کد خبر: ۷۷۵۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۶ 26 August 2019

سال سوم شورای شهر با انتخاب مجدد آقای محمد فرشاد (لیست امید ) به عنوان رئیس سال سوم شورا باشش رای موافق و سه رای ممتنع و یک رای مخالف آغاز شد .
البته تنها داوطلب رئیس شدن هم خود آقای فرشاد بود ، نایب رییس سال سوم شورا هم به مهندس ارجمند کرمانی تنها داوطلب نایب رئیسی رسید وی هم باز با شش رای موافق و چهار رای سفید ! همچنین تنها داوطلب منشی شورا هم آقای خدادادی بود که وی نیز با شش رای موافق و سه رای ممتنع و یک رای مخالف منشی شورای کرمان شد .
نکته ای که در تحلیل این رای ها به چشم میخورد رای حداقلی لیست امید است که شورای شهر را اداره میکند و خوب و بد نظارت بر شهر بویژه شهرداری را این طیف می بایست پاسخگو باشد .
یادمان هست در زمان استعفای خانم دکتر معصوم زاده عده ای چنان از جانشین ایشان که از لیست امید بود خبر می‌دادند که انگار این عضو جدید ( آقای حسن زاده ) و دیگر یارانش میخواهند شهر را گلستان کنند ! اما دیری نپایید با استعفای دو عضو دیگر شورای شهر ( آقای علی بهرامی و خانم ایرانمنش ) ورق برگشت ، و دو عضو علی البدل دیگر از لیست امید نبودند و اتفاقا از اعضای با سابقه شورای شهر دوره های قبل بودند ( سرکار خانم لری و آقای مویدی ) که البته با تسلط بر امور شورایی و سابقه میتوانند برای شهر مفید باشند .
نکته ی دیگر این است که شورای شهر کرمان تلاش میکند تا آرامش و ثبات را به افکار عمومی القا کند و برای شهردار منتخب خود حاشیه ای درست نکند اما این رای حداقلی به اعضای هیئت رئیسه و آقای فرشاد پیام داشت و نشان داد سایر اعضای رای نداده به آنها هم به ریاست آقای فرشاد انتقاد دارند و هم به عملکرد دوساله شورا چرا که آنها مواردی را میدانند که شاید مردم ندادند و به همین دلیل حاضر نشدند به آقای فرشاد و افراد همسو با وی رای دهند .
البته نتایج رای گیری اخیر می تواند هم فرصت باشد و هم تهدید ، فرصت به دلیل اینکه ریاست شورا و همکارانش در عملکرد و نظارت به شهر اهتمام بیشتری ورزند. و تهدید به دلیل آن است که اعضای منتقد و اعتقاد نداشته به ریاست آقای فرشاد و جریان همسوی آن خدای ناکرده بخواهند در اداره شورای شهر و نظارت اخلال بوجود آورند و شورای عصاره رای مردم نجیب کرمان را به حاشیه ببرند که البته بعید است .
شاید هم با نگاه سیاسی به فرشاد و اصلاح‌طلبان رای ندادند .
در هر صورت پیامهای تعداد رای حداقلی به هییت رئیسه شورا نشان داد شورا بیش از پیش باید تلاش کند و طوری عمل کند تا منتقدان خود را هم متقاعد کند که به ائتلاف آنها رای دهند شورایی که دائم شعار غیر سیاسی بودن و به دور از سیاسی کاری را سر میدهد امیدواریم در نظارت بر امور شهر موفق باشد .
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار