص‌های بهداشتی درمانی استان را به کشور و جنوب کرمان را به استان برسانیم.
احمد حمزه نماینده پنج شهرستان رودبار جنوب، کهنوج، قلعه‌گنج، فاریاب، منوجان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار داشت: پرونده الکترونیک پس از سال‌ها تلاش به نتیجه رسید که این مهم جای تشکر دارد.
وی با بیان اینکه طرح بسیج ملی کنترل فشار خون کار بزرگ و ماندگاری است و در آینده نزدیک سلامت روان نیز اجرا می‌شود گفت: جنوب کرمان حدود 900 هزار نفر جمعیت دارد و پایین‌ترین شاخص‌های بهداشتی در این منطقه است.
نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان با ابراز امیدواری از اینکه در شاخص‌های بهداشتی درمانی در جنوب استان کرمان هر چه سریعتر به نرم کشوری نزدیک شویم افزود: مرکز آموزش سلامت در کهنوج وجود دارد که به سمت تعطیلی می رود و می‌طلبد کمک شود که از تعطیلی این مهم جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه تعداد تخت‌های  بیمارستانی جنوبی کرمان متناسب با جمعیت این منطقه نیست عنوان کرد: سالن ورزشی کهنوج نیمه کاره مانده و می‌طلبد به نتیجه برسد.
حمزه با اشاره به اینکه گزینش پرسنل بومی در این منطقه انجام شود، افزود: در 5 شهرستان جنوبی ام‌ارای و سی‌تی‌اسکن نداریم و باید مسافت طولانی طی شود برای این مهم مشکلات زیادی برای بیماران بوجود می‌آورد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار