در ایران سنگ «سیترین» در کوه ها و دشت های مازندران، همدان، کرمان، قم، کرمانشاه و گاها در بخش هایی از خراسان یافت می شود که همیشه سنگ هایی با کیفیت از آن ها به دست نمی آید اما در برخی از اوقات نمونه هایی به شفافیت و رنگ قوی نیز از معادن کشف شده است.
کد خبر: ۷۶۵۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴ 23 July 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از ایسنا، سنگ «سیترین» زرد یا طلایی گوهری از خانواده کوارتز است و پس از «کوارتز بنفش» یکی از مهم ترین اعضای این خانواده به حساب می آید. نام این سنگ از کلمه « سیتروس » به معنای لیمویی رنگ گرفته شده است که به رنگ زرد آن مربوط می شود.
رنگ سنگ «سیترین» به دلیل وجود آهن در آن بین زرد روشن تا زرد طلایی مایل به قهوه ای متغیر است و به صورت شفاف و نیمه شفاف در طبیعت یافت می شود. ظاهر این سنگ شش وجهی است و شباهت ساختاری زیادی به آمیتیست و کوارتز دودی دارد.

سنگ موفقیت در کوه‌های کرمان پیدا می‌شود

رنگ تیره این سنگ به «مادیرا سیترین» معروف است که از نام نوعی شراب گرفته شده و ارزش بالایی دارد اما طرفداران این سنگ همان رنگ لیمویی آن را ترجیح می دهند.
معادن این سنگ در آمریکا، اسپانیا، روسیه، ماداگاسکار، فرانسه و انگلستان یافت می شود اما کشورهای اسپانیا،بولیوی و به خصوص برزیل در تامین این سنگ پیشرو هستند.
در ایران نیز سنگ «سیترین» در کوه ها و دشت های مازندران، همدان، کرمان، قم، کرمانشاه و گاها در بخش هایی از خراسان یافت می شود که همیشه سنگ هایی با کیفیت از آن ها به دست نمی آید اما در برخی از اوقات نمونه هایی به شفافیت و رنگ قوی نیز از این معادن کشف شده است.
در دوران باستان از این سنگ به عنوان محافظی در برابر سم مار و افکار شیطانی استفاده می شده است و چون در آداب و رسوم قدیمی این سنگ باعث افزایش موفقیت و نعمت می شده به سنگ «موفقیت» نیز شهرت دارد.
در افسانه ها و روایاتی که از گذشتگان به یادگار مانده است، سنگ «سیترین» نه تنها انرژی مثبت آزاد می کند بلکه باعث از هم پاشیدن انرژی منفی نیز می شود. 
برخی معتقدند سنگ «سیترین» به تعادل غده تیروئید کمک می کند و برای پاکسازی، تصفیه ...
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار