کد خبر: ۷۷۰۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹ 09 August 2019

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر بانک شیر مادر تبریز، اهواز و شیراز شروع به کارکرده و در ۶ استان دیگر شامل شهرهای کرمانشاه، اصفهان، یزد، کرمان، زاهدان و مشهد نیز تا پایان سال جاری راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش تابناک کرمان به نقل از وزارت بهداشت علیرضا رئیسی در خصوص راه‌اندازی بانک شیر مادر، افزود: افتتاح بانک شیر مادر یکی از اقدامات جدید وزارت بهداشت محسوب می‌شود که در حال حاضر در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا ساماندهی شده است.
وی ادامه داد: بانک شیر مادر برای تغذیه نوزادانی که در بخش ویژه بستری می‌شوند بسیار مؤثر است، زیرا ثابت‌شده که استفاده از شیر مادر هم درزمینهٔ رشد نوزادان و مقابله با عفونت‌ها و ترخیص سریع‌تر تأثیر دارد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در این مراکز، آموزش شیردهی نیز به مادران انجام می‌شود. همچنین، دستگاه‌هایی در این مراکز وجود دارد که شیرهای اهداشده را پاستوریزه می‌کند و سپس در فرآیند خاصی سرد شده و نگهداری می‌شود.
رئیسی تصریح کرد: مادری که شیر اهدا می‌کند نیز ازنظر سلامت و بیماری‌های عفونی کنترل می‌شود تا با خیال راحت این شیرهای اهداشده در اختیار بخش‌های ویژه نوزادان قرار بگیرد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد:  در حال حاضر بانک شیر مادر تبریز، اهواز و شیراز شروع به کارکرده و در ۶ استان دیگر شامل شهرهای کرمانشاه، اصفهان، یزد، کرمان، زاهدان و مشهد نیز تا پایان سال جاری راه‌اندازی می‌شود.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار