فرمانده انتظامی استان کرمان خبر داد:
ماموران انتظامی شهرستان سیرجان، چهار دستگاه استخراج بیت کوین قاچاق و فاقد مدارک قانونی را در این شهرستان کشف و ضبط کردند.
کد خبر: ۷۶۱۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷ 12 July 2019

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه های خانگی تولید می شد اما در سال های اخیر دستگاه های مخصوص تولید این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به تولید ۷۲ مگاوات ساعت برق است. با توجه به قیمت نازل برق در ایران، بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند این در حالیست که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

به گزارش تابناک کرمان فرمانده انتظامی استان کرمان روز چهارشنبه در تشریح این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان سیرجان یک دستگاه اتوبوس را در محور شیراز به سیرجان متوقف و بازرسی از آن، چهار دستگاه استخراج بیت‌کوین قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف کردند.
سردار عبدالرضا ناظری افزود: با توقیف این دستگاه اتوبوس کالاهای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در شهرستان سیرجان نیز کشف شد.
وی تصریح کرد: در این راستا یک متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد.

کشف چهار دستگاه استخراج بیت‌کوین قاچاق در سیرجان

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار