معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تقویت اقتصاد ملی و افزایش فروش کالای ایرانی در برابر برندهای خارجی، نیازمند ساختار تبلیغاتی متناسب با شرایط جنگ تحمیلی اقتصادی علیه کشور است.
کد خبر: ۷۵۹۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۷ 04 July 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نخستین نشست کارگروه تخصصی تبلیغات با هدف آسیب‌‏شناسی و ایجاد گفتمان مسلط تبلیغات در حمایت از رونق تولید داخلی با حضور متخصصان و فعالان تشکل‏‌های تبلیغاتی در معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌‏رسانی برگزارشد.

محمد خُدادی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی در این نشست بر لزوم بروز تکثر گفتمانی تبلیغات در فضای رسانه‌ای کشور، بهره‏‌گیری از ظرفیت‌های دانشگاهیان و فعالان، توسعه آموزش و مهارت‌افزایی و  نوآوری و فرآورده‌سازی در تبلیغات تأکید کرد و خواستار مشارکت فعالان و نهادهای تبلیغاتی در تدوین نقشه راه با توجه به آینده‌نگری مبتنی بر وظایف و تکالیف دولت و بخش خصوصی در این حوزه شد.
وی تاکید کرد: امروزه نقش تبلیغات در اقناع‌ افکار عمومی و شریک‌سازی برای پیشبرد اهداف کلان جامعه، انکارناپذیر است و باید برای این نقش، جایگاه ویژه‌ای تعریف و برخی کارکردها، بازتعریف شود. معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شعار سال و تاکید بر «رونق تولید» با توجه به جنگ تحمیلی اقتصادی امریکا علیه کشور، خاطرنشان کرد: اصلاح الگوی مصرف و فرهنگ‌سازی برای استفاده از کالای باکیفیت ایرانی در کنار استفاده از ظرفیت تبلیغاتی فضای مجازی، مهمترین وظیفه ما در شرایط فعلی کشور است.
خُدادی با اشاره به اینکه «رویکرد تبلیغاتی کالاهای ایرانی باید متناسب با جنگ اقتصادی تغییر کند»، تاکید کرد: تقویت اقتصاد ملی و افزایش فروش کالای ایرانی در برابر برندهای خارجی، نیازمند ساختار تبلیغاتی متناسب با شرایط جنگ تحمیلی اقتصادی علیه کشور است. 
بنا بر پیشنهاد معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، کارگروه تخصصی تبلیغات با هدف چابک‌سازی در تصمیم‌گیری‌ها و هم‌افزایی با بخش غیردولتی در دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی فعال شد.
احسان‌اله حجتی، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی نیز بر ضرورت هم‌افزایی در تصمیم‌سازی‏ها و تقویت تصمیم‌گیری‌های این دفتر با ایجاد تمرکز و وحدت رویه بین نهادها و مراجع تخصصی تبلیغات کشور، تاکید کرد و با اشاره به اتخاذ رویکرد تازه معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی در ارتقای جایگاه تبلیغات افزود: آسیب‌شناسی و تبیین اقدامات دولت در تسهیل امور، اصلاح روش‌ها و رویه‌ها از کارکردهای این کارگروه تخصصی خواهد بود که با توجه به اولویت‌ها و برنامه‌های دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی در دستور کار قرار خواهند گرفت.
«شناسایی ظرفیت‌های جدید در دوران گذار از رسانه‌های سنتی به دیجیتال، اصلاح دیدگاه‌ها و فرصت‌سازی‏ها و تقویت جایگاه و نقش حاکمیتی دولت در نظارت بر فعالیت‌های تبلیغاتی، آسیب‌شناسی فعالیت‌های تبلیغاتی، وجود رقابت‌های ناسالم در بازار انحصاری، تغییر و اصلاح شاخص‌ها مانند رشد شمارگان رسانه‌های محیطی و چاپی، آینده‌‏پژوهی و سناریوسازی برای استفاده از کارکردهای اصلی تبلیغات، تاکید بر رونق تولید با تمرکز بر رونق بازار مصرف، احیای نقش کنترلی و هدایتی تبلیغات در بازار مصرف، لزوم اتخاذ پیوست‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی برای همه‌ی تصمیم‌گیری‌های دولت به‌‏ویژه در عرصه اقتصاد، ارائه تصویری جامع از وضعیت تبلیغات کشور، لزوم اتخاذ رویکردهای گفتمانی و ترویجی در عرصه تبلیغات رسانه‌ای، آسیب‌شناسی و شناخت دقیق دغدغه‌های فعالان و متخصصان، شناسایی و به‏‌کارگیری الزامات نوین در فضای دیجیتال از جمله موضوعات طرح شده توسط کارشناسان و فعالان تبلیغاتی کشور در این نشست بود.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار