نماینده مردم کرمان و راور در مجلس:
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: اگر اروپایی ها اینستکس را به spv تبدیل کنند و یا حداقل خرید نفت و انتقال ارز از ایران توسط اروپایی ها صورت گیرد آن موقع می توان اینستکس را قبول کرد در غیر این صورت اروپایی ها علاوه بر تلف کردن وقت یک کلاه سیاسی بر سر ما گذاشته اند.
کد خبر: ۷۵۹۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴ 02 July 2019

به گزارش تابناک کرمان، محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در رابطه با موضوع اینستکس اظهار داشت: اروپایی ها بعد از خروج ترامپ از برجام پیغام دادند که شما از برجام خارج نشوید و ما یک بسته حمایتی و مالی تحت عنوان spv ایجاد می کنیم .

وی گفت: اما اروپایی ها مدت ها ما را سرکار گذاشتند و تنها با گفتار درمانی و بدون این که کاری انجام دهند سعی کردند ما در برجام باقی بمانیم .

اینستکس کلاه برداری سیاسی اروپایی ها/ باید اقتدار هسته ای ایران را به دنیا نشان دهیم

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بنابراین بعد از فشارهای ما مبنی بر این که اروپایی ها تنها حرف می زنند آن ها اعلام کردند به جای spv اینستکس را می آورند.
زاهدی با اشاره به تفاوت بین spv  و اینستکس افزود : درspv قرار بود از ایران نفت خریداری شود و همچنین بانک مرکزی اروپایی ها ارتباط ارزی و تبادل مالی را با بانک مرکزی ما داشته باشد که در این صورت بسیاری از مشکلات مالی ما برای وارد کننده ها و صادرکننده ها با فروش نفت و انتقال ارز حل می شد.
وی بیان کرد: اما در اینستکس می گویند که به ما پول بدهید تا به شما غذا و دارو بدهیم که این به نوعی کلاه گذاری است زیرا هیچ کشوری در دنیا از نظر غذا و دارو تحریم نیست و هر کشور در قبال دریافت پول غذا و دارو را به ما می دهد .
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این که بیش از ۹۵ درصد داروی کشور را در ایران تولید می کنیم، یادآور شد: ما تنها ۵ درصد داروی کشور را از خارج خریداری می کنیم و بیش از ۹۰ درصد مواد غذایی کشور را نیز خودمان تامین می کنیم بنابراین اینستکس برای ما کاری انجام نمی دهد .
زاهدی توضیح داد: اگر اروپایی ها اینستکس را به spv تبدیل کنند و یا حداقل خرید نفت و انتقال ارز از ایران توسط اروپایی ها صورت گیرد آن موقع می توان اینستکس را قبول کرد و یک تفاهم انجام داد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در غیر این صورت اروپایی ها علاوه بر تلف کردن وقت یک کلاه سیاسی بر سر ما گذاشته‌اند و باعث شده اند تا ما از اهدافمان عقب بمانیم.
وی در پایان گفت: بیشتر از این نباید تحمل کرد و به سمت و سویی که نظام تصمیم می گیرد در حوزه فن آوری نو به ویژه فن آوری هسته ای دست به کارهای بزرگی بزنیم و اقتدارمان را به دنیا نشان دهیم.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار