وزارت نیرو سبب عقب افتادگی استان کرمان قطع به یقین بوده که با برنامه‌ریزی‌های غلط و نفوذ فساد در تمامی عرصه‌های مرتبط با آب شرایط را برای رشد ثروت عده‌ای خاص فراهم نموده، و در عوض اکثریت جامعه شهری و روستایی در بحران کمبود حتی آب شرب قرار گرفته‌اند؟!
کد خبر: ۷۷۵۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۰ 27 August 2019

به گزارش تابناک کرمان، استاندار کرمان اعلام نمود که جبران عقب ماندگی‌های استان نیازمند کار مضاعف است که تنها اعلام این جمله «جبران عقب ماندگی های استان کرمان نیازمند کار مضاعف است» از طرف استاندار محترم کافی نیست! چونکه در نهاد این جمله به عقب ماندگی استان اشاره شده، بایستی از این حالت خارج و صراحتاً اعتراف شود که استان کرمان از همه استانهای کشور عقب افتاده‌تر است، و در تحلیل جامع و کارشناسی عوامل و دلایل عقب ماندگی معین و بدون تعارف مشخص شوند. تنها با علم پیدا کردن شناخت از عوامل عقب ماندگی و یا عقب نگهدارنده است که می‌توان با کمک گرفتن از اندیشمندان، مبتکران، متخصصان و صاحب نظران برای جبران و یا عبور از عقب ماندگی برنامه ریزی و اقدام نمود.

چگونگی جبران عقب ماندگی‌های استان کرمان!

یکی از عوامل و پارامترهائی که سبب عقب افتادگی استان شده قطع به یقین وزارت نیرو بوده است. برنامه‌ریزی غلط و نفوذ فساد در تمامی عرصه‌های مرتبط با آب شرایط را برای رشد ثروت عده‌ای خاص فراهم نموده، و در عوض اکثریت جامعه شهری و روستایی در بحران کمبود حتی آب شرب قرار گرفته‌اند.
قطعاً تا زمانیکه انحراف آب سد هلیل بجای تأمین آب حق آبه بران جیرفتی به شرکت احیاء اراضی واگذار گردد، آزاد گذاشتن اجرای هر طرح آبخیزداری ویا سدهای خاکی در حوزه آبریز سد هلیل، مطرح نمودن طرح سد صفارود بدون تطبیق با مطالعات جامع پروژه سد هلیل، چاه‌های غیر مجاز، چاه‌های کوره، باز گذاشته دست ذوب مس برای حفاری‌های بی‌رویه مجاز و غیرمجاز و بهره‌برداری غیراستاندار از آب سفره‌های زیرزمینی و ذخیره نمودن آب سفره‌های زیر زمینی در مخزن سدی به ارتفاع هفتاد متر، عدم توجه به مطالعه حوزه‌های آبریز استان و مهار آب‌های سطحی همه و همه مشکلات ایجاد شده امروزه استان کرمان در ارتباط با آب هستند. تا زمانیکه این مشکلات ایجاد شده بررسی، ارزیابی و جمع بندی نشوند، نمی‌توان برای آینده پیشنهاداتی در خصوص تأمین آب و مهار بحران آب طراحی و ارائه نمود. بدیهی است که پس از طی نمودن چنین پروسه‌ای می‌توان کار مضاعف را تجویز نمود.
انتهای پیام/حسن اشرف گنجویی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار