کد خبر: ۷۷۰۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴ 09 August 2019

مدیرکل محیط زیست استان کرمان گفت: همکاران محیط بانی ما دیشب یک قلاده پلنگ را در کوه‌های اطراف بم و فهرج مشاهده کردند.

به گزارش تابناک کرمان مرجان شاکری مدیرکل محیط زیست استان کرمان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: یک قلاده پلنگ ایرانی توسط همکاران گشت‌های تخصصی دیده بانی محیط زیست دیده شد.

یک قلاده پلنگ ایرانی درشرق کرمان دیده شد

او با اشاره به وجود قلاده‌های دیگری از این حیوان در شرق کرمان اظهارداشت: قطعا گزارش دادن مکان دقیق این حیوانات نادر خطر بزرگی برای جان آن‌ها و به خطر افتادن گنجینه محیط زیست است.
شاکری با بیان اینکه قبل از این نیز گونه‌های نادر حیوانی درشرق وجود داشت و این مشاهدات جدید نیست افزود: می‌توان گفت همکاران ما دقیق‌تر شده اند والا شرق کرمان و استان کرمان ایرانی کوچک با گنجینه‌ای از گونه‌های نادر حیوانی وگیاهی است.
او زیستگاه پلنگ ایرانی را درگستره ایران به ویژه در مناطق نایبند وکرمان ذکر کرد وافزود: گشت‌های تخصصی محیط زیست اخیرا افزوده شده و به شدت از این گونه‌ها حفاظت می‌شود.
شاکری ضمن گرامی داشت سالروز شهادت محیط بان راوری وحضور درمراسم سالگرد وی، بیان کرد: هم اکنون در شهرستان راور مراسم سالگرد این محیط بان شهید که سال گذشته ۱۵ مرداد در اثر اصابت گلوله شکارچی متخلف به شهادت رسید، درحال برگزاری است.
مدیرکل محیط زیست استان کرمان از صدور حکم اعدام برای ضارب این محیط بان خبرداد وافزود: وی هم اکنون در انتظار اجرای حکم است.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار