به گفته رئیس کل دادکستری استان کرمان جشنواره قلم و عدالت که به ابتکار حوزه قضا برای نخسیتین بار در کشور دومین سال برگزاری خود را با موفقیت پشت سرنهاده حرکتی در راستای نزدیک کردن اصحاب رسانه با کارگزاران عرصه عدالت و ایجاد همفکری و همراهی در این حوزه است.
کد خبر: ۷۷۲۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲ 18 August 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از ایرنا، یدالله موحد عصر روز شنبه در ایین اختتامیه دویمن جشنواره قلم و عدالت در محل دادگستری کرمان با اشاره به اینکه این استان اصحاب رسانه ای با نجابت و صادق دارد گفت: اهالی رسانه کرمان اخبار را با سرعت و دقت لازم اطلاع رسانی می کنند.
موحد افزود: کرمان به لحاظ  جمعیت رسانه ها رتبه نخست را در کشور دارد و از این حیث ۳۸۹ نشریه و پایگاه خبری الکترونیکی، ۱۰ روزنامه، ۱۰۸ هفته نامه، ۴۸ دو هفته نامه، ۶۳ ماه نامه، ۲ فصل نامه، ۲ سالنامه و ۱۰۲ پایگاه خبری در کرمان فعال است.
وی تاکید کرد: یکی از اهداف برگزاری جشنواره قلم و عدالت نزدیک کردن اصحاب رسانه با کارگزاران عرصه عدالت و ایجاد همفکری و همراهی در این حوزه است.
موحد ادامه داد: ایجاد رقابت سالم و اصولی بین اصحاب رسانه در حوزه حقوقی و قضایی، ایجاد زمینه آموزش و ارتقا آگاهی مردم،  تلاش برای ارتقا سطح علمی اصحاب رسانه، کشف استعدادهای خبری و تربیت خبرنگاران حقوقی و قضایی از دیگر اهداف برگزاری جشنواره قلم و عدالت است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: جشنواره قلم و عدالت در راستای حمایت از خبرنگاران، روزنامه نگاران برتر در حوزه های مختلف برگزار می شود و قوه قضائیه از آزادی مطبوعات و رسانه ها دفاع می کند و آنها را مورد حمایت قرار می دهد.
وی گفت: ارج نهادن به تلاش و خدمت رسانی اصحاب رسانه در حوزه کاهش دعاوی و غیره از دیگر اهداف برگزاری جشنواره قلم و عدالت است.
موحد از تببین سیاست ها، عملکرد و اهداف قوه قضاییه و دادگستری، پیشگیری از جرم و نقش وکلا و کارشناسان در حوزه عدالت و غیره و عدالت الکترونیکی از جمله محورهای دومین جشنواره قلم و عدالت یاد کرد.
موحد آثار ارائه شده به دومین جشنواره قلم و عدالت در رشته های خبر، گزارش و مصاحبه مورد ارزیابی قرار گرفته و ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه، روابط عمومی دادگستری کل، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صدا و سیما، خانه مطبوعات شمال و جنوب، سازمان بسیج رسانه را به عنوان برخی برگزار کنندگان جشنواره قلم و عدالت در کرمان هستند.
وی افزود: ۴۱ رسانه های استان کرمان ۹۲۰ اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال و در مجموع از ۵۹ خبرنگار و رسانه برتر تقدیر شد.
دومین جشنواره قلم و عدالت استان کرمان عصر امروز (شنبه) با جشنواره قلم و عدالت با حضور آزاد ابراهیم زادگان رئیس مرکز رسانه قوه قضائیه، مهدی کشت دار مدیرعامل خبرگزاری میزان  امام جمعه و معاون سیاسی استانداری کرمان برگزار شد و با معرفی آثار حائز رتبه و برتر در سالن اجتماعات دادگستری این استان به کار خود پایان داد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار