حجت الاسلام عرب پور با تأکید بر لزوم فعال کردن بخش های مختلف در برپایی نماز، از عدم اجرای تعهدات شهرداری در راستای ترویج فرهنگ نماز گلایه کرد.
کد خبر: ۷۶۲۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴ 14 July 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از شبستان، حجت الاسلام مهدی عرب پور، صبح امروز (۲۳ تیر) در جلسه ستاداقامه نماز استان در استانداری با اشاره به اینکه جلسه قبل ۶ مصوبه داشت از جمله اینکه صدا و سیما در اجرای بند دو جلسه قبل باید اقدام به تهیه ویدیو کلیپ و برای پخش نماز جماعت پادگان و دانشگاه ها اقدام می کرد؛ افزود: بعضی شهرستان ها به دلیل پخش نشدن نماز جمعه شهرستان خود از صداوسیما نارضایتی هستند.

دبیرستاداقامه نمازاستان کرمان به انجام یک پژوهش در راستای اثرگذاری نماز در دانشگاه ها اشاره و بیان کرد: در خصوص برنامه های نمازی دانشگاه آزاد، قرار بود نظرخواهی جامعی انجام شود.
وی با بیان اینکه 85 درصد مردم اعتقاد به نماز دارند اما آنها که نماز نمی خوانند، باید علت را بررسی و این وضعیت را کاهش دهیم؛ افزود: از اینکه شهرداری در جهت اقدامات نماز و برپایی نمایشگاه آثار هنری مرتبط با نماز در دو پارک مادر و پارک شورا، هیچگونه فعالیتی انجام نداده گله مند هستم.
حجت الاسلام عربپور پیشنهاد داد: با توجه به اینکه در مدارس نیاز بیشتر به حضور روحانیون است، در هر ماه یک اداره مشخص باشد و خود تعهد کند، هزینه رفت و برگشت روحانیون به مدارس را انجام دهد و اگر مشکل حق الزحمه روحانیون که به مدارس می روند حل شود، بسیار خوب و مؤثر است.
وی در بخش دیگری از سخنانش پیام مقام معظم رهبری به اجلاس نماز در سمنان اشاره کرد و افزود: سال جاری را به بحث نماز در مدارس اختصاص دهیم و درکنار آن پیشنهاداتی داشتیم که 8 مورد به اداره آموزش و پرورش و 11 مورد به مدارس ارائه کردیم و گفتیم فرصت 20 روزه دهیم تا پیشنهادات خود را برای ارائه در شورای آموزش و پرورش مطرح کنند.
دبیر ستاد اقامه نماز استان کرمان در خصوص ارزیابی وضعیت دستگاه‌های اجرایی راجع به بحث نماز، توضیح داد: فرم های مربوطه عوض و در سامانه سجاده ارائه شد که سامانه برای این کار آماده است تا دستگاه های اجرایی را در خصوص بحث نماز ارزیابی کند که در استان کرمان نمره خوبی در خصوص بحث نماز نداشتیم و درخواست داریم تا در شورای اداری استان مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار