استاندار کرمان مطرح کرد:
استاندار کرمان با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی، تاریخی و اقتصادی ایران و عراق، تشکیل کارگروه مشترک افزایش همکاری‌های کرمان با عراق را پیشنهاد کرد.
کد خبر: ۷۵۹۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷ 05 July 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدجواد فدایی عصر دیروز در دیدار با سفیر عراق در ایران با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی، تاریخی و اقتصادی بالای  بین دو کشور ایران و عراق اظهار کرد: زمینه ارتباط و مشارکت صنعتی و تجاری و کمک به توسعه اقتصادی دو کشور باید بیش از گذشته فراهم شود که در همین راستا پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک سطح همکاری‌های کرمان با عراق را داریم.

وی ارتباط دینی و مذهبی بین ملت ایران و عراق  و سوابق تاریخی دیرین بین دو این کشور سوای تلخی دوران جنگ را مناسب و عالی دانست و گفت: وجود مرقد ائمه اطهار و آرزوی سفر مردم ایران به این کشور نشان از ارتباط دوطرفه بین ملت ایران و عراق است.
استاندار کرمان از سفارت عراق در ایران که شرایط همکاری با استان کرمان برای برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین در سنوات گذشته را فراهم کرده تشکر و بیان کرد: پیشنهاد می‌کنیم کارگروه مشترکی بین کرمان و عراق تشکیل تا موضوع افزایش راه‌‌های همکاری مشترک بین استان کرمان و کشور عراق را بررسی و زمینه افزایش همکاری را فراهم کنند.
فدایی با معرفی ظرفیت‌های کرمان در بخش‌های مختلف اقتصادی، گردشگری و صنعتی گفت: با معرفی نماینده و همکاری با سفارت عراق در ایران و تشکیل این کارگروه مشترک، می‌توانیم سطح همکاری‌های استان کرمان با عراق را گسترش دهیم.
سفیر عراق در ایران نیز در این دیدار با اشاره به زیارت گنبد در حال ساخت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در کرمان، گفت: این یک ویژگی منحصربه‌فرد برای استان کرمان است که همه نیازهای حین ساخت این گنبد را در همین استان فراهم کرده که نشان از آن دارد استان کرمان ثروت‌های معنوی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و معدنی فراوانی دارد.
سعدجواد قندیل گفت: در سفر به کرمان فرهنگ اصیل ایرانی و مهمان‌نوازی‌های مردم این دیار را به چشم دیدم و این مهمان‌‌نوازی و وجود کارگاه و ساخت گنبد نشانه ارتباط دو ملت عراق و ایران و عمق برقراری رابطه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی این دو ملت است.
وی افزود: با توجه به رخداد تلخ جنگ بین ایران و عراق؛ اما اکنون به‌طور تقریبی ۷ میلیون زائر بین دو کشور در تردد هستند و در هیچ کجای دنیا چنین ارتباط  دوطرفه و رفت و آمد وجود ندارد و این موضوع از الطاف الهی است که هیچ حرکت و اقدامی نمی‌تواند این ارتباط را ضعیف کند.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در دیدار سفیر عراق در ایران با استاندار کرمان اظهار کرد: با توجه به ارتباط مستحکم فرهنگی و دینی بین مردم ایران و عراق، بیش از گذشته علاقه‌مند هستیم روابط میان دو کشور را گسترش دهیم.
محمدرضا پورابراهیمی ادامه داد: در فضای اقتصادی به نگاه حمایتی سفیر برای همکاری نیاز داریم و فرصت خوبی است که از ظرفیت‌های استان کرمان در حوزه معادن، تجارت و گردشگری بهره گرفته شود و این رویکرد با حمایت سفیر می‌تواند تبدیل به نقطه عطفی شود.
وی افزود: درخواست ما از سفیر عراق این است که با توجه به ظرفیت‌های استان کرمان، برنامه جامعی با همکاری اتاق بازرگانی کرمان در بخش‌های گردشگری، تجارت و معادن داشته باشیم و فعالان اقتصادی ما بتوانند از این حضور بهره ببرند، ضمن اینکه در مجلس شورای اسلامی حمایت‌های لازم را در این حوزه خواهیم داشت.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار