نویسنده: کیخسرو شهریاری
کد خبر: ۷۷۵۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸ 27 August 2019

شیر بی یال و دُم و اِشکم که دید / این چنین شیری خدا کی آفرید
با یکی از دوستان در زمینه سیاست گفتگو می کردیم . پرسیدم آیا شدنی هست که یک روز سلطنت به ایران برگردد و دوباره حکومت شاهی و پادشاهی برپا شود؟ گفت: آیا شده که تو یک روز خوراکی را که خورده روی سینه ات ناسازگاری می کند و آنرا استفراغ کنی و برگردانی ؟
گفتم یک بار چنین شد . روی تختخوابم دراز کشیده بودم که استفراغم گرفت و خواستم که خود را به بیرون برسانم که دیدم تاب نمی آوردم ؟ ناچار یک کاسه بلور سالاد خوری را که دم دست بود برداشتم و توی آن هر چه خورده بودم برگرداندم و بالا آوردم !!
دوستم گفت : خوب به من بگو آیا پس از چند ساعت که گرسنه شدی آمادگی این را داشتی که آنچه را که استفراغ کرده ای . در کاسه سالاد خوری هست دوباره بخوری ؟
پاسخش دادم اگر از گرسنگی می مُردم هرگز چنین نمی کردم .
و او گفت :
جامعه نیز چنین است ، آنچه که استفراغ کرد و بیرون ریخت دیگر هرگز نمی پذیرد . زیرا جامعه خود از تک تک انسان ها ساخته شده ویژگی آنها را دارد و افزود ، جامعه ایران در سال هزار و سیصد و پنجاه و هفت با یک استفراغ حکومت سلطنتی و پادشاهی را بیرون ریخته و دیگر هرگز بالا آورده و برگردانده خود را نخواهد خورد . چنانچه به تاریخ نگاه کنیم می بینیم این رویداد در دیگر کشورهای جهان نیز چنین بوده است . چینی ها در صد و اندی سال پیش حکومتشان پادشاهی بود و شاهان منچو را داشتند ، بر روسیه شاهان بنام تزار فرمانروایی می کرده اند ، کشور آلمان شاهان ویلهم را داشته ، ملک فارق بر مصر و ملک ادریس بر لیبی و ملک فیصل بر عراق فرمانروایی داشته ، شاه ویتنام باتو دامی بوده و دهها کشور اروپایی ، آسیایی ، آفریقایی حکومت شاهی و پادشاهی داشته اند که همه را استفراغ کرده و بیرون ریخته و هرگز بالا آورده خود را دوباره نخورده اند ! ایران هم که در سال 1357 با انقلاب اسلامی خاندان پهلوی را بیرون ریخته ، هرگز هرگز پذیرای بازگشت آن نخواهد بود . نابودی حکومت های سلطانی و ملکی و پادشاهی جبر تاریخ است و بازگشت ندارد و شیر بی یال و دُم اِشکم آمریکا هر چه بکوشد بیهوده است و نمی تواند بر جبر تاریخ پیروز شود.
انتهای پیام/*

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار